zouden jullie een paard kopen ...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

zouden jullie een paard kopen die luchtzuigt of kribbebijt?

jah ,waarom niet?
30 (16%)
neeh nooit van me leven
43 (23%)
mischien.
91 (50%)
ik weet het niet
17 (9%)

Totaal aantal stemmen: 181


sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

zouden jullie een paard kopen ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-03 21:03

ik ben wel benieuwd of jullie een paard zou kopen die luchtzuigt of kribbebijt?
dus mij vraag is zouden jullie een paard kopen dat luchtzuigt of kribbebijt?
zo neeh waarom niet !!

groetjes sharona

Waar de kennis van de ruiter ophoudt,begint zijn grofheid!



jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 21:11

Mijn antwoord was jah!

Heb het al gedaan Haha! een paar jaar geleden & nog nooit spijt gehad. Het enige wat soms wel een beetje vermoeiend is, zijn sommige mensen:

"Nou, ik wil 'em niet naast me hebbe hoor! Straks gaat die van mijn ut ook doen!" Frusty

Of mijn persoonlijke favoriet:

"Hij stond door se band heen te suige. Hep 'm effe strakker gedaan voor je!"

Toen vond ik hem dus met opgezette ogen en blauwe tong. Ik kan me niet herinneren ooit zo woedend te zijn geweest, daarvoor en daarna niet. Het scheelde maar een haar of er waren koppen gerold... Oplossing: andere stal, en uiteindelijk geen band meer natuurlijk (ging toch stuk. Rotding).

Scylla
Berichten: 1220
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Sliedrecht, t baggerdurp van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 21:12

Voordat ik mn paard kocht stond er bij mn instructrice op stal een luchtzuiger. Dat was echt een onwijs leuk paard en kon goed lopen. Het was dat hij niet op stal mocht staan waar ik toen al een stal had, maar anders had ik haar zeker te weten gekocht! Nu staat ze in groningen.
Laatst bijgewerkt door Scylla op 11-09-03 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Charaz

Berichten: 24260
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 21:23

Dat ligt eraan, als ik het paard al ken of er gehecht aan ben wel, anders liever niet

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

fokfanaat

Berichten: 20205
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 21:28

Als je een echt goed paard wilt, maar daar niet het volle pond voor kunt betalen is het een prima oplossing om een luchtzuiger te kopen!

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 21:35

Die merrie van me doet het ook als ie gestresst is. Is ie mee begonnen toen ik haar een poosje alleen op stal had. Ik heb er niet zo'n probleem mee en ik verkoop haar toch niet dus.... Paard is verder goed gezond dus maakt mij het uit. Zou overigens niet zo gauw een luchtzuiger kopen maar in het geval van Samsam wel hoor. Er is geen koe zo bont of er zit wel een vlekje aan he...

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-03 21:38

de meningen zijn we verschillend.
ik had voor mij paard ook een kribbebijter.
en daar had ik ook geen problemen mee.
nog nooit last van koliek gehad of wat dan ook.

Waar de kennis van de ruiter ophoudt,begint zijn grofheid!

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 21:39

Ik denk als het echt klikt tussen dat paard en mij en ik echt iets speciaals voor hem of haar voel wel ja

A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world

janne

Berichten: 1729
Geregistreerd: 21-01-03
Woonplaats: hoevelaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 21:47

mijn paard is n lichte luchtzuiger.
met een band om doet ie niet luchtzuigen.
hij kan prima lopen en is super lief.
en dat vind ik altijd nog het belangrijkste.
en het luchtzuigen belemmert geen enkel paard in het rijden.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 21:51

Ik niet. Ik wil een paard dat lichamelijk en geestelijk 100% is en ook alle kans mee heeft om dat te blijven. Omdat ze bij mij een tamelijk zware en lange belasting krijgen (trektochten, endurance, heel veel loopuren) wil ik gewoon een gezond paard met een gezond hoofd, en een paard met een stalondeugd heeft naar mijn mening dus een karakterprobleem of een zenuwtrek.

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 21:51

ik zou hem wel kopen
maar ik zou er alles aan doen om hem zoveel mogelijk buiten te zetten
en hem een luchtzuigband om doen
maar ik denk dat je hem nooit meer makkelijk zou kunnen verkopen

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 22:05

Tja, als ik een paard koop wil ik dat deze op het land kan komen te staan, daar is luchtzuigen en kribbebijten vaak al een stuk minnder dan in stal, ivm verveling.
Maar, als het paard al vrij oud is en deze gewoonte al lang doet dan zie ik er vanaf, die paarden worden vaak een beetje 'high' als ze deze verslaving doen. dat is vaak ook de reden dat paardem deze stalondeugden blijven volhouden.

Maarja, ligt dus puur aan het paard (of het ernstig is of niet), en op wat voor stal ik sta.

Ik ken trouwens een meisje die een paard heeft gekocht dat weeft.. nou dát zou ik dus nooit doen.. paard staat dag en nacht op stal en doet niks anders meer Scheve mond

fokfanaat

Berichten: 20205
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 22:17

ArwenLune schreef:
Ik niet. Ik wil een paard dat lichamelijk en geestelijk 100% is en ook alle kans mee heeft om dat te blijven. Omdat ze bij mij een tamelijk zware en lange belasting krijgen (trektochten, endurance, heel veel loopuren) wil ik gewoon een gezond paard met een gezond hoofd, en een paard met een stalondeugd heeft naar mijn mening dus een karakterprobleem of een zenuwtrek.


Ik denk dat er meer paarden luchtzuigen dan je denkt! En de meesten hebben er geen last van (bonfire)

waterkippie2

Berichten: 86
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 00:38

ik weet het eerlijk gezegt niet...
Als het je droompaard is, waarom niet?

*Buddy is echt het beste wat mij is overkomen, ben echt trots op mijn stoere fjord*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 08:37

Als het maar een gewoontjes paard is, nooit van mijn leven. Want die staan er genog, die niks mankeren.
Maar is het een super bok die geweldig kan lopen, dan wil ik er wel over gaan denken. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 08:39

runningkawa schreef:
Als het maar een gewoontjes paard is, nooit van mijn leven. Want die staan er genog, die niks mankeren.
Maar is het een super bok die geweldig kan lopen, dan wil ik er wel over gaan denken. Lachen


niets meer aan toe te voegen.

Geldt ook voor alle andere "probleempjes", slechte foto's etc.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 08:47

Idem: het paard moet gewoon onweerstaanbaar staan.

Tolstoi zuigt ook lucht en de laatste tijd heeft hij weer aardig last van gaskoliek, dus de nodige stress en DA kosten moet je er wel voor over hebben....

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 09:33

Okay, inderdaad. Het moet wel een verdomde geniaal paard zijn wil ik een luchtzuiger/kribbebijter kopen.

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 09:33

Ik ga mee met de mening van Arwen Lune!!!!

Live,LOve,'ndLaugh

Sting

Berichten: 12851
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 09:59

Ik zou het misschien doen, hangt heel erg af of hij het erg doet, en of het af te leren is (of kan je zoiets niet afleren?)

Luci
Berichten: 916
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 10:17

Ik zou een verder geschikt paard absoluut niet laten staan vanwege kribbebijten/luchtzuigen. Al hoeft de verkoper dat niet te weten natuurlijk Knipoog

puntje puntje puntje

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 10:33

Ik zou als ik een advertentie op marktplaats zie staan en er staat dat ze luchtzuigen oid niet gaan kijken bij dat paard. Maar mocht ik ooit een paard tegenkomen, die toevallig luchtzuigt, en ik er helemaal weg van ben en net een paard wil kopen, dan zou ik het denk wel doen.
Al zou mijn pony nu gaan luchtzuigen zou ze daar ook niet voor weggaan, al was dit niet de vraag Lachen

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 10:48

Echt niet, nu niet en nooit niet.

Als ik nu al zie hoeveel karaktertrekjes onze paarden van elkaar over hebben genomen. Af en toe zie ik nog een typisch Tammal trekje voorbij komen, terwijl hij al 3 jaar dood is.

Ik zou echt bang zijn dat die van ons het overnemen. Ik weet dat de meningen daarover verdeelt zijn, maar als ik zie wat die twee van ons al van elkaar overgenomen hebben...

En dat irritante geluid zou me ook behoorlijk op mijn zenuwen gaan werken denk ik.

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 13:07

Eentje kopen zou ik niet zo gauw doen. Mijn vader al helemaal niet. Toen wij vermoeden dat Ewald luchtzoog heeft mijn vader ook meteen de vorige eigenaren opgebeld met de mededeling dat als hij echt luchtzoog ze hem terug kregen (natuurlijk niet zo cru en even geinformeert of hij eht bij hun "ook" deed)
Achteraf was het gewoon jongigheid en nieuwigheid dat hij alles wilde proberen en vastpakken. Hij zuigt iig niet.
Maar ik zou liever geen luchtzuiger willen ivm de problemen die je KAN! hebben met zo'n paard.

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

miltonlover

Berichten: 762
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: moergestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 13:15

ik zou het wel doen, vindt zoiets opzich niet zo'n probleem.

Samoeray (L)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler, Plus_en_Min en 31 bezoekers