Wie zag er gister op BNN: NDJZ

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Wie zag er gister op BNN: NDJZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-03 09:32

Wie zag gister Neuken DJZ op BNN?

Dat met die Zwarte Cross, ik heb echt helemaal in een deuk gelegen.

Openingszin: Heb je koeien?
Antw.: Ja
Vervolg: Wat voor koeien en heb je paarden?
Antw.: Zwartbont en 11 paarden
Vervolg: Oke, we gaan buut'n brommers kiek'n.....


Hahahahahaha, of Wilde Bloem'n Plukk'n... Om je te bescheuren!! Haha!

Toos paardloos


WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 09:56

ja, idd heb ik ook gezien... zucht.. Dat er nog zulke mensen bestaan Tong uitsteken Vond het allemaal trouwens wel een beetje banaal, maar dat kan aan mij liggen Scheve mond

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-03 09:57

Wat daar over de tong gaat, dat is echt op zijn zachtst gezegd PLAT!

Maar hoe ze erover praten op TV (die jongeren dan), haha, dat zou ik echt nevernooit doen, je familie of bekenden zouden het maar zien.

Die praktische Disco-Tips, dat geloof je toch zelf niet? Of zijn er mensen die het daadwerkelijk in de disco doen? Bloos!

Toos paardloos

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 10:10

Ik niet in ieder geval! Dat vond ik idd nogal plat en asociaal... Krijg je strax allemaal van die figuren die het is de disco doen... lekker is dat.

vvtjuh

Berichten: 2347
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Boven de bomengrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 10:13

Toch is dat hier allemaal vrij normaal. Tong uitsteken

Een vriend van mij woont op 1 km afstand van het terrein bij halle aan de toegansweg. Hij vertelde mij dat hij van alle rubber dat er langs de weg lag met gemak een autoband gemaakt kon worden. Haha!

Ik heb duiven en mn vriendin ziet ze vliegen. Scheve mond

Who reaches for the stars, will never end with a handful of dust.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-03 10:18

vvtjuh schreef:
Toch is dat hier allemaal vrij normaal. Tong uitsteken

Een vriend van mij woont op 1 km afstand van het terrein bij halle aan de toegansweg. Hij vertelde mij dat hij van alle rubber dat er langs de weg lag met gemak een autoband gemaakt kon worden. Haha!


Gats, dat meen je niet? En die opmerkingen over Buut'n brommers Kiek'n en Blomm'n plukk'n, ken je die ook?
Bezopen gewoon dat je 2 zinnen tegen iemand zegt en dan meteen jezelf aanbiedt als steekvee....

Zou ik dan toch zo bleu zijn dat ik daar niet in thuis ben Schijnheilig ? Dat geloof ik niet.

Toos paardloos

vvtjuh

Berichten: 2347
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Boven de bomengrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 10:19

Voor wat info: http://www.zwartecross.nl/

Wat kon je verwachten op de Zwarte Cross 2003?

De zevende (heilige) editie van de Zwarte Cross vindt plaats op 18, 19 en 20 juli in het Achterhoekse Halle. Organisator is de rockband Jovink & the Voederbietels.
Muziek.
Op vier verschillende podia staan meer dan 30 verschillende bands uit binnen- en buitenland geprogrammeerd, verdeeld over drie dagen. De programmering is nogal divers; DJ’s, theateracts en natuurlijk veel bands in verschillende genres. Rock, pop, blues, hardrock, zelfs smartlappen, schlagers, reggae en drumbands (voor een compleet festivaloverzicht, zie programma). De bands die in het gezellige Zwarte Crosscafé op de camping optreden kunnen alleen bezocht worden door passe partout kaarthouders.

Sport/Spektakel.
De Zwarte Cross is met meer dan 40.000 bezoekers het grootste motorcrossevenement van West Europa. Serieuze motorsport met echte wereldkampioenen wordt afgewisseld met bizarre klassen, waar het helemaal niet om het winnen gaat. Het publiek vermaken is hierbij het belangrijkst. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een Inteeltklasse waar onervaren stuntels met de meest lugubere vergroeiingen door elkaar rijden, vreselijk! Dan is er de Galaklasse waar de gentlemen allen in een driedelige smoking aan de start zullen verschijnen. In de specialklasse hebben de deelnemers zelf de meest bizarre voertuigen in elkaar gezet, van Flintstonesmobielen, ruimteschepen, ijscokarren, wegmotoren, kamelen, etc. Andere klassen zijn: brommerklasse, zijspannen, prominenten,
beloftenklasse (85 cc) en superklasse. In de verschillende ‘humorklassen’ is de winnaar degene die het best verkleed is, in de klassen met serieuze motorsport gaat het om wie het hardst gaat, die wordt winnaar van de felbegeerde gouden helm.

Stunts, festivalmarkt, kermis, theater, restaurants.
Het kenmerk van de Zwarte Cross is een enorm veelzijdig aanbod van verschillende aktiviteiten, ook naast de cross en de verschillende podia. Op elke hoek van het terrein is wat te doen of te zien. Er zijn verschillende theateracts, er zijn diverse huiveringwekkende tot lachwekkende stunts. Er is een grote kermis, die anders is dan een gewone kermis, met attracties als the wall of death, flight simulator en de canonball. Er is een aparte kinderhoek met allerlei gratis attracties voor de kids. Ook is er gratis ranja en worden de kinderen lekker beziggehouden met schmink, motor-opstapdagen, e.d. Tenslotte is er een festivalmarkt met allerlei rariteiten uit de hele wereld, een Zwarte Cross café, een kapsalon, een tattoeageshop en diverse restaurants.

Camping.
De Zwarte Cross camping is een evenement op zichzelf. Fantastisch geschilderde caravans en uitgelaten blije gezichten van feestvierende mensen. De camping biedt plaats aan maximaal 4.500 gasten en is geopend: van vrijdagochtend tot en met maandagochtend. De camping is een dorp op zich met een eigen supermarkt, badhuis, kampvuur met gitaren, wasplaats en het supergezellige Zwarte Crosscafé (dit jaar een gezellige circustent met bands). Daarnaast zijn alle campinggasten vrij om zelf te bepalen welke bands en wedstrijden ze willen zien elders op het terrein. De camping is elk jaar nog volledig uitverkocht geweest, dus regel van te voren kaarten. Verkrijgbaar bij alle filialen van Ticketservice (www.ticketservice.nl € 42,50 ex. reserveringskosten.)


Samengevat;
Vrijdag, 18 juli: Startschotgala: entree: € 10,-
Zaterdag, 19 juli: Bommerkiekbal: entree: € 10,-
Zondag, 20 juli: Zwarte Cross: entree: € 10,-
Passe Partout (inclusief 3 dagen camping): € 42,50

Op zondag hebben alle kinderen onder de 1.30 m. gratis entree!

Ik heb duiven en mn vriendin ziet ze vliegen. Scheve mond

Who reaches for the stars, will never end with a handful of dust.

vvtjuh

Berichten: 2347
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Boven de bomengrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 10:23

imker schreef:
Gats, dat meen je niet? En die opmerkingen over Buut'n brommers Kiek'n en Blomm'n plukk'n, ken je die ook?
Bezopen gewoon dat je 2 zinnen tegen iemand zegt en dan meteen jezelf aanbiedt als steekvee....

Zou ik dan toch zo bleu zijn dat ik daar niet in thuis ben Schijnheilig ? Dat geloof ik niet.


Brommers kieken is hier cultureel erfgoed. Haha! Staat eigenlijk voor zoveel als ga je even mee naar buiten om wat lichaamsappen mondeling uit te wisselen. Maar ja dat draait wel vaak uit op wat meer na de gebruikelijke hoeveelheid bier.

Wat foto's van dit jaar:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ben er trouwens zelf niet geweest, en ben ook geen bierliefhebber maar vindt de achterhoekse gezelligheid en feest sfeer wel geweldig. Ben zelf van jongsaf al normaal fan. Aangezien mijn lief wel gek is op jovink denk ik dat we volgend jaar zeker de zondag wel zullen bezoeken. Lachen

Ik heb duiven en mn vriendin ziet ze vliegen. Scheve mond

Who reaches for the stars, will never end with a handful of dust.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 10:48

Wat ben ik ontzettend blij dat smaken verschillen Haha!

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

vvtjuh

Berichten: 2347
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Boven de bomengrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 10:53

Ik persoonlijk was ook liever naar waldrock gegaan maar beide weekenden lukte niet door thuiskomende duiven. Scheve mond

Ik heb duiven en mn vriendin ziet ze vliegen. Scheve mond

Who reaches for the stars, will never end with a handful of dust.

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 10:54

Ha, die eerste foto: paul Woldendorp, die komt bij ons uit het dorp! (ik weet niet of ik hier nou trots op moet zijn.... Bloos! )

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 11:01

En allemaal grote bekken,
maar ondertussen stonden ze allemaal droog Haha!

vvtjuh

Berichten: 2347
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Boven de bomengrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 11:05

Sjuimpje schreef:
En allemaal grote bekken,
maar ondertussen stonden ze allemaal droog Haha!


Jij kent de gemiddelde achterhoekse man al aardig. Tong uitsteken

Maar het gaat er inderdaad vaak best ruig aantoe, 9 maand later is er elk jaar een baby-boom in de achterhoek. Haha!

Ik heb duiven en mn vriendin ziet ze vliegen. Scheve mond

Who reaches for the stars, will never end with a handful of dust.

Fleda

Berichten: 5700
Geregistreerd: 03-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 11:23

jaaa ik zag het ook! Ik vind het wel een grappige zin! Tong uitsteken buut'n brommers kiek'n.....

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 11:36

Zwarte Cross lijkt me heeeel coeellll Haha!

Allemaal van die boeren Knipoog

janne

Berichten: 1729
Geregistreerd: 21-01-03
Woonplaats: hoevelaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 11:58

ik heb het gemist Boos!
komt er nog een herhaling van.
ik beb nm zelf op de zwarte cross geweest.

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 12:36

Haaha jah k heb ook het begin sukje gekeken, was idd wel lachen!!

Barb

Berichten: 12075
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 13:33

Sjuimpje schreef:
En allemaal grote bekken,
maar ondertussen stonden ze allemaal droog Haha!


hahahaha ja inderdaad, je lacht je dood!
En dan die loser die alleen in zijn caravan lag, die avond
ervoor lag hij daar zonder kleren met een meisje maar
plots zei ze: ik moet je eerst wat beter leren kennen!
Hij was pistof, vond trouwens wel dat zijn laatste opmerking
erg grof was maar dat zei meer over hem dan over het
meisje.

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 07:47

imker schreef:
Vervolg: Oke, we gaan buut'n brommers kiek'n.....



Dat betekend heel wat anders als het er staat he, of wist je dat al? Haha!

Enne een vriend van mij zat er ook in, toevallig ook afgelopen aflevering.. Een kleine jongen, 22 ofzo, blond, en amsterdams Haha!


Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 09:40

Waarom heet het eigenlijk Zwarte Cross? Omdat je onder de drek komt te zitten Verward

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

vvtjuh

Berichten: 2347
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Boven de bomengrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 10:06

Romkabouter schreef:
Waarom heet het eigenlijk Zwarte Cross? Omdat je onder de drek komt te zitten Verward


Waar komt de naam Zwarte Cross vandaan?

Zoals iedere rechtgeaarde Achterhoeker weet, is de Zwarte Cross een oud fenomeen van zo'n 30 tot 40 jaar geleden, toen mannen gemaakt uit ijzer, adrenaline en testosteron op geheime locaties streden om de hoogste eer; op allerhande motoren werd getracht de gouden helm in de wacht te slepen. Meestal ontstond een zwarte cross in het stamcafé, alwaar stoere kerels aan het ‘sprekken’ waren over hun verrichtingen op de motor. De één sprong (met de mond) nóg hoger en nóg verder dan de ander, tot er maar eens proefondervindelijk uitgewezen moest worden wie er nu daadwerkelijk het beste kon crossen. De onstuimige wedstrijden die dan volgden noemde men dan 'zwarte' cross, omdat er tijdens het organiseren geen (sport)bond aan te pas was gekomen. Toch waren dit vaak nog spannender en sensationelere crosses dan de officiële wedstrijden, omdat er veel meer mocht op de zwarte cross. Iedereen met een tweewieler kon meedoen.

De jaren '60
Ook deden er fietsen mee aan de Zwarte Cross. Eén van de jeugdige, enthousiaste fietsdeelnemers indertijd was zanger Bennie Jolink. In 1999, tijdens het interview met de sensatiebeluste Zwarte Cross Krant-journalisten, weet hij er bijna niet over op te houden: "Een mooie tied. begin 60-er joaren! Ik was toen denk ik zo'n 11 of 12 joar. De Zwarte Cross gaf de gewone stervelingen en de jeugd ok de kans um met te doen an 'n cross op 'n echte crossbaan met springbulten en echt publiek. De eerste Zwarte Cross die ik mien kan herinneren, was in Steenderen met ok een fietscross. Wi-j dee-jen doar an met, met bindertwie um de bände. Haha, dan ha-j volgens ons meer grip. Ok lieten wi-j ons 't stuur bi-j de smid as een echt cross-stuur umbuugen. De smid lassen d'r dan een stangetje tussen; achteraf bezien misschien wel een zwakkere constructie dan een gewoon fietsstuur, moar 't was in onze ogen nét echt! Wi-j troajen zo alderbastend, dat de kladdens zand achteroaver klappen!" Het blijkt wel dat de authentieke Zwarte Cross een diepe indruk heeft gemaakt op sommige mensen. Meer dan 30 jaar na dato werd er nog steeds veel over gesproken in café's en andere plezierige gelegenheden. Inmiddels al weer zes jaar geleden bliezen de mannen van de Achterhoekse rock 'n roll band Jovink en de Voederbietels de Zwarte Cross-traditie weer nieuw leven in.

De eerste Jovink Zwarte Cross
De Jovinx sloegen de handen ineen en er werd een crossbaantje gemaakt op een stuk weiland in het Achterhoekse Hummelo. We spreken dan over oktober 1997 in het Hummelse Broek. Ondanks dat de hele opzet gewoon een geintje was, hadden de jongens (in tegenstelling tot wat wel eens beweerd wordt) netjes een vergunning aangevraagd. Eigenlijk bestond de enige noemenswaardige reclame uit het "hee, pssst! Niet verder vertellen" dat er binnenkort weer een Zwarte Cross zou zijn! Het opwindende, maar ook zeer wazige nieuws over de op handen zijnde zwarte cross ging als een lopend vuurtje door de Achterhoek. De belangstelling van zowel bezoekers als deelnemers was dan ook overweldigend, ruim 150 deelnemers en 1500 man publiek. De dag werd geprezen om de hele goede sfeer en de entourage. Stoere heldenmoed van jonge en ook oudere deelnemers met de daarbij behorende zwaar overdreven heldenverhalen waren niet van de wind. De afterparty in het feesttentje waar de Jovinx na de cross nog een optreden gaven was er eentje die de geschiedenis in zou gaan als een avond waar je trots op kon zijn als je erbij geweest was.

Gouden formule
De combinatie motoren, live-muziek, feest en lage entreeprijzen bleek een gouden formule. Het bezoekersaantal werd in het tweede zwarte crossjaar zelfs nog overtroffen: ruim 350 deelnemers en meer dan 4.000 man publiek. De tweede zwarte cross werd verreden op een speciaal aangelegde baan in de Veldhoek. Louter enthousiaste reacties werden opgetekend uit monde van het publiek: springbulten zo hoog als kerktorens met ludieke namen als "Venusheuvel" en "Cape Carnaveral", een magnifieke crashtavette, goede bands, dreunend vuurwerk, supergeestig verklede rijders, topcrossers en stuntelaars op crossmotoren, een damesklasse, brommers en wegracers; alles knapte in de rondte! Het publiek van jong tot oud watertandde bij het aanschouwen van zoiets buitengewoon fenomenaals, hahahaaa. Het was duidelijk dat de Zwarte Cross naar meer smaakte en dat er naar samenwerking met een ervaren crossclub gezocht moest worden, want er waren in de Veldhoek zo veel gewonden gevallen dat alle deelnemers die de finish wisten te halen ook meteen een podiumplaats hadden, de rest lag allemaal in het ziekenhuis… Dat moest dus anders!

Halle
De ervaren crossclub werd gevonden in Halle. Vanaf 1999 organiseren Jovink & the Voederbietels de Zwarte Cross samen met de Halse auto- en motorclub HALMAC. Hierdoor kwam de Zwarte Cross terecht op een officiële crossbaan; het Grand Prix circuit de K(n)appenbulten. Ook zochten de Jovinx contact met de bond, de KNMV. Hier gaven de Achterhoekse muzikanten hun ambities voor dit evenement te kennen. Zij wilden namelijk dat de Zwarte Cross op termijn het grootste motorcrossevenement van Nederland zou worden. Dit wilden de Jovinx bereiken door naast mooie wedstrijden, een meerdaags festival, stunts, een camping en faciliteiten voor kinderen aan te bieden. Meteen datzelfde jaar nog werd de Zwarte Cross al het grootste motorcrossevenement van Nederland! Een voordeel van samenwerking met de officiële instanties was dat het aantal gewonden op de Zwarte Cross terugliep naar nul (en dat inmiddels al vier jaar lang!) Maar wat betreft de deelnemers werd het elk jaar gekker. Inmiddels werd het verplicht gesteld voor alle deelnemers om zich te verkleden. De verzinsels en uitvindingen voor wat betreft de machines als de kleding van de deelnemers toonden weergaloze creativiteit!

Brommerkiekbal
In het derde jaar (1999) werd de zaterdagavond toegevoegd aan de populaire dolle zondag: het 'Brommerkiekbal'. Een ouderwets bierbal in een enorme feesttent met gezellige muziek waarbij de Jovinx zelf bij wijze van verrassing een half uurtje onaangekondigd kwamen spelen. Onder het motto "Eigen negers eerst" waren de Jovinx geschminkt als pikzwarte vrolijke bosjesmannen. Meer dan 3500 man waren er op de vroege zaterdagavond getuige van dat stuntman Gert Jan Boekhorst met een erg groot hart over de feesttent sprong. De eerste stap naar een meerdaags evenement was gezet..

Zwarte Cross-weekend; een festival voor jong en oud!
In 2000 werd voor het eerst serieuze aandacht geschonken aan de programmering van bands. Dit is helemaal niet vreemd, want de Jovinx zijn zelf enorme muziekliefhebbers. Daarnaast geloofden zij stellig in de combinatie van de Zwarte Cross met serieuze sport en veel ludieke 'prutsmuts-entertainment' enerzijds aangevuld met een gevarieerd laagdrempelig festival met goeie bands uit binnen en buitenland. En dan niet op één podium in de feesttent, maar op meerdere podia verdeeld over het evenemententerrein, zodat de gasten lekker rond kunnen lopen en van alles wat kunnen meepikken. De Zwarte Cross-liefhebbers konden gratis een kijkje nemen bij bands waar ze anders niet snel een kaartje voor hadden gekocht en zich aangenaam laten verrassen! Anderzijds konden muziekliefhebbers zich gratis vergapen aan het fenomeen Zwarte Cross; incl. clowns, spectaculaire stunts, humoristische stunts en zelfs serieuze motorcross. Voor een leek is het fantastisch om te zien hoe de profs zich als acrobaten over het circuit begeven. Met enorme sprongen van wel twintig meter ver! Langs de baan genoten de bezoekers van de humoristische speakers: Jovink-bassist Goliath afgewisseld met de andere Jovink-bandleden. Naast alle gewone stervelingen verschenen ook enkele bekende Nederlanders en meerdere (nationale- en wereld)kampioenen aan de start. In de brommerklasse deed er bijvoorbeeld een paard (met een kerel op de rug) en een koe (met een dame op haar rug) mee. 9 juli 2000 was een gezellige dag met zelfs meer dan 15.000 bezoekers alleen al op de zondag, ondanks het slechte weer!

Grootste crossevenement van west Europa
In 2001 werd de Zwarte cross omgedoopt tot Zwarte Cross Weekend omdat nu ook de vrijdagavond aan het (muziek)programma was toegevoegd. Het zogeheten 'Startschotgala' bleek een gouden greep. Meer dan 2000 campinggasten (de passepartouthouders) zorgden ervoor dat de sfeer het hele weekend een vakantiegevoel opriep; nix als lachende gezichten! De Zwarte Cross van 2001 kenmerkte zich door de goede organisatie en veel bezoekers. Meer dan 30.000 bezoekers waren getuige van het grootste festival van Oost Nederland en van de grootste motorcross van west Europa! Het stuntarsenaal was uitgebreid tot maar liefst 7 verschillende stuntmannen, een tweedewereldoorlog tank op de baan, een zelf ontwikkelde motorlooping, motorsprongen over een kooi met wilde hongerige tijgers, de baan onder een tent door, een sprong met auto en caravan over de feesttent enz. enz. Vier podia verdeeld over het terrein waarop meer dan 25 acts uit binnen- en buitenland speelden, een festivalmarkt en een kermis. De opzet, namelijk dat iedere bezoeker ogen en oren tekort moest komen, was goed geslaagd. Op de camping was dit jaar voor het eerst het zogeheten Zwarte Crosscafé ingericht. Een gezellige feesttent met allerlei bandjes en DJ's. De reacties van de uitzinnige campinggangers waren overweldigend: prachtig! Ook de cross ging zich steeds meer onderscheiden van een gewone motorcross met bijzondere klassen als Gayklasse, Terroristenklasse, Bekende Nederlanderklasse en een specialklasse met zeer bijzondere voertuigen zoals boten, zijspannen, grasmaaiers, ijscokarren, ruimtevoertuigen, een tank, etc. De trend van extraordinaire voertuigen zette zich in 2002 voort met Flintstoneswagens, een heuse diensbus op het parcours en zelfs een luidruchtige straalmotorquad. Op het circuit lag een heel groot waterbed waar de deelnemers overheen reden en als klap op de vuurpijl werd de 9 meter lange Jovink limousine uit een 50 meter hoge kraan losgelaten. De vrije val van het voertuig eindigde op een gigantische wipwap die een lading voetballen het publiek in katapulteerde. Van de limo bleef niets over, want de verwrongen resten werden als heilige relikwieën door de bezoekers mee naar huis genomen. In 2003 wisten meer dan 35.000 mensen de weg naar Halle te vinden. Om in 2003 te voorkomen dat de mensen de cross niet meer kunnen zien vanwege de drukte zullen er dit jaar grote tribunes opgetrokken worden op het startterrein. Niemand mag het missen!


Toekomst
De geruchten gingen al in 1998 dat de Zwarte Cross ooit het grootste motorcross spektakel zou worden van Nederland. Dat is eigenlijk ook niet zo vreemd, met zoveel show, livemuziek, sensatie en humor voor zulke lage toegangsprijzen. Het aantal stunts, bands, en campingplaatsen wordt elk jaar nog verder uitgebreid. Op de Zwarte Cross kun je alles verwachten omdat alles er kan..... alhoewel alles? Ja, als je er niet was zul je het nooit weten...... dus!

Ik heb duiven en mn vriendin ziet ze vliegen. Scheve mond

Who reaches for the stars, will never end with a handful of dust.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 10:11

Hmmm, dan was "Wilde Cross"toch een betere title Haha!

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

vvtjuh

Berichten: 2347
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Boven de bomengrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 10:17

Het heet eigenlijk hier in de omgeving de Zwate cross, maar dat heeft met ons splaakgeblek te maken. Tong uitsteken

Vond hun reclame bord langs de A18 ook wel sterk: "Deze autobaan wordt u aangeboden door de Zwarte cross"

Ik heb duiven en mn vriendin ziet ze vliegen. Scheve mond

Who reaches for the stars, will never end with a handful of dust.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie