Nu "Char" op TV: waarheid of flauwekul?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Nu "Char" op TV: waarheid of flauwekul?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-03 21:32

Char is weer terug.... en ik zit weer met gemengde gevoelens te kijken. Aan de ene kant geloof ik wel dat er iets is en dat er inderdaad geesten zijn die nog niet zo nodig naar de andere kant hoeven en nog wat "rondhangen". Aan de andere kant vind ik wel dat Char vreselijk loopt te gokken. "Does his name start with an A? with a B? An R? Is his name Rob? Robert? René? Raymond? Ruben?" Daarom denk ik dat ze maar wat banketstaaft. Ze raadt me te veel. Net probeerde ze een verklaring te bedenken voor een witte verschijning die bij die mensen een paar keer voor de deur had gestaan. Ze vroeg of de verschijnselen in huis kort daarna ophielden. Nee, dat duurde nog geruime tijd (zo heb ik het begrepen). Toch hield ze vast aan haar verhaal, dat het waarschijnlijk een engel is geweest om de overledene toch naar het licht te sturen... Ik weet echt niet wat ik ervan moet denken.... Verward


Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 21:38

Ik ben het nu ook aan het kijken maar ik blijf dat progamma maar een beetje vaag vinden hoor!!!!!
Dat mens voelt de tranen aan van iemand anders en gaat dan zelf janken sorry hoor maar ik weet echt niet wat ik van dat proggamma moet denken!!

Live,LOve,'ndLaugh

replika

Berichten: 992
Geregistreerd: 01-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 21:41

Ik geloof hier niet in, ik denk dat als die vrouw echt goede contacten met het hiernamaals zou hebben dat ze er niet zo mee op de tv gaat rondlopen, daar wordt het veelste commercieel van, dit is niet een onderwerp om zo te brengen, meestal gaat het hierbij alleen om hoge kijkcijfers te scoren en dan vind ik dit toch wel echt de verkeerde manier. Als ze maar lang genoeg doorraadt, komt ze vanzelf wel achter de waarheid, nee ik geloof hier niet zo in!

Quote Jalisco: Zolang er over je geroddeld wordt, zijn ze je nog niet vergeten Haha!

Reppie Lovers

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-03 21:46

Volgens de dochter van Willem Ruis wist ze dingen die ze niet kon weten. Een aantal dingen kan ze wél weten uit de pers: problemen met het testament en wie de dochters benadeeld heeft. En dat gegok met die namen zit me dwars. Zo kan ik het ook.... Het lijkt net op dat spelletje "Wie is het".... "Heeft ie een bril?" "Nee" taktaktaktaktak "Is het een vrouw?" "Ja" taktaktaktak... Haha!

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 21:47

Ik weet het nog zo net niet of dat het nep is hoor....Ze heeft ook weleens dingen die ze zomaar begint te vertellen over iemand...zonder te raden!

De Hemel Op Aarde, Is Op De Rug Van Een Paard

plagom

Berichten: 1485
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 21:49

ja goed ik geloof niet zo in geesten die contact opnemen. Ik geloof niet in hemel en dat de zielen tussen die 2 werelden zouden blijven.
(zou natuurlijk wel een mooie verrassing zijn als er wel een hemel is Haha! )

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 21:50

Ze vertelt veel algemene dingen over iemand, ze ziet ook aan het soort persoon dat je zelf bent, wat je graag wilt horen. Dit soort mensen is erg bedreven in het lezen van lichaamstaal, niet zozeer in contacten met overledenen.

Toos paardloos

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 21:56

En gelijk als iemand wat zegt weet ze daar gelijk antwoord op!! en ze denkt niet even na of zo!!!

Live,LOve,'ndLaugh

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 21:58

jah ik ben nu ook in tussen aan het kijke.
ik weet het niet of ik het moet geloven.
ik moet altijd eerst iets zien of echt horen wat over mij gaat.
voordat ik daarin geloof.

Waar de kennis van de ruiter ophoudt,begint zijn grofheid!

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-03 22:02

imker schreef:
Ze vertelt veel algemene dingen over iemand, ze ziet ook aan het soort persoon dat je zelf bent, wat je graag wilt horen
Dat denk ik dus ook. Ik vind het wel een beetje gemeen, om een moeder te laten weten dat haar overleden man over hun kind waakt. Dat willen we inderdaad allemaal graag horen... Scheve mond

Een paar jaar geleden ben ik eens met iemand meegeweest naar een paranormale beurs. Daar een aurafoto laten nemen, daarover zijn de meningen ook verdeeld, weet ik inmiddels (schijnt ook twijfelachtig te zijn). Die man legde later al die foto's uit aan de mensen die erop stonden. Hij had het één en ander over mijn vader, waar ik helemaal van volschoot. Precies weet ik het niet meer, maar het ging volgens mij ook over "vanaf de wolk op me neerkijken en beschermen". Natuurlijk wil je dat horen en als iemand, waarvan je vermoedt dat die het wel kan weten, zoiets tegen je zegt, hakt dat er lekker in!
Hoewel ik wel eens bijna een boomerang keihard tegen mijn hoofd had gekregen (met slechte afloop?), als ik mezelf niet vliegensvlug op de grond had laten vallen... maar ik heb geen idee dat ik dat gedaan heb. Ging zó snel! Na die ervaring op de para-beurs zou je ook kunnen denken dat ik door "iets" op de grond geduwd ben.... ik weet het niet. Toch een guardian angel? Maar je kunt wel makkelijk beinvloed worden, als je gevoelig bent.
Laatst bijgewerkt door Elles op 11-09-03 22:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 22:04

ik weet het niet of ik er in moet geloven.
of die vrouw heeft een engeltje boven haar hoofd Schijnheilig
of ze heeft een hele speciale gave, wel apart dan hoe ze er achter is gekomen.

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 22:10

Ze vraagt altijd wel of iets zo is. Maar stel je nou voor dat ze iets zegt wat niet klopt (vergissen is menselijk) kan dat misschien heel verkeerd vallen. Maar ik geloof er wel in. Als ze iets vraagt, heeft ze het dan ook meestal wel goed! En die tranen van die mensen zijn heus niet nep. Dat kun je niet faken

... And we like all the fluffy animals.


jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 22:18

Ik kijk er niet naar..........ik vind het eng!!!
Waarom weet ik niet maar ik krijg er kippevel van.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 22:35

Ik heb het net ook gezien. Ik vind haar erg commercieel. Ik weet niet wat ik daarvan moet vinden. De helft van tijd heeft ze gevraag of de naam met een J of met een G begon.
Ik geloof wel dat er meer is tussen hemel en aarde, ik houd alleen niet zo van deze commerciele aanpak.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 22:40

haha ja ik vind het ook eng en ben bang dat ik daarna geesten ga zien....
maar ik vidn het wel interssant en geloof er ook wel in...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 22:47

Ik geloof er wel in. Ze raad de namen niet echt denk ik, maar krijgt ze door. Dat kan ook haast niet anders, want zo snel raden is niet meer logisch te verklaren.


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 22:51

Heb het ook weer gezien en ja ik geloof er wel in.
Voorstukje ook gezien? Ze is niet zomaar iemand, maar heeft al heel wat bereikt.
Inderdaad met die namen komt het over alsof ze maar wat gokt, maar er zijn dingen die ze echt niet kan weten. Met die ballon bv, bij de dochter van Willem Ruis. Of over de erfenis, daar zat een boel oud zeer, als je de moeder zag, die ook nog zachtjes zei: "goed zo" toen Char doorgaf dat diegene die een deel van de erfenis heeft opgeëist zich moest schamen.
Dat zijn hele wezenlijke dingen en zo heb ik ze vaker bij haar gezien.

plagom

Berichten: 1485
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 23:17

ik geloof er nog steeds niets van.
ZOals op het einde toen die bn-er uit samsam kwam vragen wie de vader van haar vriend was. Foto erbij en alles.
Niemand behalve die moeder kon dat weten, dus zij ook niet. Dus dan geeft ze als antwoord maar: "zn moeder wil het nog steeds niet vertellen, voor zijn eigen bestwil, anders had ze het ook wel gezegd voordat ze doodging"
En ze weet niet eens hoe die moeder is overleden, misschien wel heel onverwacht, misschien had ze het toch wel willen vertellen.

Ik vind niet dat iemand mensen zulke dingen mag aanpraten, en woorden in de monden van overleden mensen mag leggen.

En als dit alles al waar zou zijn, kan ik me niet voorstellen dat niet iedereen deze gave heeft want iedereen heeft of zal een dierbare verliezen en dan zou het raar zijn als alles via een tussenpersoon zou moeten gaan.

Wiesje

Berichten: 2911
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 08:06

OM te beginnen geloof ik wel zeker dat er meer is tussen hemel en aarde en ook geloof ik in geesten/geestesverschijningen. Sta trouwens we gewoon met twee pootjesop de grond, maar dat ik hierin geloof heeft meer met vroeger te maken. maakt ook niet uit trouwens.

Ook ik heb gisteren gekeken naar CHAR en ik geloof er gewoon echt geen hout van. Mensen kunnen wel degelijk op commando janken (zolang je het maar oefent) of geloven jullie echt dat in de films mensen echt geëmotioneerd zijn. Verder gokt ze me iets te veel en geloof ik echt niet dat zij dingen van de overledenen door krijgt.
Vergeet namelijk niet, wij zien maar een klein stukje band van hetgeen er opgenomen is. Maar hoelang CHAR al met die mensen gepraat heeft voor de uitzending weet niemand.
Bv. de vrouw van wie de man is verongelukt. Die heeft vantevoren echt een brief geschreven waarin ze zichzelf aanmeld voor het programma waarin de namen van de personen al genoemt worden. Tuurlijk wil die vrouw graag horen dat de man over de dochter waakt.
Bv. de BN-er uit SamSam. Dat de moeder niet wilde vertellen wie de vader van de man was. Goh, misschien krijgt ze wel geen contact met de moeder en vertelt ze gewoon een l*lverhaal om zo die vrouw gerust te stellen.
Ik denk inderdaad gewoon dat CHAR ontieglijk goed lichaamstaal kan lezen en veel mensenkennis heeft en een goed geheugen om al die brieven uit haar hoofd te lezen. Mensen stralen nu eenmaal een beetje uit wat ze graag willen horen. En zoals eerder is gezegd, als zij echt contact kan maken met overledenen, gebeurde dit niet zo commercieel. Geesten zijn ECHT geen grapje hoor, waar je zo mee te koop kunt en wilt lopen.

EEF https://www.campingdesleng.nl
Goed dat je roddelt, dan blijf ik op de hoogte van mezelf!

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 08:34

Ik geloof er wel in, heb heel het stuk van Wiesje gelezen, erg interessant. Dus nu zit ik echt te twijfelen of het nou echt is of gewoon gespeeld.. Scheve mond

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 08:37

Ik ben bij een van de eerste opnames geweest van Char. Ik kan je vertellen dat er heel veel weggelaten wordt, zodat saillante details die te persoonlijk worden niet uitgezonden worden. Als je die eenmaal hebt gehoord, dan weet ik zeker dat je wat meer overtuigt bent. Al met al: ik ben pas 100% overtuigd als ik iets dergelijks persoonlijk heb meegemaakt....

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 08:39

Wat ik trouwens wel erg raar vond, was dat toen Char het publiek in ging, om vragen te beantwoorden, dat ze toen ze wegliep ineens tegen een vrouw zei:"Je vader is bij je" . Scheve mond Dan schrik je toch heel erg als dat tegen je gezegd wordt, lijkt mij? Verward

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 08:41

Dat klopt, bij ons zat er een man naast ons, waarbij zeer gedetailleerd het eea werd verteld door haar. Die man schoot helemaal vol....

Cer

Berichten: 30140
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 08:56

Char weet ik niet, toen ik de eerste afleveringen van haar zag, vorig seizoen, was ik er wel van onder de indruk.
Maar toen heb een ik tijdje op Veronica de show van James van Praagh gevolgd, en dat was echt bizar. Daarbij vergeleken is Char echt een amateur. Die James zat altijd goed met de namen, wist binnen een paar seconden veel persoonlijke details op te lepelen, ik heb dat echt een paar keer met open mond zitten volgen.
Plus dat hij ook contact heeft met overleden dieren, dat was ook een paar keer erg emotioneel...
Na zijn shows ben ik anders gaan denken over de dood en achterblijvers, ik ben er minder bang voor, het komt allemaal wel goed.

Ik hoop ook echt dat Veronica zijn shows weer gaat uitzenden, zit er nu al naar uit te kijken !!

Sharmila

Berichten: 4807
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Schouwen Duiveland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 13:08

Ik vind haar echt onwijs goed! Ik heb zelfs d'r boek vorig jar gekocht. Ik hou wel van dat soort scary dingen. En ik vind het ook een mooie gedachten dat dierbaren om je heen blijven hangen na hun dood.

Sharmila's wijsheid: Schoonheid neemt onvermijdelijk toe met de haarlengte.

Instagram; tinkerparadijs