s

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
janna

Berichten: 4536
Geregistreerd: 08-02-01

s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-01 22:51

s
Laatst bijgewerkt door janna op 05-04-22 06:42, in het totaal 1 keer bewerkt

-


Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 08:22

Heb Woody ermee gereden, die neemt het bitje idd m,oeilijk aan met het hoofdstel indoen, en verder was hij in eerste instantie wat terughoudend erop, maar dat was achteraf bezien ook wel heel erg mijn fout denk ik!!

Verder heb ik de pony van mijn vriendin er de eerste keer mee zien lopen en die werd heel erg onrustig in de aanleuning, een beetje stressig/bangig.

Verder ken ik geen paarden ermee (ja, Samber, maar die reageert 0,0 op de trens, helaas. Maar die kent de S&T ook al jaren natuurlijk, niets nieuws voor hem!)

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 08:28

Mijn vorige paard reageerde nauwelijks anders dan met alleen een trensje.

Ozep wacht ik nog even mee, ik vermoed dat hij snel neiging krijgt om diep te lopen...

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 11:58

Imatador is altijd op s&t gereden. Sinds ik hem er zelf mee rijd is onze communicatie veel beter en vormen we veel meer een combinatie. Hij loopt daar gewoon het fijnst op.

Marillion ben ik nu aan het laten wennen, en die pakt het heel goed op. Soms schrikt hij even en is een sec tegen de hand, en hij vindt de oprichting ermee nogal moeilijk. Ik rijd hem nog vooral laag/rond en heel ontspannen met stang en trens, vraag nog geen oefeningen verder. Ik rijd 1x per gem 2 weken ermee en het gaat heel goed.

Nou Phoebe nog!!!! Knipoog

janna

Berichten: 4536
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-01 12:06

s
Laatst bijgewerkt door janna op 05-04-22 06:42, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 12:18

Mijn paard vond het in het begin niet echt leuk. Toen ik het in had stond ze heel zielig te kijken en de eerste tijd kreeg ik haar nauwelijks rond. Ze is ook heel erg in verzet gekomen, en deed telkens haar tong over het bit. Na een tijdje is het vanzelf goed gekomen. Het zijn ook veel bitten in zo'n klein mondje, ze heeft namelijk maat 11,5 van trensbitje. Met stang en trens had ik maat 12 van bitten.

[img]../upload/63/waarland17kl.jpg[/img]

[img]../upload/63/waarland07kl.jpg[/img]

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 12:35

Mijn paard maakt het niets uit wat er in hangt, maar ik vind het zelf heel onprettig rijden, want als jhij weer eens schrikt, kun je toch niet voorkomen (ik tenminste niet) dat je even veel druk op die stang krijgt en dat wil ik niet. Ik rij dus alleen les in de binnenbak ermee, maar nu na zijn blessure ook al weer bijna 2 jaar niet. Volgens mijn instructeur loopt hij wel beter op S&T maar nu moet ik het nog leuk gaan vinden. Misschien vrijdag in de les.

Navragen is beter dan afvragen.

janna

Berichten: 4536
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-01 12:39

s
Laatst bijgewerkt door janna op 05-04-22 06:43, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 13:15

Nou ik ook hoor! Ik vind er niets aan, en ook zo'n gedoe al die teugels! Ik train altijd op trens en als je dan toch wedstrijd hebt en je moet met stang en trens dan oefen ik 2 weken ervoor een paar keer ermee. Er zijn ook mensen die altijd alleen op stang en trens rijden, ik snap dat niet.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


compagnon
Berichten: 140
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Ter idzard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 13:34

Met wedstrijden mag je toch niet met stang&trens rijden alleen in de z toch?? Ik heb nog nooit een met stang of trens gereden ik doe dat pas als ik z of zo rijd en misschien wel nooit want het is echt een gemeen bit hoor dat hartstikke pijn in de mond alleen als je alles op je been kan doen zal ik pas met stang&trens gaan rijden!

"Men kan niet verwachten dat een paard zo mooi is en zo hoog mogelijk zal springen, als het met doornige braamstruiken geslagen word."

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 13:40

Ik start eigenlijk altijd (ehhh, ja dat was 2 jaar geleden Haha! ) 1 proef, maar zit er nu over te denken een keer 2 proeven te gaan starten, 1e op trens, zodat hij alle tijgers achter de schotten kan ontdekken en zo en dan de 2e op S&T, maar ik weet het nog niet zeker.
Ik ben wel blij dat ik me in goed gezelschap bevind van mensen die ook liever niet mer de hele ijzerwinkel rijden.
_________________
Een vos verliest wel zijn haren, niet zijn streken!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jasmijn op 2001-09-26 14:41 ]</font>

janna

Berichten: 4536
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-01 13:45

s
Laatst bijgewerkt door janna op 01-04-22 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 18:08

Ik rijd sinds kort ook op het gewone bitje, en niet meer met stang en trens! Joop loopt dr echt veel lekkerder op, en ik heb zelf beter in de gaten wat ik aan het doen ben Haha!

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 19:29

Fitz pakte het heel makkelijk op de 1e keer. Hij begint wel eens te klooien met zijn tong als hij teveel op het achterbeen moet, dat vindt hij zo vreselijk moeilijk.

Ik wissel het af, in de les en op wedstrijden rijd ik met stang en trens, en de rest van de week op een gewone trens.

Als hij fijn loopt merk ik nauwelijks het verschil, maar met name de eenvoudige wissel gaat met stang en trens net iets makkelijker.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 20:09

Voor Imatador heb ik een Cob maat Party!! en die is eigenlijk nog net iets te ruim, moet aan alle kanten gaten bijmaken!!!!
Stang is feitelijk ook net iets te ruim, moet eigenlijk een ponymaat stang hebben....vind dat maar eens... Verward

Mijn instructrice rijdt haar paarden trouwens ook bijna allemaal op trens, behalve vlak voor wedstrijden.
Wel vindt ze dat je je paard tijdig moet laten wennen, en niet opeens als je Z bent die stang en trens erin hangen en alleen nog daarop rijden. Als je paard beter loopt op gewone trens kan dat toch ook nog in de Z...het is nog niet verplicht...

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 21:25

Ik heb nog nooit met stang en trens gereden, sterker nog, ik heb nog nooit met iets anders gereden dan een trens. (de westerpaarden even niet meegeteld, maar daar laat je de teugels toch doorhangen) Met Leroy reed ik in de Z gewoon met trens. Het grappige is dat het niet eens in me op kwam om met stang en trens te gaan rijden! Maar nu begint het wel te kriebelen haha! Helaas pindakaas mag ik dan lekker nog ff wachten want Per is nog maar 4. Vanaf welke leeftijd kun je al eens proberen om met stang en trens te rijden? 5 of 6 ofzo?

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 06:51

Hey Pril,

Mijn instructrice wilde s&t bij mijn paard proberen toen ik bijna M2 mocht gaan starten.
Mijn paard is 5....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 07:04

Citaat:
Op 2001-09-26 21:09, schreef suzanne:
Stang is feitelijk ook net iets te ruim, moet eigenlijk een ponymaat stang hebben....vind dat maar eens... Verward

Pony-stangetjes zijn helaas nergens te koop. Je kunt wel een stang op maat laten maken voor je paard. Voor paarden met een klein mondje is dat de enige oplossing. Gewoon eventjes informeren bij je ruitersportzaak. K&K kan ze zeker op maat maken voor je.

Hayley
Berichten: 444
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: De Bilt en af en toe Amsterdam :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 19:51

Weet je ongeveer hoeveel dat kost?? Voor als ik ooit op Heeltje met s&t wil gaan rijden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 21:07

ja dat kost je een rib uit je lijf Haha! *LOL*

Een stalgenootje moest een stangetje op maat laten maken omdat ze 11 cm nodig had voor d'r paard. Ik geloof dat ze er iets van 350,00 voor heeft betaald, haar stang is van RVS dus geen aurigan of argentan. Daar komt je onderlegtrensje en een knap hoofdstelletje nog bij Kusje. Maar je kunt ook een paar extra bakstukken er bij kopen, dat bespraart dan al weer.

prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 06:55

Ik heb voor Lethal ook een 11-cm stang, maar die heb ik gewoon kunnen kopen (of heb ik geluk gehad..hihi). en hij heeft een dubbelgebroken onderlegtrens erbij vabn 11.5 cm.
Lethal liep in het begin echt te klooien met dat ding in, maar hij gaat j=hijer echt fijn op (moet ook wel, want in het zz-licht mag ik alleen maar met stng en trens starten..)

http://www.bokt.nl/markt/ad/224075/easculap-econom-ii-gt474-scheerapparaat easculap econom II scheerapparaat te koop

http://www.bakeencake.com voor op maat gemaakte taarten

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 07:04

Janna,
Volgens mij mag je ZZ licht en zwaar ook nog gewoon doorrijden met een trens toch?
Een kennis van mij heeft dat wel gedaan namelijk.

prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 07:12

zal het nog ff nakijken, maar volgens mij heb ik in de regelementen gelzen, dat dat verplicht was...maar weet het niet zeker...zoadra ik het heb gevonden zal ik het ff laten weten..

http://www.bokt.nl/markt/ad/224075/easculap-econom-ii-gt474-scheerapparaat easculap econom II scheerapparaat te koop

http://www.bakeencake.com voor op maat gemaakte taarten

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 07:56

Volgens mij is het vanaf ZZl verplicht... Verward

Wendy, waar heb je die 11cm stang vandaan? Ik heb voor Imatador ook 11 nodig en kan het nergens vinden!

prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 08:31

Ik heb hem bij Hypo(d)rama gekocht...
Ik weet niet of dat voor jou in de buurt is, maar ik kan het hier bij verschillende winkels wel voor je navragen...ga vanavond toevallig naar van Rijs in Zevenhuizen en die hebben ook altijd veel van die dingen...
Ik hoor het wel, groetjes wendy
Ps. Hyporama heeft ook een internetsite: www,horselover.nl, maar ik weet niet of ie daar ook op staat...

http://www.bokt.nl/markt/ad/224075/easculap-econom-ii-gt474-scheerapparaat easculap econom II scheerapparaat te koop

http://www.bakeencake.com voor op maat gemaakte taarten


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 35 bezoekers