dressuurles niet, anders wel.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

dressuurles niet, anders wel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-03 14:31

Weet dat het een beetje een gekke titel is, maar hoe zeg je dit anders?

Nou, ik rijd nu een paar weken op Oki en het gaat erg goed. Alleen als ik in de bak van de eiegenaar aan het oefenen ben probeert ie op de linkerhand steeds naar de uitgang te crossen, na 2 keer geprobeerd te hebben in draf is het dan ook goed. Dan met de galop nog even proberen en dan is het over. Tijdens de springles op de club doet ie dit ook, moet haar dan op de volte trekken maar dat gaat dan niet (tong over het bit?). Na een paar keer is dat ook goed en is het over.
Het rare is dat dit tijdens de dressuurles op de club niet gebeurd, dan is er niks aan de hand. Voor mijn gevoel rijd ik dan gewoon hetzelfde als anders. Als ik ergens anders dressuurles heb (prive) doet ie het ook, kan het er aan liggen dat ik bij de clubles met andere pony's in een bak rijd? Maar dat is met de springles ook, dus dan zou die dan ook binnen moeten blijven??

Wie weet iets?

Don_Marcello

Berichten: 1226
Geregistreerd: 16-07-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 01:10

Of Oli neemt je gruwelijk in de zeik, of je doet zelf iets fout.
In het eerste geval zou ik hem of haar één flinke knal verkopen, niet steeds trekken, dat wint Oki toch.

In het andere gaval, ga eens bij jezelf te rade. Zit je wel rechtop in het zadel (niet naar een kant hangen of in je heup knikken) Zit je met het springzadel misschien te kort om fatsoenlijk te kunnen sturen?

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-03 16:12

Don_Marcello schreef:
Zit je met het springzadel misschien te kort om fatsoenlijk te kunnen sturen?


dat is het niet want ik spring met mijn dressuurzadel! Haha!
Maar als ik 'thuis' rijd probeert Oki het ook (laatste 2 dagen trouwens niet!!) Zal vanavond tijdens de les eens opletten of ik anders rijd. Maar volgens mij niet.

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 16:41

Simba doet het ook weleens over een kant weg lopen (rennen) vaak is dat omdat ik me dan mee naar voren laat gaan met me boven lichaam en hij dus door kan lopen... Als ik aan het lessen ben dan roept me instructrice al van te voren als dat ik moet blijven zitten dan probeert hij het wel maar dan heb ik hem met een halve pas weer terug waar ik hem hebben wou... Zelf merkten ik er niks van (nu wel want nu let ik erop) dus misschien is dat het wel dat... en het hoeft niet veel mee naar voren te wezen want ik ga ook niet echt naar voren zit maar het is net een heel klein beetje... En ik zou wel even wat aan die tong doen als hij die over het bit gooit... want dat is nooit goed...Je moet alleen mij niet vragen wat je moet doen ik weet wel een paard die dat deed maar die had ze bit veels te los in ze mond hangen en toen hij normaal zat was het opgelost...
Maar goed ik weer niet hoe jou bit zit.. Misschien moet je dat in een ander tropic even vragen...