Opfok veulen............

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Opfok veulen............

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 13:10

Wannabet moet de opfok in over een tijdje, dus ik ben druk op zoek naar een goed opfokbedrijf. Wel heb ik een aantal eisen:

- snachts binnen, overdag bij normaal weer buiten.
- krachtvoer bijgevoerd
- niet al te grote groep.

Kosten zijn niet van belang, moet niet te gek worden natuurlijk! Maar vind een goede opfok belangrijker dan prijs!

Wie o wie weet nog een adres?


Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 13:16

Beekdalhoeve te Ureterp, bij [naam verwijderd] Knipoog

Voldoet aan je beschrijving, alleen zal de uitloopmogelijkheden net even wat midner zijn dan jij omschrijft. Ze komen er WEL regelmatig uit, en dat vind je niet overal.

Kosten: 125 euro per maand in winter, 320 euro per zomer, dat is van mei tot en met oktober. Komt dus neer op een gemid prijs van 90 euro per maand. Exclusief ontworm, hoefsmid, veterinair.
Wel hele goede begeleiding, door erg betrokken mensen. Dus niet ; knal maar inde loods, pluk kuil ervoor en ze groeien wel...dat zie je immers ook veel gebeuren.... Ik heb er een zeer goed gevoel bij. [naam verwijderd] is er nu 3 dagen, en ze staat mooi in de weide overdag met 3 andere veulentjes, en savonds in een box met haar beste vriendje. E komen er heel mak vandaan, en hebben weinig uitval.
De jonge dieren van Magic Stables staan er ook in opfok. Dus voor de leergierige fokster ook genoeg te zien Haha!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 13:44

Waar wij weggaan met Velvet is op zich niet slecht, wij waren niet tevreden maar om andere redenen dan slechte opfok. O.a. de communicatie liep wat betreft Velvet afgelopen jaar niet super, als je meer wilt weten, pb me dan even.

Loopstallen met max. 7 veulens, ze worden vastgezet tijdens het voeren van krachtvoer en kunnen de hele dag door kuil eten. Ze komen elke dag buiten. Wel erg prijzig.

150 euro per maand voor een veulen de winter exl. hoefsmid, entingen en ontwormen.
75 euro per maand voor de zomer eveneens exl. alles. De paarden worden daar 's zomers ook behandeld met cribox tegen het staartbijten.

Website is www.irmasieling.nl.


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 15:56

Ziet er erg goed uit de site van Sieling, maar ik vind het qua prijs behoorlijk overdreven. Net Bakhuis in Geesteren Gld gesproken. Heeft iemand daar ervaring mee?

Lopen ze in groepen van 15 tot 20 veulens, iedere dag anderhalf tot 2 uur buiten. Krachtvoer en Kuilgras bijgevoerd. Kosten vallen mee. Zomers dag en nacht in het land.

Zaterdagavond ga ik even kijken. Misschien is het wel wat.

dakhilah

Berichten: 797
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 13:35

hoi,
Pipo als je daar bent geweest zaterdagavond , wil je dan een berichtje/verslagje maken .............ik ben benieuwd hoe het daar is .
bvd,
gr,sas.

ALOHAAAAAA......From Hoenderloulou....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 14:11

Tuurlijk wil ik een verslagje maken. Maar ik heb het afgezegd. Heb namelijk vanochtend een goed adres gevonden, bij vrienden van mij! Hij gaat per 1 oktober naar dat adres. Vrij kleinschalig wat ik wel prettig vind.


Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 15:05

Fijn voor Wannabet!
Kinkt ook erg goed!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 18:48

ik heb zelf ervaring met de burd in friesland,het is alleen geen kleine groep,maar er word goed voor ze gezorgd en het zijn hele aardige mensen.ook de prijs viel erg mee.wat het nu zou kosten weet ik niet omdat het voor de euro was.

mijn lieve spirit is naar seren verhuisd.

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 20:13

De Burd kost nu 260,- euro per kwartaal. Velvet gaat volgende week naar dit opfokbedrijf toe.


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 20:27

Ik heb hele goede verhalen gehoord over Bakhuis in Geesteren, schijnt erg goed te zijn. Ik weet alleen niet wat het kost enz. Ik moet volgend jaar mijn veulen ook ergens heen brengen (als die afgespeend is, moet nl. nog geboren worden Haha!) en dacht dus ook aan Bakhuis....

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 23:39

Misschien leuk als maatje voor de distelzarhengst van mijn oom, die wordt op dit moment ook afgespeend. Deze veulens komen s'nachts binnen en lopen overdag buiten en krijgen krachtvoer bijgevoerd. Misschien is het wat voor je?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 10:34

Kan iemand mij wat meer over Bakhuis vertellen, liefst natuurlijk ervaringen.
En evt. een telefoonnummer? Welke Geesteren is het trouwens?

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 10:44


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 12:56

Inmiddels heb ik een leuk plekje gevonden voor Wannabet. Hij gaat samen met een hengstveulen van een vriendin van mij, en een hengstveulen van haar schoonvader bij hem op het bedrijf staan. Heel kleinschalig, iedere dag in de wei, snachts binnen.........en krachtvoer. Dus eigenlijk precies hoe ik het wil!

Bakhuis kwam bij mij zeer goed over, het is Geesteren Gld nabij Lochem! Telefoonnr staat op de site die sprintje hierboven neer heeft gezet.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 80 bezoekers