Lieve nina ricci

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Lieve nina ricci

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-03 19:01

ruim 7 jaar heb ik voor je mogen zorgen. ik heb je altijd een kanjer gevonden. ik weet nog de dag dat ik een foto van je fokker over de post kreeg toen je te koop stond. ik was direct verliefd. ik moest er van mijn man goed over denken of ik dit echt wilde. 2 weken lang heb ik aan je gedacht en toen heb ik gezegd dat ik je kwam halen. toen ik je kocht was je slecht verzorgd. je haar was lang en je had nog nooit een smid gezien. je kon nog niets. had nooit in een stal gestaan en nooit aan een halster gelopen. maar alles wat ik je leerde vond je leuk. ik leerde je vertrouwen te winnen en ik leerde je dat je voor niets of niemand bang hoefde te zijn. samen kwamen we er wel. toen je ruim 2 was ging je aan de longeerlijn en leerde zo de stemhulpen. je deed alles wat ik je vroeg. op je 3e jaar ging je onder het zadel. alles vond je goed en leuk. ook die keer dat ik in de sloot belandde omdat je lekker eigenwijs was. wat een lol had jij toen. ik ging met je naar de keuring en je werd daar ster. dat was een teken van goede intensieve verzorging en een toppony. jaren gingen voorbij en er hebben veel meiden op je gereden omdat ik het vanwege mijn heupen niet meer kon. toen al kreeg ik een schuldgevoel dat ik je zelf niet meer kon rijden. je verhuisde een aantal maal van verzorgster en ik kon het niet meer aanzien. ik heb je zelf nog een jaar uitgebracht in de endurance en daar genoten we van. ook zijn er in mijn bijzijn 2 veulentjes uit jou geboren. allebei prachtkinders waar we trots op mogen zijn. het laatste jaar ging het met mijn erg slecht. ik werd opgenomen en kon niet meer voor je zorgen. ik moest die verzorging aan anderen overlaten en dat kon ik niet langer aanzien. ik wil dat je 1 lief baasje krijgt die net als ik met heel veel plezier voor je zal gaan zorgen. na eindeloos tobben heb ik besloten dat je verkocht word. niet omdat ik het wil lieve meid, maar omdat ik vind dat jij veel meer liefde en aandacht verdient als wat je nu van me krijgt. als ik egoistisch zou zijn zou ik hebben gezegd dat ik je wil houden. maar dat kan ik tegenover jou niet maken. je bent me zo lief en ik wil dat je een fijn leven krijgt, net als wat ik je al die jaren heb gegeven. nu ik het even niet meer kan wil ik dat iemand anders dit voor me gaat doen. ik wil jou niet langer laten wachten tot ik weer beter ben. ik heb voor jou een heel lief baasje gevonden. je gaat lekker vlak bij de bossen wonen lieve nina, ik weet dat je dat fijn zult vinden. je nieuwe vrouwtje wil jou net zo goed verzorgen als ik altijd met liefde heb gedaan. voor haar ben je net als voor mij liefde op t eerste gezicht. je gaat straks bij haar wonen en ze zal je alle liefde geven die jij verdient. lekker op de wei en van de zomer nog een veulentje. ik weet dat dit de juiste beslissing is voor jou. ik wens jou en cindy een heel geukkig leven toe met elkaar en ik zal je altijd blijven volgen. je bent en blijft mijn lieverd, dat verandert niet nu je een ander baasje hebt. ik weet zeker dat je het daar heel erg goed gaat krijgen. nina ik zal voor altijd van je houden. waar je ook bent. en ik kom regelmatig even bij je kijken. ik ga je missen Huilen maar dit is het beste voor jou!! Lovers
cindy ontzettend veel geluk met mijn kanjer. je kunt met vragen altijd bij me terecht!!!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 19:15

Wat ontzettend dapper van je dat je deze beslissing voor je paard hebt gemaakt.
Ik kan me zo goed voorstellen hoe moeilijk dat moet zijn geweest, het belang van je paard boven je eigen gevoel te zetten.
Sterkte en een dikke knuf.

Ann

Berichten: 13239
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 19:21

Je hebt een dappere beslissing genomen, ik heb het met een brok in mijn keel gelezen en wens je veel sterkte met je besluit Ach gut

Gillian

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 19:37

Huilen Ik vindt het verschrikkelijk goed van je .... denk dat bij lange na niet iedereen zijn gevoelens opzij kan zetten en zo aan het welzijn van je paardje denken.

Heel veel sterkte.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 20:19

Huilen Huilen Huilen Lon heel veel sterkte!!!

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 22:51

Dat is een hele zware en hele dappere beslissing geweest.

Het zal Nina vast heel goed gaan en jij moet er gewoon ook weer bovenop komen.
Heel veel sterkte.

PollyJarig
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23409
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 23:33

Lieve Lonneke,
Ik heb met tranen in mijn ogen zitten lezen, zo vreselijk goed vanje dat je het geluk van je pony boven je eigen gevoelens heb kunnen zetten.
Veel sterkte

*knuf* Renee

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 23:37

Jeetje joh, ik vind het echt fantastisch dat je deze beslissing hebt genomen, jij houdt echt veel van je paard. Fijn dat ze zo goed terecht komt, sterkte....

XANTHA

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 00:03

Wow... ben er stil van... heel knap van je! Lovers

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

bol
Berichten: 1304
Geregistreerd: 15-01-02
Woonplaats: delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 09:30

hoi lonneke ik weet zeker dat ze het onwijs goed krijgt bij mijn zusje .
Ze is net als jou helemaal gek van haar en voor mijn zusje telt alleen het beste voor haar pony.Heel mooi geschreven meid kreeg kippevel en ook ik vind het erg moedig van je net als al de andere bokkers.Ik ken maar weinig mensen die zo eerlijk zijn tegenover dieren hoe moelijk het ook is.
HOUDEN VAN IS OOK LOSLATEN dan ben je echt eerlijk bezig hoe pijn het ook doet zoals je weet heeft mijn zusje dat ook meegemaakt met haar eerste pony die zal ook altijd een speciaal plekje blijven houden ik ben voor haar en nina erg blij dat ze mekaar gevonden hebben.Het allebeste met je en zo als ik al zei gun het ze niet ga veder met leven ze zijn het niet waard je bent een heerlijke meid die zo veel te bieden heb voor mens en dier een hoop mensen kunnen een voorbeeld nemen van jou . We houden contact sterkte als nina wordt gehaald maak je maar geen zorgen het komt allemaal goed xxxxxel zus van cindy.

tranen duizende tranen, slaap zacht mijn meisje,voor altijd in mijn hart.


dylectie.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 10:48

*zit met tranen in haar ogen* Sterkte Lon!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 11:11

De bijpassende foto's van het verhaal....

Jou lieve Nina toen je haar voor het eerst zag
Afbeelding

Nina groeide bij jou op tot een mooie 2 jarige
Afbeelding

Bij jou bracht ze Boss ter wereld
Afbeelding

Afbeelding

En jij gaf haar het vertrouwen onder het zadel
Afbeelding

Zodat ze uiteindelijk mee kon in het bestgaand
Afbeelding

Een speciale pony, voor een speciale meid....

*knuf*

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 11:19

heel dapper van je!
ontzettend mooi geschreven, en wat een mooie foto's en tekst van stef toegevoegd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 11:48

Lonneke, je bent een TOPPER!!!!!!! OK dan!
Wat een schitterend voorbeeld van PAARDENLIEFDE! DIT is pas echt een keuze in het belang van het paard, het totaal opzij zetten van je eigen gevoel en het natuurlijke stukje egoïsme dat wij mensen nou eenmaal hebben. Ik vind het heel dapper, en vooral heel EERLIJK van je.
Een ontzettend moeilijke beslissing, want wij weten allemaal dat je echt helemaal fan van je eigen paardje bent (en terecht want het is echt een schitterend dier).

Lon, een enorm compliment van mij, en een hele dikke Ach gut want ik weet dat dit een van de moeilijkste beslissingen in je leven voor je is.....


Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 19:56

lon namens mij ook een compliment en dikke knuffels.
Het is moeilijk deze beslissing maar diep in je hart weet je dat het voor Nina beter is.

dikke knuffel

trotse moeder van 2 prinsesjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 20:30

Wat een oprecht verhaal van je! Ik zit met tranen in mijn ogen. Je moet wel heel erg van haar houden om deze beslissing te kunnen maken.

Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 20:51

Geweldig mooi verhaal, ik zit hier met tranen in mijn ogen .
Jij stelt de gevoelens van je paard voor die van jou, iets waar velen te veel moeite mee zullen hebben en het dus te doen. Nina verdiend het beste thuis ter wereld en ik vind het super van je dat je dat aan haar wil geven!
Ik wens je veel sterkte de komende tijd .... Ach gut

De bijgevoegde foto's zijn prachtig, complimentje aan stef !

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 11:15

Ook ik heb dit met tranen in m'n ogen zitten lezen. Wat geweldig mooi geschreven, daar blijkt al uit hoevele je om haar geeft.
Je hebt een hele dappere en moeilijke, maar de enige goede, beslissing genomen.
Sterkte....

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Mer1980

Berichten: 18810
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 11:48

Ik krijg er kippevel van.... heel mooi geschreven. sterkte met het afscheid en als ik het zo lees krijgt Nina een geweldig goed thuis.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 20:03

Lon ontzettend knap dat je deze beslissing hebt genomen. Je zult Nien ontzettend missen maar gelukkig weet je dat ze goed terecht komt en kun je dr nog vaak opzoeken
knuf

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Big_Appie, flikkalover, Floemii, fransje23, horzlover, nimbletje, Sandyislief, tienus63 en 136 bezoekers