Solliciteren??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Solliciteren??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-03 20:25

Ik wil eigenlijk gaan werken, zodat ik wat geld verdien enzo.. En dan mag ik een brommertje, en hoeven mn ouders niet meer alles te betalen enzo. Kan ik ook veel lekkerder uit enzo. Ik wil niet teveel geld opmaken van mn ouders. Schijnheilig

Nu wilde ik gaan solliciteren bij de Albert Heijn. Maar een vriendin van me werkt daar ook, en die heeft vandaag een brief gekregen dat er mensen ontslagen worden. Het precieze aantal weet ik zo niet, maar dus ook van de vulploeg..
Dan heeft het toch ook geen nut om te solliciteren? Verward Mijn moeder zegt dat ik het gewoon moet proberen. Maar als ze al mensen van de vulploeg moeten ontslaan, kan ik moeilijk voor die functie gaan solliciteren.. lijkt mij.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 20:28

Proberen kan altijd natuurlijk. Maar er gaan idd ontslagen vallen bij AH, dat is al een poosje op het nieuws. Misschien ook een andere supermarkt proberen?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 20:28

Nee heb je, ja kan je krijgen. Je kan het altijd proberen, toch? Niets te verliezen dacht ik. Lachen

Farah_

Berichten: 2510
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 20:49

Had ik ook gedaan, gesolliciteerd bij de AH, om precies te zijn 2 maanden geleden. Formulier ingeleverd, en hij zou me nog bellen om een afspraak te maken. NOOIT meer wat van gehoord, geen telefoontje niks. Vriendin van mij is zelfs al op gesprek geweest, aangenomen, en heeft daarna ook niks meer gehoord...
Dus als je het gaat proberen, maak ter plekke een afspraak...
Succes

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 22:09

Gaan 440 ontslagen vallen, maar je kunt altijd proberen toch?
En anders zijn er nog zat andere leuke baantjes in verschillende supermarkten, restaurants, oppassen, andere horecabedrijven, noem maar op. Je kunt ook bij een uitzendbureau binnenrennen, die hebben vaak ook van die baantjes die perfect zijn voor scholieren/studenten Lachen

Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 01:59

De meeste ontslagene vallen op het hoodkantoor in Zaandam. Sowieso proberen dus! Maar ook snel bij andere supermarkten want die krijgen nu wellicht op korte termijn 440 solliciatie brieven te verwerken.....

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132013
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 08:29

Inderdaad gewoon proberen !
Dat er mensen ontslagen worden wil nog niet altijd zeggen dat er geen nieuwe mensen aangenomen worden.
Het gaat nl. ook om de functie en leeftijd etc. (er kan bijv. een bedrijfsleider ontslagen worden, maar dat wil nog niet zeggen dat er geen medewerkers nodig zijn voor de vulploeg).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 08:35

Tuurlijk kun je proberen. Maar realiseerd je wel dat de kans maar heeeeeeel klein is dat ze je nodig hebben. Maar er zijn wel meer supermarkten dan alleen AH. En er zijn ook meer bijbaantjes dan alleen cassiere of vulploegmedewerkster.

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 08:39

De ontslagen vallen over het algemeen niet in de winkels hoor!
Bij ons zijn deze zomer de tijdelijke contracten niet verlengd, dat waren dus een stuk of 7 mensen die weg moesten. Maar nu is er alweer een tekort en zijn er een caissiere en iemand voor de brood-afdeling aangenomen en wordt er nog gezocht naar vijf of zes vulploegmedewerkers.
Dus ik zou het gewoon proberen, nee heb je, ja kun je krijgen

mandymonica

Berichten: 802
Geregistreerd: 31-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 10:33

Ontslagen vallen inderdaad meer op het hoofdkantoor. Daarnaast zijn niet alle winkels helemaal van AH, er zijn ook winkels waar een zelfstandig ondernemer in staat. Die mogen onder de vlag van AH een winkel runnen, maar het is dus wel een eigen winkel. Dat is "veiliger" denk ik, omdat je daar direct met je eigen baas te maken hebt en niet met een enkel een bedrijfsleider-in-loondienst en een hoofdkantoor, voor wie je niet meer dan "nummer zoveel" bent. Zoek dat dus eventueel eerst uit!

Succes!