boett-deken en regen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

boett-deken en regen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-03 16:52

Mijn shetlander heef dus een boett-deken tegen zijn zomerexceem. Aangezien het weer nu wat slechter wordt (veel regen) maar hij nog wel jeuk heeft als de deken af is (en het is droog) twijfel ik een beetje...

Ik ben i.v.m. school niet de hele dag thuis dus kan niet snel even de deken af doen als het regent en het lijkt mij dat als de deken erg nat is en dan met deze temperatuur, dat mijn pony dan wel ziekjes kan worden (en dat wil ik natuurlijk niet) Maar als het droog is en hij staat zonder deken gaat hij weer lopen schuren. Zal ik de deken gewoon aflaten als ik niet thuis ben?

Ik ben wel benieuwd hoe jullie dat doen???

The future is nothing more than another today. It's just that when you get there, you have more yesterday's behind you and a fewer tomorrows to look forward to.


taverno

Berichten: 4216
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 22:49

Ik ben eigenlijk wel heel nieuwsgierig wat een boett-deken is ik heb er nog nooit van gehoord

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 23:02

Lanna is erg ziek geweest en heeft in die tijd met vliegendeken dag en nacht in de wei gestaan. Ik vond het opvallend hoe droog ze onder die deken bleef. Het houdt nog veel water tegen en het droogt snel. Dus ik zou hem gewoon oplaten...

Les_Fjal

Berichten: 1926
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 00:21

Wij lieten de boettdekens gewoon om, ook als het regende.
Het is zo dun en fijn stofje dat het zo is opgedroogd.

tenminste, dat is mijn ervaring.........

Eentje is niet genoeg...Meer...Meer...Meer !!

~`Life's there for the ones who love to live and take it all, for it is free...~` -*Sonata Arctica*-

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-03 09:53

taverno schreef:
Ik ben eigenlijk wel heel nieuwsgierig wat een boett-deken is ik heb er nog nooit van gehoord

Kijk even op: www.dit.is/meulenkamp



Nou gisteren was mijn shetlander ook onder de deken zeik nat... Bij een beetje regen blijft ie inderdaad vrij droog en is de deken snel weer opgedroogt, maar bij dagen zoals gisteren twijfel ik....

The future is nothing more than another today. It's just that when you get there, you have more yesterday's behind you and a fewer tomorrows to look forward to.

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 10:04

Vorig jaar heb ik bij mijn pony het Boett-deken opgelaten tot eind september. Dus ook als het regent, het is toch gemaakt van sneldrogende stof. Enkel wanneer het de hele dag giet, durf ik het er wel 's af te halen en binnen te hangen om te drogen. Ideaal moment trouwens om het in de wasmachine te stoppen.

(Boett-deken = zomereczeemdeken -> voor foto zie o.a. http://www.sweet-itch.com/horsepics/new2big1.html)

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 12:17

Onze Shetta loopt ook altijd met Boett deken op......dit is al het 2e jaar en ze is nog nooit ziek geweest omdat de deken te nat bleef.
Ik heb haar normaal gesproken altijd de deken opliggen vanaf ongeveer maart tot oktober OK dan!


DubbelFun

Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 12:25

Maar 's zomers zijn de temperaturen wel iets hoger en de deken dus sneller droog. Met deze koude nachten en dan een natte deken loop je denk ik ook wel kans dat de pony ziek wordt.

Ik heb nu aan mijn regendeken 3 D-ringetjes gemaakt.
Het halsgedeelte van de Harry's Horse (semi-boett)-deken gebruik ik dus nu ook op mijn regendeken, die kan 's nachts wel gewoon opblijven.

En het gaat nog steeds prima, geen schuren, alle manen zijn er nog Lachen

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-03 15:50

Sugarmiss schreef:
Maar 's zomers zijn de temperaturen wel iets hoger en de deken dus sneller droog. Met deze koude nachten en dan een natte deken loop je denk ik ook wel kans dat de pony ziek wordt.


Dat is nou precies mijn punt. De deken blijft bij harde regen dus echt nat... met een klein buitje is het te doen. (dan droogt ie wel)

Een regen denken is bij mijn mini-shet denk ik niet te doen... Of ik moet extra geld gaan uitgeven aan een extra klein maatje. Bij de ruitersportzaak hier in de buurt was destijds de kleinste maat 95 en dat is toch nog echt veels te groot... (en die boett-deken was me al zo duur als arme student)

The future is nothing more than another today. It's just that when you get there, you have more yesterday's behind you and a fewer tomorrows to look forward to.

DubbelFun

Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 17:30

Zoek eens op veulendekens, die zijn er ook in waterdichte uitvoering
ebay


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 108 bezoekers