Paarden weer op stal, veel werk maar..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Paarden weer op stal, veel werk maar..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-03 00:10

Vandaag heb ik de ruinen weer op stal gezet. Met al die regen en een stuk kouder opeens vond ik dat ze naar binnen moesten.
Ze stonden dag en nacht hier voor het huis met een schutstal. Ze kregen 4 x per dag voer, maar toch... ik vond ze er maar zielig bij staan.
Nu gaan ze overdag al naar gelang de weersomstandigheden korter of langer naar buiten.
Dit weekend haal ik ook de merrie en de 2 jarigen naar huis.
De jaarlingen blijven op de winterwei met hun stal waar ze in en uit kunnen, daar fiets ik 2 x per dag naar toe met hardvoer en om de ruif met kuil te vullen.
Heel veel werk dus weer, maar toch kan ik niet wachten tot ze allemaal weer binnen staan.
Ik vind het zo gezellig de hele stal vol paarden.
Zelfs het gestamp naast mijn slaapkamer mis ik.
Zit er nu echt een steek(je) aan me los Verward

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 00:19

Das toch heerlijk...weer een stal inlopen met je tegemoet hinnikende paarden Lachen Lanna staat 's nachts al weer binnen met haar veulen. Leuk hoor die twee koppies die je begroeten.

Ik hou wel van de herfst en winterperiode. Niet zo gigantisch warm, de paarden hebben geen last van vliegen meer, iedereen is veel actiever. Fijn!

Alleen die regen...Die mag wel wat minder.

LindaVelings

Berichten: 1223
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 05:33

Ik hou ook wel van de herfts en winter, maar ik heb wel een hekel aan dat geleur met die dekens Scheve mond

Juliaa
Berichten: 374
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 08:02

Ik vind dat ook wel iets gezelligs hebben hoor Lachen Net zoals het in het voorjaar weer heerlijk is als de paarden langer buiten kunnen blijven..

Crissy
Berichten: 352
Geregistreerd: 22-10-02
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 08:36

Ik vind het ook altijd wel weer gezellig als hij naar binnen komt. Dan ben ik heerlijk met hem aan het rommelen en poetsen. In de zomer doe je dat niet zo snel.

In het voorjaar geniet je er weer van als ze weer naar de wei gaan en dan zie je ze echt plezier hebben. Ik laat hem nog even buiten, omdat ze toch weer mooi nazomerweer opgeven. Hij is het zelf nog niet zat in de wei. Maar het einde is in zicht van de zomer ............

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-03 09:44

Crissy schreef:
Ik vind het ook altijd wel weer gezellig als hij naar binnen komt. Dan ben ik heerlijk met hem aan het rommelen en poetsen. In de zomer doe je dat niet zo snel.

In het voorjaar geniet je er weer van als ze weer naar de wei gaan en dan zie je ze echt plezier hebben.


Ja klopt dat heb ik ook, raar zo'n dubbel gevoel.
Maar vannacht weer heerlijk geslapen met de vertrouwde geluiden naast me Haha!

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 09:49

Ik heb mijn paardje vorige week al lekker onder de deken gezet! Ik moet zeggen dat ik de winter cq herfst toch wat vindt hebben hoor. Goed weide gang is dan een stuk minder maar de sfeer op stal is wel onwijs gezellig en lekker in de frisse lucht naar buiten jammie!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 10:18

Kan het me goed voorstellen dat je het prettig vind hoor! De stal heeft toch iets 'knus' over zich.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 10:21

Ook een voordeel van deken op en weer op stal: je hoeft ook veel minder te poetsen Haha!

Ik kan me helemaal voorstellen dat je fijner slaapt met knabbelende, wat rondscharrelende paarden aan de andere kant van de muur Genieten!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-03 11:04

Dees schreef:
Ik kan me helemaal voorstellen dat je fijner slaapt met knabbelende, wat rondscharrelende paarden aan de andere kant van de muur Genieten!


Ja vooral als je in het weekend uit wil slapen en het spul (gewend aan de eerste voerbeurt van 6.15 uur) begint gezamenlijk de stallen af te breken Haha!

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 11:21

Dat heet sfeer hihi lekker in je pyama en op je jopurs en dikke jas de stal in voeren en heel gauw weer naar bed!

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 14:19

Ik zou wensen dat ik thuis een land met schuilstal had! Dan hoefde ik ze nooit meer in zo'n stomme box te staan maar konden ze zelf kiezen of ze binnen of buiten willen zijn.

Zo zie je maar weer, zoveel mensen zoveel meningen

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-03 14:31

ellenlouise schreef:
Ik zou wensen dat ik thuis een land met schuilstal had! Dan hoefde ik ze nooit meer in zo'n stomme box te staan


De oudere paarden gaan weer of geen weer iedere dag een paar uur naar buiten, achter de stallen.
De 2 jarigen gaan 's ochtends vroeg op het stuk land hier voor de deur. In de voerbakken in de schutstal zit dan biks en kuil in de ruif. Om een uur of 11.30 is de 2e voerronde.
Maar ze vinden dat naar buiten gaan niks, willen het liefst gezellig op stal blijven staan.
Gelukkig mogen 's ze avonds weer naar binnen als wij thuis komen zo rond een uur of 7.
Dan staan ze al een tijdje voor het hek te schilderen.

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 23:47

Tja dit mis ik nu dus wel, nu we een paard in pensionstalling hebben, maar mijn Democraat was nogal luidruchtig in het melden van Honger en mijn moeder is weer blij met haar nachtrust!

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 08:59

Bij ons staat alles nog gewoon buiten - van 7 tot 5 ongeveer. Er is nog genoeg gras en ze tanen er nog niet naar om langer binnen te willen zijn..

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-03 09:09

Kendra schreef:
Bij ons staat alles nog gewoon buiten - van 7 tot 5 ongeveer. Er is nog genoeg gras en ze tanen er nog niet naar om langer binnen te willen zijn..


Dat noem ik dus niet buiten Haha! , buiten is hier dag en nacht buiten.

Pippa
Berichten: 88
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 09:22

Heb de twenters nog buiten staan, maar ze hebben wel een ruime stal in de wei (6 x 4 m) waarin ze kunnen schuilen. De dames staan dan ook bij iedere bui binnen te schuilen en steken af en toe een neus naar buiten om te checken of het al droog is. In de zomer maken ze ook dankbaar gebruik van de stal, maar dan om de vliegen te ontvluchten. De merrie (6 jr) en oude pony (29 jr.) komen iedere dag 5 uur buiten. Dan hebben ze het wel weer bekeken en willen graag naar binnen toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 09:25

Ik ben ook weer begonnen met ze s´nachts naar binnen halen.
De bronsttijd van de herten is weer begonnen en Händell heeft al een litteken van een aanvaring met een hitsig hert Tong uitsteken

zalina

Berichten: 205
Geregistreerd: 23-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 11:30

Succes met het vele werk, maar het is vast wel gezellig.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-03 13:23

zalina schreef:
Succes met het vele werk, maar het is vast wel gezellig.


Ja gisteren stapte ik via de achterdeur in de keuken naar de vebindingsruimte die naar de stallen voert en direkt dacht ik,

mmm het ruikt weer naar paarden Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 13:27

Jij woont ook wel ideaal voor dit Sarabande.........heerlijk openhaard aan in de keuken. Even de keukendeur open en ja hoor, allemaal gezellige paardenhoofdjes!! Straks de Sneeuw weer, en dan zit je toch heerlijk knus.

Zondagmiddag openhaard aan, kopje thee of lekker wijntje........paardenluchten, gehinnik, de honden op de bank!!! Zou er veel voor over hebben.

Ach ja, zo'n betonnen hok in Hilversum, met balkon is ook best leuk. Maar ik zou Wannabet graag aan huis hebben...........als ik de mogelijkheden zou hebben.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-03 13:37

Pipo schreef:
Jij woont ook wel ideaal voor dit Sarabande.........heerlijk openhaard aan in de keuken. Even de keukendeur open en ja hoor, allemaal gezellige paardenhoofdjes!! Straks de Sneeuw weer, en dan zit je toch heerlijk knus.

Zondagmiddag openhaard aan, kopje thee of lekker wijntje........paardenluchten, gehinnik, de honden op de bank!!! Zou er veel voor over hebben.

Ach ja, zo'n betonnen hok in Hilversum, met balkon is ook best leuk. Maar ik zou Wannabet graag aan huis hebben...........als ik de mogelijkheden zou hebben.


Gewoon hardwerkende vent zoeken Haha!

Maar ik weet dat ik mij gelukkig mag prijzen en ik ben er nog lang niet blase over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 13:41

Ow dus zo werkt dat.................een man die hard werkt!! En ik maar denken dat als ik flink doorzou werken het ooit zelf kon bekostigen...... Haha!


Waar vind je dat soort mannen?

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 23:02

sarabande schreef:
Dat noem ik dus niet buiten Haha! , buiten is hier dag en nacht buiten.


Snap nog steeds niet hoe mensen dat doen - zo gauw ze volgroeid zijn gaan ze bij ons 's nachts op stal - zomer en winter omdat ze anders zo bagger worden!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-03 23:05

Kendra"]
[quote="sarabande schreef:
Dat noem ik dus niet buiten Haha! , buiten is hier dag en nacht buiten.


Snap nog steeds niet hoe mensen dat doen - zo gauw ze volgroeid zijn gaan ze bij ons 's nachts op stal - zomer en winter omdat ze anders zo bagger worden!
[/quote]

Ja daar moet je gewoon genoeg wei voor hebben, anders kan dat niet.

De winterweides zijn geen eetweides, maar renweides