Hoofdpijn aanvallen....

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Hoofdpijn aanvallen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-03 11:42

het is weer zover ik heb al sinds zaterdag hoofdpijn. Ik noem het maar aanvallen omdat het soms even een paar uur weg is.
Met name smiddags heb ik er last van. Mijn laatste was gisteren om 5 uur en nu net na de lunch zet de volgende al weer in.
Nu zit ik dus op mijn werk en kan ik moeilijk naar huis ivm openbaar vervoer dus ik bikkel door.
Zal ik toch maar even de huisarts bellen? Ik ben vaker geweest met hoofdpijn klachten maar dan kan hij me ook nooit helpen dus eigenlijk zie ik het nut er niet van in maar het kan ook niet zo door blijven gaan.
Zijn er lotgenoten op bokt?

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty


Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 11:46

Ik heb de laatste dagen ook aardig last van hoofdpijn. Ik denk in mijn geval dat er een aardig koutje gaat komen. tot die tijd behelp ik mijzelf met ibuprofen en vitamine pillen...

Dat van jou klinkt erg als spanningshoofdpijn, met name omdat het in de loop van de dag opsteekt. Heb je last van je nek? Zit je vaak in dezelfde houding? En met het oog op de verhuizing van je familie kan dat natuurlijk ook aardig meehelpen met enige spanning...
Sterkte ermee!


Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-03 11:50

hmm als ik spanning heb dan is dat onderbewust ik heb het zelf niet door.
Mijn nek is een echt zorgekindje daar ben ik al vaak voor naar de manueel therapeut geweest maar deze hoofdpijn is anders. Deze drukt met name op mijn oogkassen ik zit nu ook in het donker met de luxaflex dicht en de bijverlichting uit.
Ben wel druk altijd maar hoe kan het dan dat ik er juist nu last van heb?
Ik heb 5 dagen thuis gezeten totaal uitgerust begon ik vanmorgen maar nu pfff

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 14:25


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 14:26

Diana_Mabel schreef:
.
Ben wel druk altijd maar hoe kan het dan dat ik er juist nu last van heb?
Ik heb 5 dagen thuis gezeten totaal uitgerust begon ik vanmorgen maar nu pfff


Je zegt het zelf al, altijd druk, en dan ineens 5 dagen rust. Ontspanning na spanning dus.
Heb je last van flikkeringen in je ogen? Of vermindert zicht of sterretjes?

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 14:46

is het geen migraine? dan krijg je idd last van flikkeringen en sterretjes

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-03 14:55

Verminderd zicht soms dan wordt het zwart...
Bij migraine hoort braken en ik ben absoluut niet misselijk.
Druk is het enige dat ik niet kan veranderen, huis, paard, vriend, vriendenkring, school, werk.... ik kan niets schrappen.

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

lieke2
Berichten: 2124
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 15:16

helpt het als je gaat liggen in een donkere ruimte?
Overigens, niet iedereen hoeft te braken bij migraine, is gewoon 1 van de mogelijke symptomen.
Heb je al eens iemand van de Arbo naar je werkplek laten kijken?
Wellicht zit je grandioos verkeerd achter de pc, waardoor je je schouders teveel optrekt, verkramping krijgt in je nek en schouders en wat uitstraalt naar je hoofd dmv hoofdijn????
of een kussen wat op is? dat je toch niet goed ligt 's nachts?

Hielp de therapie trouwens een beetje? anders op naar de ceasar-therapie voor verbetering van je houding?

(noem maar een paar dwarsstraten)
wat helpt er nog een beetje om de hoofdpijn te onderdrukken? gewone paracetamol of moet je beslist wat sterkers hebben?

eeeh, pas nog hard van je paard gevallen waardoor je misschien wat wervels hebt verschoven zonder dat je dit wist?

chronische ontsteking in een (bij) holte??

succes in ieder geval, en kijk eens op hoofdpijn.nl
Laatst bijgewerkt door lieke2 op 11-09-03 15:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Vandaag is morgen voorbij....

Als je veel doet, kan je veel doen
Als je niks doet, doe je vaak niks

Tijd om te leren/werken? Ban jezelf!

Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 15:17

Ik heb precies hetzelfde gehad. Dit lijkt op migraine (niet iedereen is misselijk).

Ik heb het op mijn werk gehad dat mijn ene oog uitviel en ik hele erge hoofdpijn kreeg. Ben dezelfde middag naar de huisarts geweest.

Die zei dat ik een migraineaanval had gehad.(Daarvoor heb ik nog nooit zoiets gehad). Ik had het gewoon veel te druk. Ik moest 2 weken niks doen (wel stiekum naar m'n paardjes geweest) en daarna heel langzaam weer beginnen en dat rustig opbouwen.

Als je er nu niks aan doet kan het chronisch worden. (je kent die mensen wel die elke week plat in een donkere kamer liggen).

Ik zou echt even naar je huisarts gaan.

Veel succes....

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 15:21

2 weken niks doen omdat je een aanval hebt gehad is grote onzin IMO. Zou bij mij helemaal leuk worden als ik dat zou moeten, kan nu al geen baan behouden omdat ik 2 a 3x in de maand 1 dag uitval....

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-03 15:27

lieke2 schreef:
helpt het als je gaat liggen in een donkere ruimte?

ja alles zit pot dicht

Citaat:
Heb je al eens iemand van de Arbo naar je werkplek laten kijken?
Wellicht zit je grandioos verkeerd achter de pc, waardoor je je schouders teveel optrekt, verkramping krijgt in je nek en schouders en wat uitstraalt naar je hoofd dmv hoofdijn????

werkplek is 100% arbo proof

Citaat:
of een kussen wat op is? dat je toch niet goed ligt 's nachts?

zou kunnen hmmm

Citaat:
Hielp de therapie trouwens een beetje? anders op naar de ceasar-therapie voor verbetering van je houding?

het hielp maar tijdelijk

Citaat:
wat helpt er nog een beetje om de hoofdpijn te onderdrukken? gewone paracetamol of moet je beslist wat sterkers hebben?

Ik neem niets omdat ik al snel naar het sterke spul grijp paracetemol helpt maar matig.

Citaat:
eeeh, pas nog hard van je paard gevallen waardoor je misschien wat wervels hebt verschoven zonder dat je dit wist?

niet gevallen Lachen

Citaat:
chronische ontsteking in een (bij) holte??

niet dat ik weet

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 15:37

Heb je je sinussen al laten nakijken?

Mijn buurman had een vrij lange tijd last van hoofdpijn en die bleek dus volzittende sinussen te hebben.
Valt soms niet op dat het daar zit, hij heeft toen ook een hele tijd zitten modderen met hoofdpijn, terwijl het dus eigenlijk zijn sinussen waren.

Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 15:39

stef schreef:
2 weken niks doen omdat je een aanval hebt gehad is grote onzin IMO. Zou bij mij helemaal leuk worden als ik dat zou moeten, kan nu al geen baan behouden omdat ik 2 a 3x in de maand 1 dag uitval....


Ik vertel alleen wat mij is overkomen en wat IK van de Huisarts moest doen. En wat bij MIJ hielp. Ik heb nu nergens meer last van. Jij vergelijkt het met iemand die het al chronisch heeft (Jezelf waarschijnlijk). Ik begrijp best dat jij niet elke keer 2 weken thuis kan gaan zitten, maar ik had nog nooit zoiets gehad.

Het is niet zo dat als het bij een heleboel mensen niet helpt dat het maar de grootste onzin is. Ik zeg alleen dat het bij mij wel hielp. (dus toch niet zo'n onzin).

Ik vertel alleen mijn ervaringen misschien heeft ze er wat aan.

Zo wel, mooi. Zo niet, jammer

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-03 16:04

sinussen??? ben niet zo medisch onderlegd:)
wat zijn dat?

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 16:36

klinkt heel herkenbaar! Ik had het vorige week, ben groen en geel van ellende naar huis gegaan, met 2 ibuprofen een paar uur geslapen en toen ging het wel weer.

Sinussen zijn de holtes in je hoofd (dus voorhoofd- en bijholte bv).

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 16:47

Diana_Mabel schreef:
sinussen??? ben niet zo medisch onderlegd:)
wat zijn dat?


Dat zit volgens mij +/- achter enboven je neus en loopt zo door naast je oogkassen tot ergens in je voorhoofd Haha!
Dacht ik

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 16:50

Diana_Mabel schreef:
Zijn er lotgenoten op bokt?

Ik geloof dat ik wel eens een lotgenoot kan zijn.

Ik heb al een paar jaar vaak last van hoofdpijn, soms steken en soms ook gewoon aan een stuk door drukkende pijn. Ik krijg het ook heel snel, als ik bv. in een volle tram zit, als ik snel de trap oploop of als ik het heel warm heb.
Ik ben er meerdere keren voor bij de dokter geweest, bij een haptonoom geweest (heb ook een tijd last van mijn rug gehad). Maar het werkte allemaal niet. Het enige wat de dokter kon bedenken was spannings hoofdpijn, maar zo'n druk leven heb ik helemaal niet. Want migraine is ook bij niet het geval.

Meer nieuwe tips kan ik je helaas niet geven, ik heb er maar een beetje mee leren leven Scheve mond Ach gut

"Ubuntu: I am what I am because of who we all are"

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 21:06

interssant topic!
gelukkig heb ik zelden hoofdpijn
maar met deze hoofdpijn diana, zou ik toch even angs de huisarts gaan.
sterkte ermee , knuffel Lachen

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-03 10:53

Ik ga mijn leventje wat anders inrichten zodat ik wat meer kan uitrusten dus niet meer elke minuut volplannen... ik hou jullie op de hoogte

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Cookies
Berichten: 6564
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 11:35

Als je niet op tijd eet kun je ook hoofdpijn krijgen.

Come over to the dark side, we have cookies!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, BlueStocking, BrandWatchBot, Dennis, Eapy, IASCrawler, Jolynne, Love_Rosie, SUSANNEx en 91 bezoekers