Meeten en chatten gek?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-01 21:37

Ligt dit aan mij of hebben jullie dat ook?
Als je aan iemand verteld dat je zo gezellig gechat hebt ofzo met iemand. Of dat je verteld over iets, weet ik veel wat, en ze dan vragen hoe je dat weet. Nou dat las ik op i-net. (Ik zeg al bij voorbaat niet bokt ofzo Haha!)

En als je dan verteld dat je graag eens iemand wilt meeten, omdat je zo benieuwd bent naar hoe die gene is... Dan kijken ze je aan alsof je niet goed geworden bent.
Waarom in hemelsnaam? Of ik dat niet eng vind? Stel dat die mensen niet "veilig" zijn? Heb je niets beters te doen? ed. ed. enz. enz.

Ik probeer het weleens uit te leggen hoe dat dan is op een forem. Dat je mensen "leert kennen".
Geen begrip, alleen wazige blikken en veranderingen van onderwerp.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: jantina op 2001-09-25 21:14 ]</font>


Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 21:45

ik was pas ook al van plan om een topic hier over te starten.

Toen ik voor het eerst thuis vertelde dat ik mensen van internet geen meeten vielen ze bijna van hun stoel af. Ze hadden echt het idee dat er op internet alleen maar vunzen zaten. Nu zijn ze een beetje van dat idee af maar ze vinden het nog wel eng als ik ga meeten. Ik heb ze gelukkig kunnen wijsmaken dat op paardensites nog wel redelijke normale mensen zitten. Lachen

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 22:18

Ik heb dat ook wel eens, ik zeg dan gewoon dat een soort van penvriendin is. Dat kennen de meeste mensen wel en vinden ze minder gevaarlijk. En ach het is maar hoe je het omschrijft...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 22:37

Mensen reageren ook altijd ontzettend verbaasd als ik vertel over forums en chatten. Over hoe je de mensen leert kennen enzo. Kunnen ze zich niet voorstellen. Internet vergroot je wereld. je leert mensen kennen die je anders nooit had leren kennen. Je hebt gesprekken die je anders nooit had kunnen voeren. Ik vind het heel mooi.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 22:39

Ja inderdaad! De meeste mensen vinden dat 'kei gevaarlijk' mmzz tis nog nooit slecht uitgevallen bij mij Lachen

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

ikke

Berichten: 37519
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 22:54

PAS OP hoor, ik ben levensgevaarlijk om IRL te ontmoeten *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL*
Ja, het is een gok, stel dat ze helemaal niet zo aardig zijn IRL. Maar is het hele leven niet een gok?
Maar ja, wat de boer niet kent, vreet ie niet.
Denken ze dan dat het niet eng is om lid te zijn van een club en voor de eerste keer met zo'n groep op stap te gaan, je weet ten slotte maar nooit met wat voor volk je te maken krijgt. Maar toch is de NVVR al 15 jaar in staat z'n evenementen overvol geboekt te krijgen, ook met nieuwe leden, die ons alleen van papier of I-net kennen.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 23:01

Oh men, 'breek me de bek niet open', als ik uitleg dat ik een béétje verslaafd ben en wel aan een paardenforum kijken ze me al aan alsof ik van een andere planeet kom.
En dan denken de meeetsen nog dat ik alleen 'spreek' met mensen die ik IRL ken.
Niet dus, en dat snappen ze al niet.

Laat staan dat ze meetings begrijpen. Ik vind het wel gelukkig (lekkere zin) dat m''n ouders niet wantrouwens zijn op dit gebied, heb al meerdere meetings gehad en nooit iets gehoord van 'zou je dat nou wel doen'' oid.

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 04:06

Hahaha, ik moest zo lachen om de reactie van mijn man toen ik Pril ging ontmoeten. Heb je je pistool bij je? Is ie geladen? Weet je wel zeker dat je wil gaan? Moet ik met je mee? Die mensen van het i-net zijn niet te vertrouwen. Hij is tenslotte met mij in de auto gestapt om te zien wie het nou wel niet was en natuurlijk ook voor de gezelligheid Haha!



_________________
you can lead a horse to water,
but you can't make it drink

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Caballo op 2001-09-25 04:07 ]</font>

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 07:57

Ik durf het bijna nooit te vertellen....
Je wordt eigenlijk altijd voor gek versleten Frusty

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 09:08

mmm wat een herkenning Haha!
Echt erg af en toe. Maar sinds ik verkering heb is het al een stuk minder. Ik ken mijn vriend nl ook van chatten. En hij is 'normaal' bevonden haha....
Maar soms op de manege ofzo....grrrr. Party!!

:evaw:

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 09:16

Ohohoh... wat herkenbaar! En dan te bedenken dat ik al internet thuis heb sinds '97 en sinds het begin ook al chat, vooral via ICQ. Ik heb in die tijd letterlijk van sommige mensen moeten horen: 'Wat moet zo'n leuk meisje als jij op internet???'. Het idee dat daar alleen maar contactgestoorde sukkels zitten... Of zoals de vriend van een vriendin zei: 'Je gaat toch niet met een volslagen vreemde zitten praten? En als je mensen wilt leren kennen dan kun je toch ook naar de kroeg?'. Mmm... in die uitspraak sprak hij zichzelf al tegen, maar goed.

Ondertussen heb ik al zoveel leuke contacten opgedaan via internet: o.a. een reisgenootje uit België (vorig jaar mee gaan interrailen in Frankrijk), logeeradresjes in Nieuw-Zeeland (o.a. Cathy), een relatie (tja, oké, die is inmiddels over) en een bijrijdpaard (Leys dus). En voor creeps kijk ik echt wel uit! Internet is ook niet meer uit mijn leven weg te denken. Een verslaving wil ik het niet noemen, ik kan prima een paar daagjes zonder. Maar ik kan me eigenlijk niet meer voorstellen dat ik vroeger leefde zonder mail & chat!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 12:50

haha ik herken het maar wat goed! helemaal als ik vertel dat ik m'n vriend via een chatbox heb:))

Ach de meesten in mijn omgeving heb ik of ook verslaafd gemaakt of weten inmiddels wel hoe het zit. Mijn ouders vinden meetings leuk.
Ze vind het gezellig als Sanderijn/ineke2 blijven slapen en ze heeft een aantal al gezien op de meeting in Apeldoorn.
ook kijkt ze altijd even mee met de foto's Lachen

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 14:40

Mijn buurvrouw denkt dat mensen minder sociaal worden als ze hun contacten via internet onderhouden. Nou, ik moet eerlijk zeggen: ik heb nieuwe mensen ontmoet (de meesten (nog) niet IRL, maar oke...) en mensen met wie ik allang het contact verloren zou hebben, mail ik nu nog mee. Een zit zelfs in het buitenland. En wat meeten betreft: 24 oktober ga ik met 11 anderen meeten, gezellig! Heb gisteren m'n cap weer opgegraven, en hij zit eigenlijk best lekker....

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 14:43

Haha ook voor mij heel herkenbaar. De meeste weten het wel, maar sommige mensen denken echt dat je in een soort sekte zit *LOL*

Ze vinden het allemaal maar raar.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 14:58

Ja en ze vinden het tijdverspilling, maar mooi dat ik zo al meerdere paarden heb ge- en verkocht! En je komt heel wat meer te weten. En je leest ook meningen van andersdenkenden en dat verruimd je eigen blik wellicht weer.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 15:06

Tijdverspilling? Mmm... dat vind IK nou van tv kijken! Internetten is tenminste nog interactief. Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 16:11

Ja, ik ken het...
Eerst ook toen ik Ineke2 ging meeten daar op de manege, vroegen een paar meisjes "Zijn dat je nichtjes?" (Priscilla was er ook bij). Ineke zo van, "Nee, ik ken ze van internet" "Van internet??" En dan trokken ze er zooo'n domme kop bij Misselijk Haha!


_________________
<font color="deeppink">Lieve Bolivia, wat ben ik blij
Met jou als verzorgpaard...
Je bent echt meer dan een miljoen waard!</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Spirit op 2001-09-25 16:11 ]</font>

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 16:31

Ja zulke reacties heb ik ook al gekregen! *LOL*

Is dat je vriend(in)?? Nee die ken ik van internet. Dan zie je ze echt denken van... jaja..?? Verward

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 16:34

hahah maartje daar ken ik er ook een van
"Bokt is maar een Mutsensite Haha! " Komt je dit bekend voor Verward .

Tja ieder zijn eigen mening ik heb er geen probleem mee. Mhhh maar goed dat wij er anders over denken.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 17:20

Jaaaah ik herken het ook. Van dit forum ken ik dan bijna niemand in het echie, maar van het hondenforum zo'n beetje het halve forum, waar ik ook mee ben kamperen een weekend lang, en dan krijg je van die reacties: "je bent gek, een weekend kamperen met vreemde mensen die je nog nooit gezien hebt? Je bent hartstikke gek".
En toen er iemand van het hondenforum naar mij toe kwam wouden mijn ouders dat eerst niet, want stel je voor dat er een oud mannetje met kwade bedoelingen bij de trein stond te wachten *LOL*
Dat viel dus ook wel heel erg mee Haha!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 18:44

ik ken het ook..mijn moeder. ik vroeg: mag sanne komen slapen? zij zo: wie is dat? ik ooh iemand zij van school ik nee. blah blah van internet dus. mocht niet meteen een paar dagenomdat het een wild vreemde is. nou van mij niet. op de manege kunnen ze btw raar kijken een keer ging me amerikaanse nichtje mee naar de manege een paar meisjes begonnen te praten. me nicht zegt: "i can't speak dutch" dan trekken ze zo'n weirdo kop zeg van Verward hihi.

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-01 19:32

*LOL* GElukkig, doet me goed.
Soms trekken mensen echt zo'n hoofd van Verward Internet??? *LOL*

Sja en tijdsverspilling he? Dat krijg ik ook van alle kanten te horen. Nou ja, ik zit wel heel veel achter de comp, maar ja kijk eens tv. Hang je ook maar wat op de bank.
En op avonden door de week, als ik gewerkt heb en het is donker en ik ben alleen. Nou ja, dan is er toch maar 1 mogelijkheid? Internet! (Nou ja en het huishouden, dat heeft er nogal onder te lijden!!)

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 08:15

HAHAHAHA, wou je me onder schot houden Caballo? Haha! Hihi echt grappig! Maar ik viel toch wel mee he Knipoog


Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 17:02

Tja Carys en ik zijn via het internet bevriend geraakt. Maar het kan ook anders. Ik ben mijn ex kwijt geraakt aan een meisje wat hij op internet heeft leren kennen en zelfs nog nooit gezien had......maar ze was wel 'beter' dan mij in zijn ogen.
Chatten en meten heeft dus denk ik voor- en nadelen, maar is dat niet bij alles in dit leven Verward

[BB-ITP]Aussie puppies aan het spelen
De website over mijn Aussies Face, Jay & Ike, mijn paardjes Jacqie & Jamai en mijn Siberen Noor & Chip: Chiësvar's Aussies, Quarters en Siberen.

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 17:03

oh oh....moet natuurlijk zijn dan ik.....erg blond Cool

[BB-ITP]Aussie puppies aan het spelen
De website over mijn Aussies Face, Jay & Ike, mijn paardjes Jacqie & Jamai en mijn Siberen Noor & Chip: Chiësvar's Aussies, Quarters en Siberen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Lois_, _Sun, Berdien, BingBot, bonnie1998, fjord_brucht, Flux, Happyhealthy, Jade91, Jadero, KimD, linoleum, MairiMacBran, Marije112, MarJon, Monster, Natascha, Perros, Rensjee, Thami, topsylover, Unicorn79, Wescha, xxmichellexx, YandexBot, zonnebloem18 en 219 bezoekers