ervaring met zwangerschapstesten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
otje_xxx
Berichten: 3
Geregistreerd: 10-09-03

ervaring met zwangerschapstesten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-03 20:38

Sorry maar voorlopig nog even onder een schaduwaccount.

Wij willen graag een kind en nu heb ik zojuist een (etos) zwangerschapsstest gedaan. Ik ben 1 dag overtijd. Er verscheen een tweede streep maar wel heel vaag. Hoe moet ik dit interpreteren?

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 20:48

heb je je aan de exacte wachttijd gehouden die staat voorgeschreven?

Dan zou ik even langs de huisarts gaan om opnieuw te testen, om definitief uitsluitsel te krijgen.

Maar als ik het goed heb ben je dan zwanger aldus deze test.

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 20:57

Hoi
Ik heb er een klein beetje verstand van Haha!.
Over het algemeen is een streep een streep, dus waarschijnlijk ben je zwanger. Wacht nog even met juichen want je kan beter even naar de dokter gaan om het te checken dan weet je het zeker, het is zo'n teleurstelling als het niet zo is.
Groetjes

PatriciaB

Berichten: 467
Geregistreerd: 14-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 21:22

Bij mij kwam er bij mijn tweede kind geen streep,niet zwanger dus,en nieteens zo vroeg getest als jij!!
Inmiddels is het een gezonde knul van 7 jaar Haha!
Ga naar de huisarts,die test betrouwbaarder ,volgens de gebruiksaanwijzingen van die testen kun je er bij een streep vanuit gaan dat je zwanger bent ,alvast geen filet american en brie meer eten voor de zekerheid Tong uitsteken
Spannend joh!!!

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 21:28

patricia!! schreef:
Bij mij kwam er bij mijn tweede kind geen streep,niet zwanger dus,en nieteens zo vroeg getest als jij!!
Inmiddels is het een gezonde knul van 7 jaar Haha!
Ga naar de huisarts,die test betrouwbaarder ,volgens de gebruiksaanwijzingen van die testen kun je er bij een streep vanuit gaan dat je zwanger bent ,alvast geen filet american en brie meer eten voor de zekerheid Tong uitsteken
Spannend joh!!!


En vast foliumzuur gaan slikken. Mijn gyn heeft me aangeraden om het te slikken als je de beslissing heb genomen om zwanger te worden.
Nou nogmaals succes!

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 21:33

absoluut geen brie eten, als je zwanger bent!!! nare ervaring mee (niet bij mezelf overigens)

Naatus

Berichten: 945
Geregistreerd: 18-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 21:34

probeer anders de nieuwe test van clear blue, das een digitale test en het word een + of een -. DUs geen streepje. een test reageert op een hormoon...dat is pas na enkele weken echt goed te meten. Hierdoor zijn zesoms zo vaag.. Maar de digatele test van clear blue moet je hebben. En inderdaad 7 weken voor bevruchting beginnen met slikken foliumzuur tot 12 weken na bevruchting meen ik.

Groetjes van mij

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 22:32

volgens mij zijn die streepjes bij elke test anders zowat. Als er bij jou staat: "één streep is zwanger", dan zal het wel.
Ik heb de test gedaan, en het bleek achteraf (na bezoek voor echo) dat ik de test had gedaan toen ik 3 dagen overtijd was....

ja foliumzuur, wel belangrijk, tot de 10e week.

Ik hoop voor je dat je zwanger bent. Laat je nog iets horen ?
Ben zelf nu 22 weken zwanger.

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 22:40

otje schreef:
Sorry maar voorlopig nog even onder een schaduwaccount.

Wij willen graag een kind en nu heb ik zojuist een (etos) zwangerschapsstest gedaan. Ik ben 1 dag overtijd. Er verscheen een tweede streep maar wel heel vaag. Hoe moet ik dit interpreteren?


Interpreteer dat maar gewoon als zwanger Haha!

Ik had dat ook de eerste keer, heb toen nog gebeld met de firma Clear Blue maar een streep is een streep, hoe vaag die streep ook is. Ik moest hem zelfs op een bepaalde manier tegen het licht houden om de streep te kunnen zien.
Het resultaat van die vage streep wordt in december 10 Knipoog

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 22:56

Ik heb 3 verschillende testen gebruikt,op allemaal kwam uit dat ik niet zwanger was[op verschillende tijdsstippen/dagen gebruikt]resultaat:Mijn zoontje is pas 3 jaar oud geworden.
Mijn advies:een test bij de huisarts laten doen!

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 23:06

Ja volgens mij ben je dan ook zwanger hoor Haha! want al is het streepje nog zo licht dat is toch een teken dat er een zwangerschapshormoon aanwezig is.......nog niet veel maar het is er al wel........ik feliciteer alvast heel voorzichtig

Sando gaat met jou zwangerschap ook alles goed......voel je je nog goed.....spannend hoor OK dan!

Foliumzuur heb ik niet geslikt, de eerste paar weken wel maar nadat ik de eerste keer een miskraam had gehad ben ik het de 2e keer niet meer gaan slikken.........omdat je niet van tevoren weet wanneer je zwanger word........kon nog wel jaren duren ........maar was toch ook de 2 e keer weer vlot zwanger maar toen slikte ik de foliumzuur al niet meer....en ben er ook niet meer aan begonnen!!!!

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 23:20

patricia!! schreef:
Ga naar de huisarts,die test betrouwbaarder

Dat is dus niet waar iedere test is tegenwoordig betrouwbaar.

staverej
Berichten: 121
Geregistreerd: 27-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 00:25

Waarom mag er geen brie gegeten worden tijdens de zwangerschap?

PatriciaB

Berichten: 467
Geregistreerd: 14-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 08:03

jolynn dat zeiden ze 8 jaar geleden ook ,3 jaar geleden ook blijkt uit vikings verhaal. Maar een streep is een streep dus volgens mij is otje zwanger

Ilse1979

Berichten: 499
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Delfzijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 08:32

staverej schreef:
Waarom mag er geen brie gegeten worden tijdens de zwangerschap?


Geen brie meer ivm de schimmels (dat is immers de laag die om de brie heen zit) en rood vlees ivm bacterien. Was ook je handen goed en zorg dat je geen kattenbak meer verschoont of zonder handschoenen in de tuin werkt!! Ook moet je oppassen met vreemde katten aaien. Dit ook in verband met toxo...dinges.... een of andere bacterie in ieder geval Knipoog

(hmmm dat klinkt als een hoop don'ts maar gelukkig zijn er ook een hoop do's!! Kijk maar eens op internet!)

En inderdaad het vaaaagste streepje roze is al een teken dat je zwanger bent. De ene vrouw maakt meer hormonen aan dan de andere vandaar het verschil in sterkte roze. Als je twijfelt kun je de test altijd over een paar dagen nog eens doen, of langs de huisarts voor een test (alhoewel alle testen die je tegenwoordig haalt bij de DA, Kruitvat, whatever net zo betrouwbaar zijn)

Succes in ieder geval!


ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 08:33

Anders haal je nog een andere test voor de zekerheid

otje_xxx
Berichten: 3
Geregistreerd: 10-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-03 11:01

Ik begin langzaam een beetje aan het idee te wennen maar overdonderd zijn we wel. Dit is namelijk pas de eerste cyclus na de pil en zo snel hadden we het natuurlijk nooit verwacht. Ik heb trouwens een etos huismerk test gebruikt.

Ik heb ook mijn huisarts gebeld, die raadt aan nog eens te testen over een aantal dagen (daar of gewoon een thuistest volgens haar maakte het niet veel uit) dus dat ga ik maar doen. Tot dan zijn we voorzichtig blij.

Bedankt ook voor de andere tips. Foliumzuur slik ik al en de kattenbak mag mijn vriend gaan doen Lachen

Meer tips zijn altijd welkom.

(En als alles goed gaat vertel ik over een paar maanden wie ik echt ben)

Bergje75
Berichten: 392
Geregistreerd: 16-07-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 11:55

Hoi Otje,
Toen ik zwanger was van lucas (en die is nu bijna 5 mnd!!) deed ik al een test toen ik nog geeneens overtijd was. Er was toen pas na 10 minuten een heel vaag streepje te zien. Maar ik had al weken het gevoel dat ik zwanger was. Paar dagen later nog een test gedaan en toen was de streep heel duidelijk!

Kan me voorstellen dat je overdonderd bent! Bij ons ging het precies zo, ik was ook in no time zwanger. Ik moest er echt heel erg aan wennen en ik ben direct veel gaan lezen over zwangerschap.

VAst een voorzichtige felicitatie.....

juval

Berichten: 13208
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 13:56

ow, een streep is een streep hoor, ik wil je wel vast voorzichtig feliciteren. Als je het niet helemaal vertrouwd kan je over een paar dagen nog een keer testen. Volgens mij zijn de testen van tegenwoordig allemaal even betrouwbaar.
op www.baby.pagina.nl kan je een heleboel informatie vinden over zwangerschappen/babies etc.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 15:06

Ik heb er ervaring mee in die zin dat ze niet werken bij mij .... vreselijk zwanger, kort voor de bevalling nog een test gedaan en nog steeds gaf ik niet zwanger aan .... ! Wat ik wel heb vernomen als je negatief krijgt je ook positief kan zijn, maar nooit omgekeerd DUS ... Proficiaat! Jullie krijgen een kindje!

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 16:26

Dat die test kort voor de bevalling "niet zwanger" aangaf is logisch. Die test reageert op het HCG-hormoon en dat is alleen tijdens de eerste drie maanden van de zwangerschap in de urine aanwezig.
In het begin is die spiegel nog heel laag vandaag het dunne streepje maar HCG-hormoon in de urine kan maar een ding betekenen Haha!

Gefeliciteerd, ik hoop dat het allemaal goed blijft gaan en we je over drie maanden uitgebreid kunnen feliciteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 21:27

gebruiksaanwijzing zit er niet voor niets bij denk ik zo
!!!!

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 23:41

nog een hele fijne site.....www.9maand.nl

100.000 antwoorden op al je vragen, ervaringen, verhalen, foto`s enz enz.. hele fijne site.

Ik heb zo`n vermoeden dat je een bekende bokker bent. Ik ben echt heel erg nieuwsgierig !!!!

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 11:09

Bij mij was de streep ook vaag, maar wel positief *LOL*

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 00:35

staverej schreef:
Waarom mag er geen brie gegeten worden tijdens de zwangerschap?


Omdat er rauwe melk in zit... alles met Lait Cru mag niet gegeten worden.