Jasmin ernstig kreupel

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Brendageene
Berichten: 1497
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Den Bommel

Jasmin ernstig kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-03 20:02

Volgens mij is het vandaag gewoon een ongeluks dag, ik kreeg eerst een boete binnen van 92 euro voor te hard rijden Boos!
Vervolgens wordt ik gebeld door een vriendin, haar paard staat bij mijn pony's in de wei, dat Jasmin kreupel loopt. Dus ik erheen, ze belast haar hele linker voorbeen niet en heeft pijn (ze laat heel haar hoofd hangen Huilen )

Toen ik haar kocht had ze al slechte voorhoeven en ik weet dat het stom is om zo'n pony te kopen, maar ja ik was gek van d'r en nam het risico. Ze stond toen op voorijzers, die zijn 6 weken terug eraf gehaald en haar hoeven zijn iets gecorrigeerd (ze had een soort clownsvoetjes en delen van haar verzenen mistte) Haar ijzers zijn eraf gehaald omdat het ten 1e achterijzers waren (echt raar erop gezet, mijn smid heeft ze 10 min bestudeerd en snapte niet waarom die eronder zaten Verward ) Ten tweede heeft ze hele smalle hoeven (beetje misvormd) en om ze weer wat ronder te krijgen moeten ze maximaal kunnen groeien en die ijzers belemmeren dat.

Maar ja de smid moest dus volgende week eigenlijk weer komen, haar voeten waren ondertussen al een stuk beter. Ze loopt dus nu kreupel omdat van haar linkerhoef de hele binnenste draagrand weg is
Ga zo gelijk de smid bellen (kan pas na 21 uur) en dan zullen er wel weer ijzers onder moeten. Ik hoop echt dat ie morgen gelijk kan komen, want ze heeft echt pijn nu. Haar hoef was ook warm.
Ik baal echt dat ze weer op ijzers moet, want haar rechterhoef was echt stukken beter geworden en daar gaan dus nu ook gaten in om haar linkerhoef weer goed te krijgen...

Eigenlijk mag ik niet klagen want ik heb zelf het risico genomen om haar te kopen, maar het ging zo goed en dan net voordat de smid weer komt (wilde helemaal trots laten zien dat er zo'n verbetering in zat) gebeurt dit dus.....
En ze heb pijn en daar kan ik echt niet tegen Huilen


Sting

Berichten: 12856
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 20:15

Jeetje, wat erg, en ook al heb je zelf het risico genomen, nog blijft het vreslijk!!!

Brendageene
Berichten: 1497
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Den Bommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-03 13:24

Nou de smid is vanmorgen geweest en ze heeft nu weer voorijzers, het beslaan deed erg veel pijn en volgens de smid heeft ze haar zool een beetje gekneusd. Ze zal nu nog ongeveer 4-5 dagen kreupel lopen. Met rijden/longeren moet ik wel wachten tot het stuk wat eraf was geslagen weer is aangegroeid. Dus zal wel een paar maanden gaan duren voordat ze weer de oude is... Ga me maar richten op vrijheids dressuur denk ik, meer kan ik nu niet met haar (behalve wandelen als ze niet meer kreupel is)

BloemBloem

Berichten: 16575
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 13:54

veel sterkte

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 14:05

Brendageene schreef:
Toen ik haar kocht had ze al slechte voorhoeven en ik weet dat het stom is om zo'n pony te kopen, maar ja ik was gek van d'r en nam het risico. Huilen


Het is natuurlijk altijd banketstaaf als je paard of pony iets mankeert, maar naar mijn idee is een dier nooit een miskoop, of stom om te kopen.
Het is en blijft een wezen van vlees en bloed en als jij daar op gevallen bent is dat toch prima? Bedenk waar ze anders terecht was gekomen als jij haar niet had gekocht.

Ik hoop voor je dat het allemaal meevalt en dat ze weer snel opknapt!

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 14:06

ehhh banketstaaflig?? zo grof was het niet wat ik schreef hoor!

There is no reality, only perception.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 14:14

Achterijzers worden trouwens wel vaker voor ondergeslagen. Zijn dus ijzers met twee lipjes om b.v. het afrollen van de voorvoet te verbeteren en het model te kunnen beinvloeden (voor exacte uitleg moet je weer bij een hoefsmid zijn). Dus vreemd van je hoefsmid dat hij dit niet kende.

De hoef die jij omschrijft, dus lang naar voren met weinig verzening, komt wel eens voor bij hoefbevang. Misschien toch maar een dierenarts bij laten komen?? Dan kan hij ook gelijk wat geven voor de pijn, want tis toch niet eerlijk als je je pony zo lang moet laten staan met pijn als je er wat aan kan doen, toch?


Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 14:20

Nou meid

Sterkte en ze zal heus wel weer op knappen.

Brechfa Felicia 02-10-2016 Welsh Partbred / Wilana(15-05-2003) 21-02-2013 Met pensioen (27-06-2015) CarlandxBayard / Zazu R.I.P knappe meid (25-05-2004) (04-02-2010/29-11-2012) CarlandxVoltairexJoost / Noureyev R.I.P. kanjer (12-02-1995)(28-03-2003/12-10-2009) TCN PartoutxSymfonie

Luck
Berichten: 14
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Varsseveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 16:03

nou, ik vind het idd wel zielig voor je, en al helemaal voor je paardje!! veel sterkte en suc6 dr mee! Knipoog

*(¨`·.·´¨)* .:: ::. ..*`·.¸.·(¨`·.·´¨)* .........* `·.¸.·´* .:: Lucky Lachen

Brendageene
Berichten: 1497
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Den Bommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-03 11:48

Ik dacht zelf ook dat ze hoefbevangen was geweest, maar de smid dacht van niet. Wel iets anders met haar conditie. Haar witte lijn was namelijk niet verbreed. De smid heeft er nu ook achterijzers onder gezet, toen ik haar kocht kon ze eigenlijk wel zonder ijzers of ijzers met 1 lip. Waarschijnlijk zijn die ijzers er onder gezet voor de verkoop, omdat ze zonder ijzers gevoelig loopt op de harde weg. Dus ben wel bedrogen uitgekomen met de koop, maar heb er geen spijt van.

zalina

Berichten: 205
Geregistreerd: 23-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 12:09

het komt vast wel weer goed

Luck
Berichten: 14
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Varsseveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 12:18

euhm..misschien een beetje een rare vraag, maar mag ik vragen waar je dr hebt gekocht? en kun je iets over dr vertellen? een(vroegere)vriendin van mij heeft namelijk ook een pony gehad die jasmin heette, en die is verkocht, omdat er altijd iets mee was! misschien is het deze pony?? Verward

*(¨`·.·´¨)* .:: ::. ..*`·.¸.·(¨`·.·´¨)* .........* `·.¸.·´* .:: Lucky Lachen

Brendageene
Berichten: 1497
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Den Bommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-03 12:42

Ze heette vroeger Misty, ze komt bij een handelstal in de buurt van Gouda vandaan. Er staan trouwens wel foto's van haar in mijn profiel, maar denk niet dat het de pony is die je zoekt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, _San87_, Cassia, Coentjuh, Dark7, DemiSisa, GoogleAdsense, horzlover, Isab123, jstthtngrl, meggiemeg, Miss_Mii21, Noukie123, Petra_O, pluisje88, Sigge, sterregoud, tienus63, Wopkebrok en 185 bezoekers