Boze moeder

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Boze moeder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-03 18:08

Al een paar keer waren er meisjes van een jaar of acht bij me aan de deur geweest met de vraag of ze een paard mochten poetsen.Steeds heb ik nee gezegd,omdat het enige paard dat nog gepoetst zou kunnen worden Flo is.Flo is 1.63 en dat vond ik een beetje te groot voor 2 van die hummels.Tot mijn verbazing kwamen de dametjes vorige week woensdag met hun moeders op stal om te vragen of er toch echt niet een paard te poetsen was.Uiteindelijk(stom)heb ik er mee ingestemd maar wel de eis gesteld dat een oudere vriendin van de meiden erbij zou zijn als ze gingen poetsen.Daar gingen ze mee akkoord en ik zou aankijken of het goed ging.Afgelopen maandag kwam ik in stal en waren de meisjes Flo aan het poetsen.Heel schattig natuurlijk.Ik vroeg waar de oudste was die op ze zou letten en kreeg als antwoord dat ze had gezegd dat ze het alleen wel konden Verward Vandaag waren ze wederom alleen aan het poetsen terwijl de oudste aan het rijden was.Weer alleen dus!Omdat ik het onverantwoordelijk vond heb ik helaas tegen de meisjes gezegd dat het poetsen helaas niet meer kon omdat het toch te gevaarlijk vond.Krijg ik zonet een hele boze moeder aan de telefoon,met dat ik haar dochter heel veel verdriet had gedaan en dat ze de tijd om te kijken of het goed ging wel heel kort was.Dat ze zich niet aan de afspraken hielden was niet belangrijk.Ik heb geprobeerd duidelijk te maken dat ik verantwoordelijk ben als er iets mocht gebeuren.Ze was niet voor rede vatbaar en heeft heel boos de telefoon eropgegooid.Maar wat als er echt iets fout zou zijn gegaan?


EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 18:11

Ik vind dat je groot gelijk hebt. Ik vind het ook gewoon heel gevaarlijk als van die kleine hummeltjes met zo'n groot sterk paard bezig zijn. Ik weet niet of het jou paard is maar als dat zo is mag jij zeker beslissen wat er wel en niet mee gebeurd.

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 18:11

Je hebt groot gelijk hoor.
als Flo op een teer kinderteentje was gestaan had je vast nog een veel bozere moeder aan de lijn gehad.
Het is jouw paard jouw regels.
Als ze al te beroerd zijn zich daar aan te houden is het jammer voor ze.
Je hebt ze 2 keer een kans gegeven.
Ik zou trouwens die vriendin er ook even na vragen waarom die er niet bij bleef?

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


Leo

Berichten: 50038
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 18:11

Ik vind dat je gelijk hebt hoor.... Zo'n groot paard
Onverantwoordelijk van die oudere vriendn dan, die zou toch beter moeten weten....

En ja, die moeder zou wel anders gerageerd hebben als er echt wat was gebeurd Scheve mond

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 18:15

Ik vind ook dat je gelijk hebt!! Van die kleine kindjes die alleen een groot paard poetsen ....het klopt niet echt dat die moeder zo reageerd...en die vriendin had er gewoon blij moeten bljven!

Barb

Berichten: 12078
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 18:15

je hebt helemaal gelijk hoor, veiligheid voorop. Het is jammer dat sommige moeders daar dus niet aan denken, misschien dat als ze
er over na gaat denken er dan een lampje gaat branden bij haar

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 18:16

Je hebt helemaal gelijk hoor!
Ze hebben zelfs een 2e kans gehad. Dat moet genoeg zijn lijkt mij. Beter wat verdriet bij die meiden dan ongelukken.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 18:19

God, wat erg zeg, zo'n moeder... dan word je als kind toch wel beroofd van een belangrijk deel van je opvoeding. Het "zelf je zaakjes oplossen" en het "aan je afspraken houden anders gaat het niet door" en het "soms gaat het gewoon niet door" deel...

Groot gelijk hoor, helemaal geen goed idee van die kleine kinderen met een paard. Moeder weet zeker geen ruk van hoe gevaarlijk paarden kunnen zijn, en een paard hoefd helemaal niet gemeen te zijn om een kind pijn te doen - alleen lomp of onbedachtzaam is genoeg...

Pauline
Berichten: 12186
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 18:24

Ik denk dat als ze ergens van geschrokken zou zijn ofzo, de grootste ongelukken hadden kunnen gebeuren...Verder hou ik altij min hart vast voor eigengereide kleine penny's. Als het misgaat ben jij de kwaie pier, en nu ook , dus eigenlijk doe je het nooit goed Haha!
Groot gelijk en die moeder heeft pech. Jouw paard, jouw regels.

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 18:25

dat die kleine meisjes niet beter weten, tot daar aan toe (hoe waren we zelf? Scheve mond ), maar dat een moeder zo kortzichtig is, is echt wel grof! wiens paard is het?? het hare, of het jouwe? en doe je het om haar dochtertjes te pesten? nee toch? Verward niks van aan trekken, jij hebt zonder meer èn korrekt, èn vriendelijk gehandeld! ze mochten het paard toch poetsen?! waarom kwam moeder dan zelf niet mee als ze het zo belangrijk vindt?? Frusty

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 18:34

bah, waarom er nou zo wordst gereageert snap ik dan niet. Mijn ma had altijd zoiets van dat zoekt ze dan zelf maar uit!

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-03 19:09

Ik had eigenlijk al 3 keer gezegd dat ik het liever niet had met de rede erbij.Toen ze vorige week met de moeders aan de tafel stonden waar we met z'n allen zaten koffie te drinken voelde ik me eigenlijk al in een hoek gezet.Had ik toen al nee gezegd,had ik op dat moment al de bitch geweest.Toen hebben we de oplossing van dat oudere meisje bedacht en daar houden ze zich niet aan.Ook ik zei door de telefoon dat als er iets zou gebeuren dat ik de schuld zou krijgen en haalde ook het voorbeeld van een plat voetje of nog erger hoofdje aan.Ze zei toen dat ze mij nooit aansprakelijk zou stellen in zo'n geval .Ik heb nog heel vriendelijk gezegd dat de meiden altijd welkom zouden zijn op stal,maar toen werd ze nog pissiger.Dat was helemaal de bedoeling niet.Nou,ja de meiden lestten al op een andere manege dus dan kunnen ze daar misschien de paarden poetsen *LOL* Het is alleen banketstaaf dat je door verantwoording te nemen nu vermoedelijk in dit roddeldorp over de tong zal gaan OK dan!

ebbeltje
Berichten: 1472
Geregistreerd: 22-05-03
Woonplaats: heilooooooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 19:20

Je hebt helemaal gelijk dat je die meisjes niet alleen wil laten poetsen alleen dat oudere meisje heeft niet gezegd dat ze het wel alleen konden.Volgens mij schrok ze wel dat je dat zo zei want zij snapte zelf ook niet dat die andere meisjes dat hadden gezegd.Nu wil ik het niet net als die moeder voor dat meisje regelen hoor Haha! maar dan weet je tenminste dat zij het niet had gezegd.

Wel raar van die moeders trouwens Verward Inderdaad als ze niet aan de regels willen houden gaan ze zich toch lekker op die andere manege niet aan de regels houden Haha!

Lovers Sound Lovers
Ik denk altijd goed na, voordat ik iets stoms zeg Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 19:22

Dit vind ik dus echt belachelijk.
Als die moeder zo graag wil dat haar dochtertje een paard kan poetsen moet ze er lekker zelf een gaan kopen en onderhouden, dan heeft ze ook zelf de eindverantwoording.

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-03 19:24

Het is een beetje moeilijk Ebbeltje.Ik vraag me alleen af of ze er echt niks vanaf wist Schijnheilig Ik zou zelf ook denk ik zeggen dat ik er niks van af wist. Als ze verstandig is gaat ze even praten met de moeders van de meisjes :Ik reken het haar trouwens ook niet aan hoor.De moeders en de meisjes hebben die afspraak met mij gemaakt en wat zij met haar besproken hebben(of niet)gaat buiten mij om.Mij gaat het er om dat ik het ,bij nader inzien,een gevaarlijke situatie vond en daar heb ik een eind aan gemaakt emn inderdaad:Ze kan ook een eigen paard kopen en daar de verantwoording over nemen. *LOL*

ebbeltje
Berichten: 1472
Geregistreerd: 22-05-03
Woonplaats: heilooooooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 19:42

ik snap je

Lovers Sound Lovers
Ik denk altijd goed na, voordat ik iets stoms zeg Haha!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 20:31

Je hebt prima gehandeld
Precies wat je zegt, hadden die ouders jou er waarschijnlijk wel op aangekeken als er iets gebeurd was. Ze zullen nu ongetwijfeld zeggen van niet, maar als het moment daar is....

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 20:50

nou ja zeg!
het moet niet gekker worden zeg!
pff je bent nog aardig zat geweest dat je de moeite hebt genomen Lachen

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131850
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 21:01

Ik vind dat je een goede beslissing hebt genomen en heel erg vriendelijk bent gebleven.
't Is een geluk dat moeder mij niet aan de lijn heeft gehad, ik had haar door de telefoondraad heen getrokken en dan .....
Wat een brutaliteit zeg !
Alsof ze ook maar ergens recht op hebben Boos!

Ik denk dat je je gelukkig mag prijzen dat er geen ongelukken gebeurd zijn, want ik kan me niet voorstellen dat deze moeder het er bij had laten zitten.
Prijs je maar gelukkig dat je er vanaf bent Knipoog

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 21:06

De ouders van tegen woordig....

De Hemel Op Aarde, Is Op De Rug Van Een Paard

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-03 21:10

Pffff Gelukkig denken jullie er net zo over als ik OK dan! .Ik had al een beetje een schuldgevoel ten opzichte van die meisjes.Als moeder een beetje anders gereageerd had,dan had ik met haar af kunnen spreken dat ik haar zou waarschuwen als een van de kleine pony's een verzorgertje zoekt.Nu kan ze dus heerlijk de pot op!

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 21:20

Gewoon je schouders ophalen. Zulke mensen zullen toch de gevaren niet inzien.

Barb

Berichten: 12078
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 21:23

FlairS schreef:
Het is alleen banketstaaflig dat je door verantwoording te nemen nu vermoedelijk in dit roddeldorp over de tong zal gaan OK dan!


ja dat is het nadeel van zo'n dorp Rolleyes

maar don't worry, ze gaan nu toch al de paarden op de andere
manege poetsen. Waarschijnlijk zijn ze daar wat minder streng
qua veiligheid Ik snap niet waarom ze niet meteen daar naar
toe zijn gegaan.
Als er zoiets gebeurd als dit dan is het altijd van: maar ze lessen
toch al ergens anders! of: bij die en die is het veel beter, bla bla bla!
Nou dikke neus dus en niks van aantrekken Clown

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 21:27

Das mooi, jou even vertellen hoe en wat over je eigen paard Boos! Je hebt 100% gelijk, maar als ouder zijnde heb je hier toch juist begrip voor. Veiligheid van je kind staat toch op 1 !!

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-03 21:52

[quote="Barb"

ja dat is het nadeel van zo'n dorp Rolleyes

maar don't worry, ze gaan nu toch al de paarden op de andere
manege poetsen. Waarschijnlijk zijn ze daar wat minder streng
qua veiligheid Ik snap niet waarom ze niet meteen daar naar
toe zijn gegaan.
Als er zoiets gebeurd als dit dan is het altijd van: maar ze lessen
toch al ergens anders! of: bij die en die is het veel beter, bla bla bla!
Nou dikke neus dus en niks van aantrekken Clown[/quote]

Het aparte van het verhaal is dat ze al aan het lessen waren op die manege en niet bij ons.Waarom ze dan zo nodig bij mij op stal een paard moesten poetsen?Vermoedelijk omdat ze lekker dichtbij wonen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cantheon, Dala8, Grainey, Kalea, lanouska, laura22, monsera, Sasqiua en 19 bezoekers