Paard dat alles sloopt? Muilkorf?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Paard dat alles sloopt? Muilkorf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-03 19:55

We hebben een vreselijk paard op stal. Hij sloopt echt alles wat hij op of om zijn lichaam krijgt. Een halster kan je niet aanlaten in stal, peesbeschermers worden ruw van zijn benen getokken, en hij sloopt dekens compleet tot kleine stokjes en rukt de singels en riempjes eraf.

Als ik me omdraai is het al gebeurd, met hoofdstel en al in lukt het hem om in een flinke ruk de peesbeschermer eraf te trekken. Als ik hem aan het poetsen ben en hij heeft een deken op, draait hij zich vliegensvlug om en trekt met een flinke ruk een scheur in de zweetdeken. Ik ben al 3 paar peesbeschermers verloren en zeker 4 dekens.

En toch moet hij echt een zweetdeken op als ik hem gewassen heb of als hij bezweet is in de winter. En een winterdeken wil ik toch ook graag gebruiken. Ik rij actief met hem dus het is geen optie om geen dekens te gebruiken want hij is echt nat daarna.

Ik zie geen andere optie dan hem een muilkorf te geven... In iedere geval totdat hij droog is en de zweetdeken af kan. Dan maar geen winterdeken.

Heeft iemand ook zo'n vreselijk slooppaard? Wat doen jullie eraan?

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 21:03

een muilkorf is een goede optie, maar dan moet je er zeker van zijn dat hij nergens aan kan blijven hangen....

skysari

Berichten: 825
Geregistreerd: 23-08-02
Woonplaats: omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 21:38

Afbeelding

bij ons op de mange hadden we ook zo n sloopert toen hadden ze hem dit omgedaan en was het gelijk afgelopen met de kuuren

Tancreda4

Berichten: 24035
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 21:54

Zo'n ding hierboven is inderdaad een goede oplossing. Maar niet zo'n halsrek kopen hoor! Dat vind ik echt sneu voor een paard!!!!!

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 22:06

inderdaad bij zulke paarden doe je een muilkorf om anders houd je geen spullen meer over.

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 23:00

Mijn hengst is niet zo erg als die van jouw maar dekens gaan er zo aan... Hij heeft er nu een die je over zijn hoofd moet aandoen. (zelf crea geweest) Tot op heden gaat het goed maar voor hoelang... En niks voor zijn neus laten liggen want dat wordt kauwgom.... Al is het minder geworden na een oud halster met sambal.. (gna gna gna) maar een hele nacht met iets binnen 'hand'bereik gaat nog steeds niet.

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 23:24

Let wel op met muilkorf of plastic kap. Een van mijn paarden heeft dezelfde kwaal en droeg dus dag en nacht zo'n plastic kap, totdat bleek dat hij de onderkant van zijn kaak helemaal kapot had geschuurd door dat ding. Dan maar geen dekens op. (Een zweetdeken gaat nog wel even, omdat hij dan nog moe van het werk is, maar ik moet hem niet vergeten, want dan is hij stuk.)

Matti90
Berichten: 789
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Granada, EspaƱa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 23:34

Op stal bij ons stond ook zo'n slooppaard. Muilkorf omgedaan en afgelopen met het gesloop. ik zou idd wel even er op letten of het niet schuurd als ie hem een dag of twee omheeft want dat zou zonde zijn,dat was net zo als met die vliegenmaskers..s6