wanner gaat jullie paard op stal?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

staat jullie paard al op stal?

ja het hele jaar door dag en nacht
6 (7%)
per october als het weer gaat omslaan gaan ze op winterstalling
19 (23%)
ze staan nu al snachts op stal
34 (41%)
nee hoor ze staan nog de hele dag en nacht buiten totdat het echt niet meer kan!
22 (27%)

Totaal aantal stemmen: 81


Anoniem

wanner gaat jullie paard op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 22:10

ik vraag me af wanneer jullie je paard op stal zetten snachts, en misschien ook wel al overdag dat is natuurlijk afhankelijk van de omstandigheden waarin je verkeert...

Ik zelf heb een arabier en met dit regenachtige weer als vandaag voel ik me verschrikkelijk schuldig, kan ze zo wel de hele dag buitenstaan?

Per october gaat ze trowuens op stal snachts.

Ik ben benieuwd hoe jullie dat geregeld hebben!


Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 22:13

Ik heb hem 3 weken eerder binnengehaald, ik vond het wel genoeg.
het is s avonds nu zo vroeg donker, dat ik hem liever op stal heb staan, zeker in combinatie met het slechte weer en de toestand van de wei op het moment (glad en kaal)

Goedgekeurd onderschrift :)

Anne_GTI

Berichten: 18198
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 22:17

Als het 's nachts zo koud is als nu zet ik ze binnen. Heb wei thuis, dus eigenlijk wanneer het me zo uitkomt en het weer het toelaat staan ze buiten. Vanavond dus ook een tijdje, terwijl ze overdag binnen hebben gestaan. Stiek heeft een gruwelijke hekel aan slecht weer. Merrie wil ik wat gladder in de vacht houden dus die stond ook lekker binnen met staldek op.

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 22:17

Mijn paardje+veulen staan momenteel eigenlijk nog dag en nacht buiten tot oktober.
Maar vanwege de heftige onweer en regen zijn ze naar binnen gehaald.

De Hemel Op Aarde, Is Op De Rug Van Een Paard

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 22:17

ze hebben de hele zomer dag en nacht buiten gestaan, nu staat ze ongeveer sinds 2 weken 's nachts weer op stal (het weiland was "op" en ook omdat het weer wat minder is geworden)

Vandaag hebben ze voor het eerst ook overdag binnengestaan, het was zooo vies weer! en dan lopen ze ook het hele weiland kapot..
normaal heb ik haar het liefst overdag nog lekker buiten, maar op een dag als vandaag vind ik het niet erg als ze binnen moeten blijven!

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 22:19

optie 2 Lachen
1 oktober gaan alle paarden naar binnen


Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 22:21

Eens eventjes kijken.

Marko gaat op stal als het regent.
Marko gaat op stal bij heel warm weer. *denk aan van de zomer*
Marko gaat 's avonds op stal. *behalve als het in de ochtend + middag warm is geweest, dan gaat hij s'avonds de wei op. *

Dus eigenlijk gaat marko *bijna* altijd 's avond in zijn stal.

    Lovers ... marko ...
Marko is verkocht...

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 22:36

Mijn paard staat 's ochtends buiten to een uur of 13.00 en 's middags en 's nachts binnen.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 22:42

Mijn merrie staat in principe van ongeveer 08.30 tot 18.30 buiten en de rest in haar stalletje...of liever gezegd in het uitloopje van haar stalletje Haha!...en mijn jaarlingmannetje staat dag en nacht op de wei met zijn leeftijdsgenootjes.

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 23:23

Zo af en toe gaan ze nu een nachtje op stal, maar soms mogen ze nog buiten overnachten.

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 23:28

mn verzorgpony s blijven lekker buiten.. wel met schuilstal trouwens Lachen

Obelix is gewoon stoer!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23411
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 23:30

mijn ponys staan ook nog buiten nu.
Aangezien ik Polly kort in haar vacht wil houden staat ze nu 's nachts met een waterdicht dek op maar verder staan ze lekker buiten, waarschijnlijk komen ze volgende week naar binnen.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 23:53

Mijn paard staat zoveel mogelijk buiten, ook al regent het of waait het hij blijft buiten, ik vind dat veel gezonder voor paarden, daar worden ze hard van. Pas in de winter als het sneeuwt of heel hard vriest komt hij in zijn stal te staan.

Koester je dromen want als ze sterven word je leven als een vogel zonder vleugels
ik heb een Royal Dance veulen: River Dance

Les_Fjal

Berichten: 1926
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 00:19

Ook ik heb mijn paarden het liefst zo lang mogelijk buiten. Juist op stal voelen ze zich niet happy (ja wat wil je met ijslanders !). Vooral fjal die de eerste 8 jaar van zijn leven in het "wild" geleefd heeft is stal niets
Gelukkig heb ik een uitloopstal Lachen

Vorig jaar heb ik ze tot half december buiten kunnen houden .i.v.m de toestand van het land. De laatste twee weken zijn ze wel overdag naar buiten geweest, s'avonds naar binnen.

Eentje is niet genoeg...Meer...Meer...Meer !!

~`Life's there for the ones who love to live and take it all, for it is free...~` -*Sonata Arctica*-

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 07:54

andere mogelijkheid: Haha!
mijn paard staat zomer en winter overdag buiten en s'nachts op stal

niets is onmogelijk voor hen die willen

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 07:57

Mijn merrie en veulen staan nog dag en nacht op het land maar hebben daar wel een stal tot hun beschikking, die lijkt goed te bevallen want ze doen er smiddags ook geregeld een dutje in, ook schuilen ze er als het regent of wanneer er veel vliegen zijn.
De rest staat alleen overdag buiten, zoals het hele jaar.

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 07:59

Mijn paard gaat nooit dag en nacht naar buiten, deze optie staat er niet bij. Dus het hele jaar door gaat Rio overdag naar buiten en om 18.00 uur weer naar binnen.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 07:59

Flair staat de hele zomer overdag buiten, `s nachts wil ik haar zowiezo binnen hebben. Ik vrees zomaar dat deze week de laatste is dat ze op het gras mag. Dan moet ik haar in de paddocks zetten als ik haar buiten wil.(blubberdeblubber)

28-09-2007
Nothing compares too you...

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 08:00

Heb de laatste gekozen...Als het echt vies weer wordt dan gaan ze naar binnen toe,ik kan wel zeggen per 1 oktober maar je weet dan niet hoe het weer is.. Lachen

keep calm, I'm engaged!!! <3

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 08:18

paard staat zoveel mogelijk buiten alleen al s de bodem bevroren is, moet ie op stal (en breekt daar de hele boel af....)

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 09:20

Ze gaan nu s'nachts naar binnen, het ligt aan het weer wat voor deken(s) Apollon omkrijgt maar nu heeft ze d'r nog geen nodig.
zo staan s'winters altijd s'nachts op stal en overdag buiten (ligt aan het weer, met een sneeuwstorm of wat dan ook blijven ze lekker binnen)
maar ik heb ze het liefst niet hele dagen op stal, niet echt goed voor ze lijkt mij.

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 10:51

De paarden gaan het hele jaar overdag in de wei en 's nachts op stal.

zalina

Berichten: 205
Geregistreerd: 23-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 10:55

overdag altijd buiten (weer of geen weer) en 's nachts binnen.

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 11:34

Hi,

bij ons lopen ze winterdag ook bijna altijd buiten.

als de wei te nat is in de paddock, dan gaan ze in groepjes van 4 naar buiten en ongeveer zo'n 2,5 uur.

nu lopen ze nog dag en nacht op de wei, alle pension paardjes lopen er ook nog en ik vind dat het nog wel even kan zo.

grtz.

Helaas mijn 3 jaarlingen te koop, ben je op zoek naar leuke E pony wellicht heb ik een leuke voor je.

Luci
Berichten: 916
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 11:37

Wij hebben de rijpaarden alweer sinds een week of 3 `s nachts op stal, de twee jonge paarden staan nog in de wei

puntje puntje puntje


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Brusi06, Fudge, janneke584, Lui_, rifat en 107 bezoekers