appaloosa dunne manen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
odesha
Berichten: 3
Geregistreerd: 07-09-03
Woonplaats: hellevoetsluis

appaloosa dunne manen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-03 17:03

hej we hebben een appaloosa bij ons staan sinds een tijdje het is een merrie van 8jaar en ze is heel dik:| hehe maar ze heeft echt hele erge dunne manen en een hele kleine staart hij is ongeveer de helft van elke normale pony en hastikke dun de manen ook en ze scheurt ook nog Verward het ziet er echt niet uit hehe iemand tips voor het scheuren en om een wat vollere staart enzo te krijgen? borstelen doen we al met zachte borstel want k hoorde dat dat ook wel hielp...

kus

~*~OdEs 4-LiFe~*~


DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 21:45

Het is inderdaad vaak zo dat ze vrij dunne manen en staart hebben. Gelukkig is de mijne gezegend met een hele dikke en lange bos manen en d'r staart begint ook weer behoorlijk te groeien nu het veulen weg is.

Fewspot hengst Kaleido's Don Pedro ter dekking http://stalkaleido.nl
Kaleido's Don Pedro in the picture [ITP] Appaloosa sprookjes hengst

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 23:27

Ja die van ons had echt een paar sprieten als manen en als staart Haha!

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 10:39

Ja zie je heel erg vaak.
Mijn ene appaloosa heeft redelijk dikke manen (wel zo hard als stro en plukkerig Tong uitsteken ) en een redelijk volle staart en ook nog eens een redelijke voorpluk. Mijn andere heeft ook een redelijke volle staart, ook best dikke manen maar bijna geen voorpluk Boos! Denk dat die maar extensions krijgt ofzo tis geen gezicht Haha!

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 11:04

Mijn appie loopt altijd met een staartzak rond. Op deze manier houdt hij in elk geval het haar dat hij nog heeft Lachen Maar nee, gezegend met een volle bos manen/staart is hij niet helaas.

Zippo
Berichten: 1410
Geregistreerd: 30-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 11:06

Een appaloosa op de manege (Dobby, waar LMsWinnetou op bokt, mee springt Lachen ) heeft ook onwijs dunnen manen! Die hoef je niet eens te trekken.. Iemand zei tegen me dat je de manen dikker krijgt door ze te knippen.. klopt dat? Verward

~ The greatest thing is just to love and to be loved in return ~~

odesha
Berichten: 3
Geregistreerd: 07-09-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-03 17:41

hahahahaha het is dus wel normaal hehe ja echt het is geen gezicht mja..Tong uitsteken

~*~OdEs 4-LiFe~*~

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 23:30

Zippo schreef:
Iemand zei tegen me dat je de manen dikker krijgt door ze te knippen.. klopt dat? Verward


Ze worden niet dikker door ze te knippen maar wel dunner door ze te trekken. In dit geval zou ik er dus ook voor kiezen om ze te knippen.

Fewspot hengst Kaleido's Don Pedro ter dekking http://stalkaleido.nl
Kaleido's Don Pedro in the picture [ITP] Appaloosa sprookjes hengst

appie_rulez

Berichten: 1177
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 11:32

mijn appaloosa's hebben ook dunnen manen en staart... de staart valt nog wel mee... daar ben ik ook wel een klein beetje trots op... maar de manen en de voorpluk Bloos!

dat is echt een ramp... zo goed als geen voorpluk en hele dunne sprieterige manen...
mijn ruin heeft echt van die vlas manen en mijn hengst ziet eruit alsof hij altijd krulspelden in heeft gehad....

maar ja...

check mijn profiel voor foto's!!!!!

!!de appies worden ondergewaardeerd!!

LMsWinnetou
Berichten: 1613
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Ouderkerk a/d Amstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 11:35

Zippo schreef:
Een appaloosa op de manege (Dobby, waar LMsWinnetou op bokt, mee springt Lachen ) heeft ook onwijs dunnen manen! Die hoef je niet eens te trekken.. Iemand zei tegen me dat je de manen dikker krijgt door ze te knippen.. klopt dat? Verward


Dobby heeft inderdaad ook onwijs dunne manen! Voortaan ga ik ze maar knippen denk ik.
Zn staart is ook erg dun, maar die gaat nog wel.. Als ik 'm mooi uitpluis enzo, kan ie er nog mee door Haha!

*geen onderschrift*


sassa
Berichten: 177
Geregistreerd: 12-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 12:04

Bijna alle appaloosa's die ik heb gezien hebben inderdaad dunne manen en staart.
Maar we hebben nu een klein hengstje, net een ijslander die manen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot en 17 bezoekers