Therapeut wil me doorverwijzen, maakt me bang :'(

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Therapeut wil me doorverwijzen, maakt me bang :'(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-03 22:38

Vandaag heeft therapeut me proberen duidelijk te maken dat ze niet verder met me kan.
Ik block alles af en laat haar niet toe, wat ze ook probeert.

Ik loop cirkeltjes, maar zie het zelf niet zo goed zegt ze. Zelf weet ik niet wat ik ervan moet denken, ik ben een ander mens dan twee jaar geleden. Maar is alles opgeklaard? Ik dacht het niet.

Ze wil dat ik iets anders probeer, een psycholoog, een psychiater, ...? Ze kon er geen naam op plakken, ze vond het beter dat ik eerst de alternatieve toer opging. Reiki, microkine, chinese geneeswijze, jing & yang, ....

Opzich wil ik al die dingen wel, maar ik weet niet wat het is. Ze is zelf geen wandelende encyclopedie en kan me ook niet alles vertrellen wat ik wil weten.
Ik ben bang, bang voor antwoorden die misschien niet eens komen.

Iemand die me informatie kan geven over die dingen?


Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 22:48

Je stelt nogal wat vragen in 1. Ik denk dat je het beste even de google kunt doen op de verschillende begrippen. Als je dan iets ziet wat je aanspreekt kun je nog weer even terugkomen en een gerichte vraag stellen.
BTW, als je toch gaat zoeken, kijk ook eens naar NEI-therapie. Zeker als je bang bent voor antwoorden kan dat wel eens heel nuttig zijn. NEI is een afkorting voor Neuro Emotionele Integratie. Ik kan het helaas niet uitleggen, maar op het internet kun je er zeker info over vinden.
Succes.

Dance your cares away - Worries for another day - Let the music play - De Freggles

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 08:22

Hoi Belsje, dat zij je doorverwijst is alleen maar heel eerlijk. Ze merkt dat er geen vooruitgang wordt geboekt en wil graag dat jij verder komt maar ze heeft je niets (meer) te bieden.
Alternatieve geneeswijzen kunnen veel goed doen. Op internet kijken is een goede tip, maar ik denk dat een boek er over beter is. Op internet weet je nooit wie het geschreven heeft en of het wel klopt. In de bieb heb je planken vol .
Succes er mee en als iets je niets lijkt moet je het ook niet doen!

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 09:51

BTW groot deel van de reden dat ze je doorstuurt kan ook gewoon liggen aan de relatie die je hebt met je huidige therapeut. Kan zijn dat het niet super klikt waardoor je haar een hoop dingen niet verteld waardoor zij weer niet verder kan. Kans bestaat dus dat je hierna iemand tegen komt waarmee het wat beter werkt op dat vlak..

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 11:29

Ik denk dat idd ook, als je iemand niet toelat kan het zijn dat je haar onbewust niet vertrouwt...Ik kan me goed voorstellen dat het nieuwe je afschrikt maar als dit niet voor je werkt hoop ik dat je de moed vindt om door de zure appel heen te bijten.

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-03 12:12

Ik ga vanavond maar even bellen naar de nummer die ik van haar meegekregen heb.
Proberen kan nooit kwaad en na een paar slapeloze nachtjes wil ik eigenlijk weer eens normaal slapen. Niet wakkerschrikken zonder reden, geen dromen, alleen zwart.

Opzich heb ik een vrij goede relatie met mijn therapeut, maar ze werkt vnl op cognitief en motorisch vlak. Alleen zorgt een emotionele blockade er nu voor dat ze nergens meer komt. Eerlijk is ze wel en daar ben ik blij om.

Nu nog een beetje googlen en dan straks gewoon bellen en gaan met die banaan.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 16:24

Belsje schreef:
Opzich heb ik een vrij goede relatie met mijn therapeut, maar ze werkt vnl op cognitief en motorisch vlak. Alleen zorgt een emotionele blockade er nu voor dat ze nergens meer komt. Eerlijk is ze wel en daar ben ik blij om.


Dan denk ik dat REIKI je wel kan helpen. Dat gaat namelijk in op het emotionele vlak en helpt blokkades op te lossen.
Ik heb geen ervaring met de andere therapieen die je noemt, dus daar kan ik niks over zeggen.

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 20:30

belsje, ik kan me echt niet indenken dat er wat heel erg mis is met jou! ik zag je, en pas na een paar minuten dacht ik eraan, oja zij was het die daar problemen had met een of ander (wist het niet precies meer). maar het viel helemaal niet op. je wachtte af en toe wel een tijdje met antwoorden, maar je had me ervoor gewaarschuwd, en ik vond het absoluut niet storend.
ook gewoon in omgang, reacties, etc vond ik je heel erg normaal, net zoals de rest, en het was omdat ik het wist, dat ik het zag. anders niet.

ik ken nu je verleden en problemen niet, maar misschien (moet je zelf uitmaken, of dat in jouw geval past), zou ik helemaal stoppen met therapie en gewoon eens bij mezelf zeggen, ik ben normaal. misschien zit er wat niet helemaal correct in m'n hoofd, een paar functies, maar daar kan ik mee leven. er zijn mensen die het erger hebben. ik ben zoals iedereen en kan normaal communiceren, of iig niet storend, ik ga gewoon om met mensen en ook dieren, ik kan heel goed paardrijden Knipoog !!

zoals ik je zag, ik meen het, leek je me zo normaal, vriendelijk... het zou heel goed kunnen dat je thuis anders bent, maar als je je op meeting zo kan gedragen, kan het anders vast ook. je wordt er vast gelukkiger door, als je je gelukkiger kan voordoen. ik denk niet dat er iets mis met je is.

en ik kan het nu allemaal zo wel zeggen, en het is niet anders, en ik weet niet wat je doorgemaakt hebt... maar misschien kan je op een bepaald moment in je leven zeggen, het is genoeg. ik kan het aan. er is niks mis, anderen vinden me normaal dus dan ben ik dat. het is een hele denkommeslag, en praktische dingen belemmeren je misschien deels in je 'doen en laten'. maar ik heb je echt leren kennen als een heel leuk en 'gewoon' iemand! dat meen ik!!!

Enya - Daya :-)

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 20:41

ik denk dat jullie samen zijn vastegelopen en dat het niet goed klikt, ik zou eerst eens bij een andere therapeut gaan en dan verder kijken

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 23:44

Nou gaan met die banaan meid!! Met kletspeuten moet het maar uit je strot kunnen komen hè en met alternatieve peuten als magnetiseurs e.d. wordt je geholpen doordat er met je aura en chakra's wordt gewerkt. Het proces wat je door moet maken wordt automatisch op gang gezet. Ja ook dan kun je blokkades opwerpen on/of een bord voor je kop hebben. Het is ook een kwestie van geholpen wíllen worden. Werken aan jezelf betekent verandering en verandering is eng. Toch?
Een leuke bijkomstigheid van reiki of magnetiseren is dat je er zo lekker ontspannen van wordt... Lachen

oh lachen! Ik had niet alles gelezen en zie nu de banaan voorbij komen! Haha!

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-03 00:11

ponyzotje schreef:
belsje, ik kan me echt niet indenken dat er wat heel erg mis is met jou! ik zag je, en pas na een paar minuten dacht ik eraan, oja zij was het die daar problemen had met een of ander (wist het niet precies meer). maar het viel helemaal niet op. je wachtte af en toe wel een tijdje met antwoorden, maar je had me ervoor gewaarschuwd, en ik vond het absoluut niet storend.
ook gewoon in omgang, reacties, etc vond ik je heel erg normaal, net zoals de rest, en het was omdat ik het wist, dat ik het zag. anders niet.


Dat is het dus net tov van "vreemden" ben ik best wel normaal, kan een praatje slaan enz ... dat komt allemaal dan wel. Alleen meestal blijft het bij oppervlakkige contacten voor mij ...
Het probleem zit er vooral in dat ik geen mensen vertrouw, tevaak tegen een dikke lamp gelopen Clown . Ik heb dan ook geen vriendenkring, nuja ondertussen heb ik een paar mensen waar ik een pint mee kan gaan pakken, wat al een hele vordering is (ik wil terug naar schoool!!!!!)
Vorig jaar ging ik studeren: kot, weg van mama en papa, nieuwe mensen, ... MAAR vooral: weg van alles wat me altijd tegen zat, nieuwe kansen enz. Maar toevallig gingen mensen waarvan ik weg wou ook daar studeren. En die waren er eigenlijk al teveel aan, een verkeerde blik en BAF -> Bels kruipt terug in haar mosselschelp en blijft er voor min. twee maand inzitten.
Soms wou ik dat ik gewoon mijn biezen kon pakken en een jaartje ergens tussen allemaal wildvreemden kon gaan zitten, opnieuw beginnen met verstand op nul. Niet elke keer weer iets wat me aan vroeger doet denken.

Ik ben gepest (lees de humo van deze week zou ik zeggen, ongeveer zoiets), moet me daarover zetten. Maar dat lukt me niet alleen. Niet alleen op school, maar ook door leerkrachten, kinderen op de manège, ...

En dan beloof ik nu op mijn communiezieltje dat ik morgen echt ga bellen. Namiddag nam er niemand op en ik was pas om half twaalf terug thuis van paardrijden Schijnheilig

En Pelli idd ... gaan met die banaan al heb ik liever kiwi Haha!

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 16:26

heel jammer dat je leven zo door anderen is 'verknalt'. ik heb het absoluut niet op therapeuten etc, ik ben erdoor nog dieper in de put geraakt, uiteindelijk heb ik mezelf eruit gewerkt.

misschien is het voor jou idd goed om een jaar helemaal weg te gaan! zoals je zelf zei Knipoog. daarna kan je nog altijd terug gaan studeren. misschien zelfs beter.
ik zeg het, ik kan niet tegen therapeuten, ik had ze niet echt nodig, was een andere reden, maar ze hielpen me echt serieus int slop.

Enya - Daya :-)

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-03 16:37

Het is al gebetert, eigenlijk best wel veel. Drie jaar geleden moesten ze mij niet naar de bakker sturen om een brood te gaan halen ...

Dat zijn dingen die nu wel lukken, vaak wel met lange tanden, maar het gaat. Ik kan toch niet verhongeren é Haha! .

Maandag om 19.00 ga ik een keertje langs bij die andere, een keertje om te kijken. Vind ik het niks, dan blijft het daar ook bij.

Een jaar helemaal weg lijkt me leuk, maar financieel kan ik dat zelf niet trekken en mijn ouders gaan zoiets echt niet sponseren. Jammer maar helaas

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 16:37

Tjeempie, eigenlijk vind ik ook dat ze er goed aan doet je door te verwijzen omdat ze je niet kan helpen.
Hier heb ik ook last mee gehad hoor, het een hielp wel, het ander niet.
Stop niet met zoeken, succes!

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 16:40

Ik ken de hele riedel. Ben vroeger ook gepest met alle narigheid van dien Boos!
Ikzelf ben heel goed geholpen door iemand die magnetiseert. Ze heeft me geholpen de emotionele blokkades op te heffen en daarna gingen mijn fysieke problemen ook over.
Ik ben zelf ook met Reiki begonnen een aantal jaren terug en ook gaan Tai Chi-en en sinds kort ook met Bach remedies begonnen. Je hoeft er niet bang voor te zijn hoor. Er kunnen wel een hele hoop onverwerkte emoties loskomen waardoor je even het gevoel kunt hebben dat alles erger wordt. Een goede therapeut helpt je daar doorheen komen en dan zul je merken dat uiteindelijk ook voor jou de zon weer gaat schijnen *LOL*

Niets zo charmant als een paard in her land.


Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-03 20:11

Daar ben ik dus zo bang voor, ik block iets af, maar ik besef zelf niet meer goed wat en hoe.
Wie zegt dat ik geen half jaar als een zombie moet rondlopen opnieuw als iemand daar een deurtje opentrekt. Vooral dat maakt me bang

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 20:42

Ik ben in overleg met de psychotherapeut en huisarts begonnen met groepstherapie.
De psychotherapie hielp op zich goed, verhelderend, maar ik had ff wat meer nodig dan dat.
En dat is ook om het vertrouwen in anderen terug te winnen en mezelf te leren profileren in een groep zonder dat ik het daar moeilijk mee heb.
(ook gepest vroeger overigens maar dat was nog wel mijn minste zorg).

Ik zit daarnaast ook weleens te denken aan reiki, of tai chi oid.
Zelf mediteer ik al afentoe en probeer dat bij te houden en uit te bouwen.

Wat ik altijd doe als ik bang ben voor een nieuwe situatie is verstand op nul en denken wat een ander kan kan ik ook dus waarom zou ik me zo opfokken? Dat helpt vrij goed, maar het ongemak blijft wel, dat gaat er hoop ik ooit wel uit.

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 20:45

Belsje schreef:
Daar ben ik dus zo bang voor, ik block iets af, maar ik besef zelf niet meer goed wat en hoe.
Wie zegt dat ik geen half jaar als een zombie moet rondlopen opnieuw als iemand daar een deurtje opentrekt. Vooral dat maakt me bang


Ieder zijn tijd en ieder zijn weg.

Als je het gevoel hebt dat je jezelf blockt zal dat vaak met een goede reden zijn.
Probeer dat niet al te veel te forceren maar laat het ook niet op zijn beloop gaan zodat je niet verder komt.
Voorzichtig aftasten waarbij jij je goed voelt, waarbij je jezelf kan leren openen.

Ik ben ook vrij geblockt maar vaak heeft dat een goede reden; zelfbescherming.

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-03 20:38

*UPDATE*

Vandaag voor de eerste keer langs geweest. En het viel beter mee dan verwacht.
Ze werkt met een combinatie van acupunctuur (maar zonder naalden), reiki en nog een paar oosterse toestanden in combinatie met bachbloesems en kruiden.

Eerst een klein gesprekje, waar ik mezelf moest profileren enz en daarna de tafel op.
Ik voelde me eigenlijk best wel zweverig, helemaal los ... Tot ik op het tikken van de klok ging letten, toen was het weer om zeep.

De emotionele blockades mogen ze te horen nog even blijven zitten, ze wil eerst mijn organen op orde zetten. Ik heb nogal veel last van verstoppingen en een luie blaas. En dat voelde ze gewoon ... vond ik wel een beetje freaky. Maar ze kon ook mijn maag en darmen laten knorren door aan mijn oren te trekken, dat vond ik dan eerder grappig.

Nu na afloop heb ik barstende koppijn, mijn maag draait zich dol en ik heb het idee dat ik min. 5 biertjes ad fundum gedronken heb aan mijn hoofd te voelen, maar ik ben ontspannen! Haha! (niet helemaal enz, maar toch al meer dan normaal)

Donderdag om 11 uur mag ik terug voor een tweede keertje

Het was dus helemaal niets om bang voor te zijn, ze zei ook dat ze wel zag dat ze geen dingen moest ophalen in de eerste sessies. Dus dat zit ook wel snor!

en nu slapen, want ik ben toch wel een beetje tilt Pling


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Facebook, GoogleAdsense en 195 bezoekers