Morgen is het 2 jaar geleden dat.........

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Morgen is het 2 jaar geleden dat.........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-03 22:25

Dat het World Trade Centre naar beneden is gekomen!!!!!! Huilen Huilen

Ik heb vandaag een stukje van die film gezien op RTL 4 (over de president of zo die alles meemaakte)

En toen dacht ik er gelijk weer aan!!!!
Wie denkt er eigenlijk ook nog wel eens overna?????
Over de slachtoffers en nabestaanden en het gebouw!??

5 jaar geleden ben ik nog het World Trade Centre ingelopen en dan nu te bedenken dat het er niet meer staat!!!!!!

Ik blijf het echt erg vinden!!! Hoe zit het met jullie!??

Groetjes Margon

Live,LOve,'ndLaugh


Marc2
Berichten: 1163
Geregistreerd: 11-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 22:32

Ik werd destijds gebeld op mijn werk. Ik kon mijn oren niet geloven...

Ik denk dat een hoop mensen op dat moment hun werk heeft neergelegd en constant naar de radio geluisterd hebben en cnn.com gevolgd hebben.

Verschrikkelijk als je die beelden weer ziet! Je zult maar vast hebben gezeten in het tweede gebouw en zien dat het eerste gebouw naar beneden komt...

Gek genoeg weet iedereen nog waar hij of zij was en/of mee bezig was op het moment toen het gebeurde...

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 22:38

Denk er eigenlijk niet meer speciaal bij na, was ook helemaal vergeten dat het morgen al weer was.

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 22:39

Ik kon het 2 jaar geleden echt niet geloven dat dat gebeurt was. Ik zag het op tv en ik vond het echt zooooooo raar.. Dacht eerder dat het een enge griezelfilm was ofzo. En die beelden die ze op TV hebben laten zien.. Dat t vliegtuig in t WTC storte.. de mensen die uit het raam sprongen.. en dan iedereen die huilt en uit de straten vlucht enzo.. die beelden vergeet je echt maar zo niet! Vanavond zag ik het ook weer op TV... De dag na 11 september, 2 jaar geleden hebben wij trouwens 1 min. stilte gehouden en vorig jaar ook. Ook dit jaar doen we dat waarschijnlijk weer... Ik vind het echt vreselijk, ook voor de nabestaanden dat heeft moeten gebeuren.

Obelix is gewoon stoer!

assie

Berichten: 9475
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 22:53

Om eerlijk te zijn is het echt een ver-van-m'n-bed-show. Ik vind het verschrikkelijk voor alle nabestaanden en de slachtoffers. Maar van de andere kant heb ik ook het gevoel dat ik het alleen maar in een boekje heb gelezen, verhaal ofzo. En idd ook het griezelfilm idee.
Die 1 minuut stilte, daar doe ik wel aan mee, maar meer om allerlei mensen te herdenken, niet specifiek 11-9

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

merelberfe

Berichten: 674
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 23:00

Ik kon het toen ook niet geloven. Ik zat in de klas toen ik het hoorde, ben toen gelijk het klas uitgerend en naar huis gegaan. de reden? vele kennissen van mij werkte daar. Stond toen ook werkelijk doodsangsten uit voor hun levens toen ik het met mijn eigen ogen via de TV zag.
Godzijdank hebben de meeste het wel gered... op 3 na. Twee vriendinnen van mij en en vriend van mijn zus. Ze lieten ook kinderen achter.
11 september is sindsdien een hele rotte periode. Heb die jaar (2001) mijn verjaardag ook omgezet tot een rouwdag waar ons heel vriendenkring die in NL zat bij ons kwam (ben nml de 12e jarig).
Nog elk jaar houden wij een minuut stilte voor ze en ook voor alle anderen slachtoffers vd ramp.
De beelden kan ik nu nog steeds niet zien zonder tranen weg te pikken. Ook al heb ik ze heel vaak gezien.

Xyris

Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 23:12

Ik kwam net thuis van school en ging achter mijn computer zitten msn-en toen iemand van msn zei "zet het nieuws aan, het WTC staat in brand" wist toendertijd niet eens wat het WTC is, maar ik heb alles vanaf het eerste vliegtuig gezien, echt verschrikkelijk, had er echt een brok van in mijn keel, en al die mensen.... en om te beseffen dat op het moment dat JIJ dat vliegtuig in dat gebouw ziet vliegen er een paarhonderd mensen overlijden... Echt verschrikkelijk gewoon...

Ik houd ook steeds een minuut stilte, ik kan me nog wel herinneren, die algemene herdenkingsdag vlak nadat het gebreurd was... ik liep school uit en wist dat het tijd was voor de stilte, buiten mijn school rijden elke minuut wel zo'n 80 auto's langs, in die 3 minuten stilte heb ik geen 1 auto gezien en geen woord gehoord... wat een ervaring was dat, en zo terecht! echt prachtig gewoon dat dit kan, maar er cru, ghetgeen wat ervoor moet gebeuren.... echt erg!

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 23:17

ik dacht er net aan, en nu zie ik dit topic!

ik vond het zo onwerkelijk!!

dat vliegtuig, wat gewoon die toren invliegt!!!

en je beseft het amper, zie je een 2e vliegtuig en ik dacht nee dit KAN niet, en ja hoor, ook die vloog een toren in.....

mn vader was een paar weken ervoor nog in het WTC geweest, een vervroegde zakenontmoeting

anders had hij er de week van 11 sept heel de week gezeten.....

ik blijf het verschrikkelijk vinden voor iedereen die mensen heeft verloren bij die aanslag!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 06:29

Ik heb vorig jaar de 'echte' beelden gezien vanuit binnen het gebouw...
Was echt heel erg! je zag mensen springen en overal rennen Verdrietig


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 06:45

Ik kwam net thuis, met een bakje koffie en een plak cake in mijn handen (zoiets herinner ik me weer wel), en mijn ouders en broer waren aan t praten, toen zei iemand "Kijk!" Nieuws stond wel aan op TV, en toen zagen we dat. Het is een ver van m'n bed show...
Maar ik vergeet NOOIT de beelden van de mensen die van de toren afsprongen, hand in hand, in opperste wanhoop. Die beelden kan ik niet meer hebben... Ik denk er ook al een paar dagen aan, why?

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 07:35

en een keer raden wanneer ik jarig ben! Ik heb het idd omgezet naar zondag omdat een van de stewardessen die omgekomen is ook op 11 september jarig was. En ik gewoon geen leuke verjaardag kan vieren vandaag!

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 07:44

Ik werkte in die tijd nog bij een Amerikaans bedrijf en we hoorden het op de radio. Ik had net een vlucht naar New York geboekt voor mijn baas! We dachten allemaal dat het een grap was maar de TV beelden lieten ons toch snel merken dat het bittere ernst was. Heel onrealistisch gevoel.
We zullen vanavond wel weer de nodige docu's te zien krijgen denk ik.

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 08:45

Ik weet ook nog precies hoe het ging, ik kwam thuis uit school en de tv stond hier aan en ik zag precies het tweede vliegtuig het WTC invliegen Scheve mond

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 08:48

Verschrikkelijk was het. ik heb toen de hele dag voor de tv gezeten om te kijken of er weer nieuws was.
Ik las net de krant en daarin stond dat ze een gedenktuin ofzoiets willen maken. en een musea en kantoren.
Al 2 jaar geleden wat gaat de tijd toch snel Verdrietig

Matti90
Berichten: 789
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Granada, España

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 08:58

Toen ik het hoorde vond ik het verschrikkelijk en later toen het bekend werd gemaakt dat het om terroristen ging werd is best bang..Nu denk ik erniet meer zo overna..V.S zal er wel weer een grote show van maken..

!Update profiel!

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-03 09:56

Het raarste van mij was nog!!!! ik wist het niet gelijk nog niemand had het erover enzo! en toen zag ik s avonds op de TV dat die vliegtuigen er zo tegenin vlogen!!!! Huilen
En over dat 1 minuut stilte doe ik zeker aan mee!!!

Live,LOve,'ndLaugh

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 11:38

Ik was net terug uit ijsland gekomen en toen ik in het vliegtuig zat had ik een heel naar gevoel alsof er iets aan de hand was of iets zou gebeuren. Ik wou ook van het ene op het andere moment eruit terwijl ik helemaal geen vliegangst oid heb.

Bij thuiskomst bleek er eigenlijk niks bijzonders te zijn gebeurd op een kleine aardbeving in Limburg na dan.

" ach dan zal het nog wel komen denk ik" zei ik.


12 uur later vloog het eerste vliegtuig het WTC in.

Ik ga straks even de herdenking kijken en gister toen ik ook die film zag ' Rudy' (over de burgemeester van NY) kreeg ik er best wel weer kriebels van.( ik had trouwens een heel ander beeld bij die man)

Het is ver weg gebeurd maar ook weer niet aangezien je met 6 uur al in NY zit .

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 11:44

Ik was in een café ik weet nog dat het heerlijk weer was en oppeens zag ik het vliegtuig naar binnen vliegen, ik zei nog tegen 'n vriendin: "Boh dat is een heftige film!" En toen dat overal erop was en iedereen wel erg geshockt keek kwam ik erachter dat het het nieuws was en geen film Scheve mond

Ik heb er niet echt meer bij stil gestaan, maar wel heel erg voor die mensen en ik wens iedereen die er bij betrokken is op welke manier dan ook, veel sterkte!

petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 12:34

Normaal oefen ik altijd op dinsdag maar die dag dus 11/9/2001 (was een dinsdag) heb ik echt niet gereden met mijn paard. Zat gewoon met slappe benen in de zetel naar de TV te kijken. Een jaar later heb ik de reportage gezien van die Franse filmmakers die toen net bezig waren met een docuserie over een New-Yorkse brandweerman. Kreeg gewoon opnieuw kippevel. Ik heb echt bewondering voor al die brandweermannen en politie agenten en soldaten die de reddingacties moesten doen;

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 12:39

Ik dacht er vanoctend nog aan op school, komt er nog een 1min. stilte ofzo?

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 12:54

Ik was eigenlijk alweer vergeten dat het morgen alweer was.....Maargoed nu ik het weet probeer ik er toch maar even bij stil te staan morgen.
Het is toch vreselijk wat er is gebeurd....Ik weet nog wel 2jaar geleden dat ik totaal van slag was......ik was zobang voor oorlog en dat ook in nederland zulke dingen gingen gebeuren enzo.
En vooral,al die slachtoffers vond ik erg.

Maar ook vind ik dat de brandweermannen en politie-agenten die hun eigen leven hebben gewaagd,een grote pluim en gedachtenis verdienen.

De Hemel Op Aarde, Is Op De Rug Van Een Paard

binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 13:01

Waar was ik op 11 september? Op 11 september huilde ik al voordat de grote ramp gebeurde in Amerika,mijn vader was de dag er voor overleden.Net zo plotseling als de ramp,ging mijn vader dood.
Heb natuurlijk wel alles gezien op televisie toen ,maar was er eigenlijk niet bij met mijn gedachten.
Mijn moeder vroeg tijdens de crematie van mijn vader ook een minuut stilte voor alle omgekomen Amerikanen en hun nabestaande. Dat vond ik zo dapper,dat ze ondanks haar eigen grote verdriet dacht aan de Amerikanen.
Wat me wel altijd zal bij blijven is dat er op 15 september gerouwd werd in de hele wereld,en dus ook hier alle vlaggen half stok hingen.Tussen al die vlaggen door brachten wij mijn vader weg,het was of de hele mensheid afscheid van hem nam.Zo mooi............ Verdrietig Het is nu twee jaar geleden en natuurlijk blijft 11 september een dag die geschiedenis maakte ,maar voor mij blijft het de dag waarop het tot mij doordrong dat mijn vader echt dood was. Ik mis hem zo...................................... Huilen

https://www.facebook.com/FotoBiancaS

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 13:10

Ik was bij mijn verzorgpony toen ik het hoorde...voordat ik naar haar toe ging zag ik wel de twee torens in brand staan op de t.v. maar ik dacht äch zal vast niet zo veel aan de hand zijn"
Later vertelde de stalbaas wat er was gebeurd..
Ik ben er wel van geschrokken..
Ik ben in de kerst naar New York geweest en heb dus ook Ground Zero gezien..heel erg raar..om dat zo te zien..
Ik kon me echt niet voorstellen dat daar twee mega grote torens hebben gestaan..
Ik vindt het nog steeds heel erg wat er is gebeurd...

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 13:19

Zwelgje schreef:
Ik werkte in die tijd nog bij een Amerikaans bedrijf en we hoorden het op de radio. Ik had net een vlucht naar New York geboekt voor mijn baas! We dachten allemaal dat het een grap was maar de TV beelden lieten ons toch snel merken dat het bittere ernst was. Heel onrealistisch gevoel.
We zullen vanavond wel weer de nodige docu's te zien krijgen denk ik.


Vanavond? Nu al.

Tja ik was aan het winkelen i nR'dam op beurs en ik zag wel wat op tv in een winkel, maar ik had zo iets van "ow, dás poedersuiker" Toen ik naar huis ging was er ontzettend veel beveiliging op Zuidplein, en pas toen ik thuis was wist wat er gebeurde.

De herdenking gaat ong. hetzelfde als vorig jaar alleen laten ze nu kinderen de namen van de overleden oplezen.

- Offline -

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-03 13:45

Nou ik denk eerlijk gezegd niet dat het goed is voor kinderen om de namen op te lezen!!!!!
De volwassenen kunnen het denk ik nu beter in hun plaatsen dat die torens weg zijn maar kinderen.................. ik weet et niet hoor!!!

Live,LOve,'ndLaugh