Paard bekapt, kreupel lopen???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Paard bekapt, kreupel lopen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-03 01:07

Mijn bijrijdpaard is afgelopen week bekapt. Nu valt het mij op dat hij erg stijfjes loopt als hij op een harde ondergrond loopt. Als hij in de bak loopt lijkt hij nergens last van te hebben maar zodra je op harde ondergrond komt lijkt het wel of hij kreupel is. Nu zei iemand op de manege dat hij te kort bekapt is en dat hij hierdoor last heeft van zijn voeten??
Kan dit zo zijn en wat zou het anders nog kunnen zijn?
Wat kan je ertegen doen en kan je blijven rijden of moet hij op rust?

Veni, vidi, vici


proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 04:22

Grote kans dat het inderdaad door het bekappen komt.of te kort of een nagel zit niet goed ,als ik je verhaal zo lees lijkt het mij het eerste.
Rustig stappen op een zachte ondergrond tot de gevoeligheid over is,is het beste.


Mijn lijfspreuk:
Als ik iets doe, dan doe ik het goed, anders begin ik er niet aan !


Wiesje

Berichten: 2906
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 06:47

Onze merrie had hier ook last van. Twee dagen met rust gelaten op de wei en het was weer goed.

EEF www.campingdesleng.nl
Goed dat je roddelt, dan blijf ik op de hoogte van mezelf!

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 07:50

gevoelige voeten, en/of te kort bekapt. Harde ondergrond vermijden tot de gevoeligheid over is.

http://www.helpmijnpaard.nl Osteopathie en paardrijlessen omg Apeldoorn eo

AlmostBlack

Berichten: 372
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 11:40

Even laten rusten, maar dat is hier al vaak genoeg gezegt OK dan!

Dune

Berichten: 254
Geregistreerd: 16-09-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 11:40

Als een paard te kort wordt bekapt dan is dat zeer gevoelig, je kunt het vergelijken met een tekorte (eventueel afgebeten) nagel bij jezelf.
Gewoon even rustig aan doen, het groeit vanzelf weer bij, met een dag of 4 zal het alweer een heel stuk beter gaan en veel minder gevoelig.

Groet,
KeBu Arabians

PROFIEL IS AANGEPAST, NU MET FOTO'S!!!!

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 15:45

Zou heel goed kunnen dat ze te kort bekapt zijn of een nagel die beetje gevoelig is... Redna heb het ook weleens gehad.. Zou even met je hoefsmid bespreken (dat wou die van mij wel graag als er zoiets was want dan kon hij er de volgende keer extra opletten)... en zoals hierboven al genoemt op zachte onder grond stappen tot het over is...

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 19:17

Loopt hij op blote voeten of op ijzers?
Mijn shetlander loopt ook altijd kreupel als hij bekapt is, gewoon omdat hij hele gevoelige voetjes heeft. Op het gras heeft hij nergens last van.
Sinds hij hoefbevangen is geweest loopt hij dus altijd kreupel na het bekappen. Je kunt aan je hoefsmid vragen of ie wat minder kort wil bekappen, maar bij Foxy valt er weinig aan te doen. Ik moet gewoon kort nadat ie bekapt is niet met hem gaan mennen, dan loopt ie gewoon heel gevoelig.
Als hij last heeft van te kort bekapte hoeven moet je hem gewoon even een paar dagen met rust laten, dan komt het wel goed. Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers