Nederlanders en de overheid (uitspraak Balkenende)

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Nederlanders en de overheid (uitspraak Balkenende)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-03 12:45

www.nu.nl :

Citaat:
HARDINXVELD-GIESSENDAM - Nederlanders zijn bijzonder verknocht aan hun individuele vrijheid. Voor het oplossen van de onaangename gevolgen van die vrijheid kijken ze echter al te snel naar de overheid. Terwijl ze ook best eens vaker in de spiegel kunnen kijken.

Balkenende:
"Wat mij opvalt is dat mensen steeds het gedrag van anderen als onwenselijk ervaren", aldus de premier. "Feilloos weten we de splinters in het oog van de buurman aan te wijzen. De hand in eigen boezem steken komt veel minder voor."


reacties hierop?

Amor Vincit Omnia


youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 12:53

Klopt als een bus, mensen gaan zich ook steeds meer aan elkaar irriteren. Het verkeer is hier maar een klein voorbeeld van.
Mensen kijken alleen maar naar een ander en te weinig naar zichzelf..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 13:10

kijk maar om je heen!

overal is iedereen snel geirriteerd, en dat is altijd de schuld van anderen

zelf doen ze nooit wat fout.

ok a eens een dagje in een supermarkt staan....dan weet je ook meteen dat het helemala klopt!

alles is fout, nix deugt, behalve de persoon zelf, want die is natuurlijk volmaakt

als iedereen nou eerst eens naar zichzelf zou kijken, zijn eigen fouten zou accepteren en er wat aan doen, en dan pas commentaar op anderen hebben, dan zou het al een stuk beter gaan!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 13:11

100% mee eens. Het schijnt tegenwoordig voor veel mensen erg moeilijk te zijn om te zeggen, ok, het was mijn fout.
Voor al ons gedrag weten we wel externe factoren te bedenken waardoor dat gebeurt.

Het viel me gisteren op toen ik met mijn kinderen in de dierentuin was. Daar was een nieuwe binnenspeeltuin gebouwd, heel erg leuk aangelegd. Ik heb heerlijk 2 uur lang op het terras gezeten met wat drinken terwijl de kids aan het spelen waren.
Zitten er ouders naast me te klagen dat ze het toch wel heel gevaarlijk vinden al die klim- en klautertoestellen en dat de dierentuin meer had moeten denken aan de veiligheid van de allerkleinsten.
Allereerst mag je tegenwoordig helemaal niet zomaar een speeltuin aanleggen, dat is gebonden aan strenge regelgeving, maar daarnaast heb je als ouder toch de verantwoordelijkheid voor je kinderen.
Vind je het te gevaarlijk, blijf je er dus bij staan. (ik was overigens heel blij dat ikdat niet meer hoef Haha! )

Net als in Amerika die ouders, die Mc Donalds hadden aangeklaagd omdat hun kind te dik werd, tssssssk gelukkig werden ze in het ongelijk gesteld.

Maar de verantwoordelijkheid afschuiven is iets wat me steeds vaker opvalt.

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897


batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 13:14

Heeft Balkenende eindelijk eens in de spiegel gekeken? Knipoog

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 13:20

Ik moet ook de politiek in, dat stelde ik jaren geleden al vast Haha!

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 13:24

batje schreef:
Heeft Balkenende eindelijk eens in de spiegel gekeken? Knipoog



Dat wilde ik ook zeggen!

vvtjuh

Berichten: 2347
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Boven de bomengrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 13:28

Hij doelt op dick advocaat?

Ik heb duiven en mn vriendin ziet ze vliegen. Scheve mond

Who reaches for the stars, will never end with a handful of dust.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 13:34

Hoe meer mensen er zijn, hoe meer je rekening moet houden met. En rekening houden met, houdt in dat je een stukje eigen vrijheid moet inleveren. En dat kunnen we opbrengen tot een bepaalde grens. En ik denk dat die grens overschreden wordt. Dat zou kunnen liggen aan:
- te druk in dit land
- geen respect meer voor anderen en wat van een ander is
Die 2 dingen bij elkaar opgeteld gewoon zal wel gewoon te veel zijn

Leuke topic trouwens SP!

De hond is de betere mens

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 13:58

Het respect is in dit land ook een groot probleem aan het worden.

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 14:09

Het kopt helemaal. Soms denk ik wel eens: "waar gaan we naartoe". Maar wat ik me dan ook meteen afvraag, zoals hierboven al staat beschreven: "horen wie het zegt........" Sorry dat moest er even uit.

Luci
Berichten: 916
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 14:24

Ben het opzich met Balkenende eens ( help wat gebeurt er met
me ). Er wordt inderdaad in het dagelijks leven heel makkelijk met het vingertje naar anderen, vrienden, familie,buren, voorbijgangers, politicie noem maar op, gewezen als de dingen ons niet naar de zin gaan. We zouden inderdaad eens wat vaker kritisch naar ons zelf mogen kijken.

Alleen als de heer J.P.Balkenende op deze manier begint denk ik alleen maar 'o neeee he daar heb je hem weer met z`n normen en waardenbeleid' Knipoog

puntje puntje puntje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 14:39

batje schreef:
Heeft Balkenende eindelijk eens in de spiegel gekeken? Knipoog

tadaaaaaa

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 14:46

Jippie"]
[quote="batje schreef:
Heeft Balkenende eindelijk eens in de spiegel gekeken? Knipoog

tadaaaaaa
[/quote]

hahah zo die zit Haha!!!!

maar ik denk dat hij wel gelijk heeft hoor!!!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 14:50

Ik vind KWIJLEBALkenende een zak eerste klas maar ik denk hiermee dat hij wel gelijk heeft.

'Paint' it 'Black'

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 14:56

Fasel schreef:
Ik vind KWIJLEBALkenende een zak eerste klas maar ik denk hiermee dat hij wel gelijk heeft.


Ehhmm ja Scheve mond , ik moet schoorvoetend toegeven dat ....Afbeelding hier wel een puntje heeft

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 14:57

Balkenende en het goede voorbeeld Haha!

Hij heeft wel een beetje gelijk, iedereen zeurt maar tegenwoordig over van alles en dan komt er een oplossing en dan gaan ze gewoon weer verder zeuren om dat het niet goed genoeg is, soms hebben ze gelijk met dat zeuren maar soms vindt ik het een beetje overdreven.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-03 15:04

Picasso"]
[quote="batje schreef:
Heeft Balkenende eindelijk eens in de spiegel gekeken? Knipoog

Dat wilde ik ook zeggen!
[/quote]volgens mij geef je alleen maar meer kracht aan zijn uitspraak door dit te zeggen Knipoog

Amor Vincit Omnia

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 15:17

Balken-ellende is alleen maar goed in het intrappen van open deuren met zijn populistische praatjes. Een zinnige uitspraak die hout snijdt heb ik van hem nog niet gehoord.

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 15:19

Het zijn constateringen en geen oplossingen voor problemen!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 16:27

Desiree schreef:
Hoe meer mensen er zijn, hoe meer je rekening moet houden met. En rekening houden met, houdt in dat je een stukje eigen vrijheid moet inleveren. En dat kunnen we opbrengen tot een bepaalde grens. En ik denk dat die grens overschreden wordt. Dat zou kunnen liggen aan:
- te druk in dit land
- geen respect meer voor anderen en wat van een ander is
Die 2 dingen bij elkaar opgeteld gewoon zal wel gewoon te veel zijn

Leuke topic trouwens SP!


wat desiree zegt ben ik het helemaal mee eens!

het wordt idd druk in dit land, en dat komt mede door asielzoekers, en buitenlanders die daarna hun hele familie hier ook maar heenhalen, en een vrouw trouwen uit hun geboorteland, ipv een vrouw die al in nederland is

ik heb nix tegen buitenlanders, maar ik vind wel dat zij zich meer aan ons moeten aanpassen, ipv te verwachten dat wij ons ook aan hun aanpassen(ik ken er genoeg die zich perfect hebben aangepast, maar kom er helaas ook veel tegen die zich totaal niet aanpassen, zelfs geen nederlands kunnen/willen spreken!)

verder hebben er heel veel mensen totaaal geen respect meer voor anderen, en voor andermans spullen.(en dat gaat vaak al fout in de opvoeding)

wat ik op mn werk zie is te gek voor woorden, ouders die het kinderen toestaan om alles maar vast te pakken/kapot te maken, 1000x een stukje kaas/worst pakken en er dan brutaal bij zeggen dat ze er wel een stuk brood bij lusten, en als je dat niet geeft gaan ze krijsen en zijn de ouders nog boos op je ook

en daar gaat het al fout.....

en al die kinderen die maar in de dagopvang worden gedumpt.

naar wie moeten die luisteren? de leiding van de kinderopvang, maar ja dat wisselt nogal eens wie dat is, en als ze dan 's avonds bij hun ouders zijn, dan zijn de ouders zo blij dat ze hun kinderen weer zien, dat ze veel te veel toestaan, waardoor die kinderen alsmaar brutaler worden en echt geen respect hebben.

en als die kinderen ouder worden, dan loopt het helemaal uit de hand(zitten 2 jongens van een jeugdopvang op mn werk, uit huis geplaatst ivm hun 'criminele verleden' en ze zijn pas 16 en 17......)

en het respect wat bepaalde buitenlanders hebben is ook ver te zoeken, zeker tov vrouwen

nix tegen marokkanen, maar het zijn wel altijd dezelfden die op zaterdagavond ruzie hebben op stratum, en t zijn ook altijd dezelfde die geen respect voor vrouwen hebben en denken dat ze zomaar alles met je mogen doen
(en gister nog een kleine aanvaring gehad met 2 somaliers op mn werk, maargoed das weer heel wat anders)

veel van die marrokaanse jongens worden nog opgevoed met het idee dat de vrouw minderwaardig is en hun moet gehoorzamen

dat vind ik echt zo fout!ga dan terug naar je eigen land, of gedraag je zoals nederlanders, maar zon achterhaald respectloos denkbeeld is wel vaak het begin van een hoop problemen.

Ik vind dat ouders hun kinderen best een heel stuk strenger mogen opvoeden en harder mogen aanpakken, zodat de kinderen met goede normen en waarden en voldoende respect worden opgevoed.

en nederland wordt steeds voller, iedereen heeft een grens tot aan waar je verdraagzaam bent/kan zijn, hoe meer mensen, hoe drukker het wordt, hoe sneller er irritties ontstaan dus hoe belangrijker respect voor elkaar is, maar er is een grens, en als die grens echt bereikt is, dan is nederland dus misschien wel te vol?

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-03 17:23

Jippie schreef:
Balken-ellende is alleen maar goed in het intrappen van open deuren met zijn populistische praatjes. Een zinnige uitspraak die hout snijdt heb ik van hem nog niet gehoord.
de bron van de uitspraak is voor mij niet zo van belang, wat vind je van de uitspraak zelf? klopt dat met wat er speelt in de samenleving?

en sprintje, een constatering is de eerste stap naar een oplossing. Knipoog

Amor Vincit Omnia

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 17:49

Juist SP! Nu wil ik iedereen die wat op de premier aan te merken heeft wel eens in zijn 'rol' zien kruipen! Ik denk dat premier Jippie en dan vele andre wel anders piepen!

Misschien moeten we met zijn allen eens de normen en waarden opkrikken hier in dit 'kikkerlandje'

The_Lady_Of_Rage

Berichten: 182
Geregistreerd: 10-06-02
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 18:02

Goh, komt ie toch nog eens terug op de CDA-normen-en-waarden-gedachte waar we in dit kabinet niets meer van terugzien....Formidabel Misselijk

Je hebt mensen en dingen die erop lijken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 18:14

Anique_Vaandrig schreef:
Juist SP! Nu wil ik iedereen die wat op de premier aan te merken heeft wel eens in zijn 'rol' zien kruipen! Ik denk dat premier Jippie en dan vele andere wel anders piepen!


Tja Lady of Rage..........

Eerst moet balkenende de troep opruimen van 8 jaar paars.