Plekjes op neus - wat kan het zijn?????? +foto

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tancreda4

Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Plekjes op neus - wat kan het zijn?????? +foto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-03 20:26

Genderose (en Union) staat dus dag en nacht in de wei.
Sinds een paar dagen ontdekte ik een aantal rare plekjes in haar neusvleugels (zie foto).
De foto is gisteren gemaakt, nu is het veel erger en ook haar andere kant is begonnen. Ik behandeln het nu al een paar dagen met wondzalf (2x smeren, als net uit weiland, en net voordat ze weer terug gaat), maar het blijft erger worden.

Vandaag ontdekte ik dat Union ook een paar kleine plekjes heeft, maar lang niet zo groot en veel als Genderose. Het zijn een soort schuurplekjes. Heel raar.
Wat kan het zijn? En hoe zou het kunnen komen????

Afbeelding

Wodka had het trouwens niet....
Laatst bijgewerkt door Tancreda4 op 10-09-03 21:02, in het totaal 1 keer bewerkt



Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23368
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 20:58

Polly had het vorig jaar toen ze verkouden was, toen was haar neus helemaal schraal van het snot en toen werden het ook wondjes. Ik heb het toen behandeld met calendulan.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Tancreda4

Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-03 21:03

Polly schreef:
Polly had het vorig jaar toen ze verkouden was, toen was haar neus helemaal schraal van het snot en toen werden het ook wondjes. Ik heb het toen behandeld met calendulan.


Daar ben ik nu ook mee bezig, met calendulan. Nog maar een paar daagjes, maar het is nu 3x erger dan toen ik begon Verward

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23368
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 21:21

hmmz vreemd, Polly verbeterde ook niet meteen maar het werdt ook niet echt erger. Snottert ze erg?? Polly had het echt goed te pakken, dikke groene bellen uit haar neus.
Anders zou ik het ook niet weten.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Summum
Berichten: 50
Geregistreerd: 10-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 21:27

probeer eens gewoon met vaseline nadat je de korstjes eraf hebt. maakt de huid wat zachter

Tancreda4

Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-03 21:39

Summum schreef:
probeer eens gewoon met vaseline nadat je de korstjes eraf hebt. maakt de huid wat zachter


Korstjes zijn het niet echt. Gewoon openplekjes, maar bloeden niet. Ik snap er helemaal niets van Verward


Het snoteren valt wel mee. Gewoon een beetje gewone doorzichtige uitvloeiing, maar niet meer dan normaal. Maar ik krijg wel een beetje het gevoel dat ze mischien iets onder de leden heeft. Ze is zo anders... Ook heeft ze wel erge viezen ogen, maar dat heeft er vast neit mee te maken Haha!

Tienn
Berichten: 3557
Geregistreerd: 04-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 08:18

De mijne heb ook gewoon beetje snot en korstjes of plekjes hoe je het wil noemen en ze heeft ook van die vieze ogen... t lijkt wel een beetje op die van die foto alleen bij mij zie je het beter omdat ze een roze neus heeft Scheve mond

Sim
Berichten: 31480
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 08:22

Zijn het geen kale plekjes die gekomen zijn doordat ie met zijn neus langs brandnetels is gegaan ofzo? Daar lijkt het wel op namelijk.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 13:24

Flair heeft precies dat! Bij allebei de neusgaten en ik heb het eerst een tijdje behandelt met vaseline en later met betadinezalf maar niks mag baten. Ze lijkt er geen last van te hebben. Ik ben ook wel benieuwt wat dit is en hoe het komt. Verward

28-09-2007
Nothing compares too you...

hinnikje
Berichten: 40
Geregistreerd: 10-09-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 16:19

bij ons op stal heerste er een tijdje terug een virus waardoor verschillende paarden zulke plekjes kregen.. ik zal straks meteen even navragen welk spul ze daarvoor gebruikten.. succes ermee! Lachen

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 23:04

Staan er distels of andere 'prikkerige' planten op de wei?
Daar moest ik het eerst aan denken.
Succes met het behandelen/bestrijden!



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, Elin_, Johnie, Ladypronk, SentiBot en 28 bezoekers