koude handen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

koude handen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-03 17:33

Nu het weer weer ietsje kouder word, heb ik metteen weer heel erg last van koude handen. Zo erg dat ze gewoon smiddags al paarsig worden. Ik heb het dat zelf niet zo heel erg koud, heb nu ook mijn bodywarmer aan gedaan maar ik kan moeilijk met handschoenen gaan zittten nu al. En zeker niet in huis Tong uitsteken
Wie heeft hier ook last van? En weet iemand misschien wat ik hier tegen het beste kan doen? Ik ga nu namelijk heel snel op mijn handen zitten zodat ze heel snel paars worden dan. Dat lijkt me ook niet gezond. Ook mijn voeten heben hier last van, maar daar merk ik het veel minder bij.

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)


Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 17:40

Ik heb ook veel last van koude handen en voeten, niet omdat het heel koud is maar meer van de pijn.
Zelfs midden in de zomer heb ik het wel eens

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 17:48

Ik heb ook altijd koude handen en voeten.
Slik al extra tabletten voor het verbeteren van de bloedsomloop maar ook dat helpt niet Verward

MrMagic

Berichten: 705
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 17:51

klinkt allemaal als 'winterhanden'....

En ik weet alleen niet waar daar tegen te doen is.... (volgens mij niets...)

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 17:55

Heb ik ook...
Onder mijn nagels word het helemaal blauw dan Bloos!
Ik heb nu ook koude handjes Verdrietig

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 17:58

Werk een beetje aan je conditie. Door je hart lekker aan het werk te zetten wordt je bloed beter rondgepompt in je lichaam. Af en toe een sauna pakken helpt ook.

_Debbie_

Berichten: 2154
Geregistreerd: 04-07-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 18:10

Dat krijg je ook van een te lage bloeddruk? heb je daar geen last van?

Hou van Mijn 2 wondertjes Kayley & Bradley

daantjuh

Berichten: 1195
Geregistreerd: 31-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 18:18

Ik heb ook altijd koude handen. Ik loop in de winter ook ontzettend veel met handschoenen aan. En altijd als ik iemand een hand geef ofzo, krijg ik de opmerking: wat heb jij koude handen!
En ze zijn inderdaad ook supersnel blauw of paars...

Jippie, ik fiets elke dag een uur, rijd bijna elke dag paard, mest stallen uit... dus volgens mij ben je dan toch wel genoeg bezig... of niet? Is niet aanvallend bedoeld hoor, gewoon een vraagje!

Tips heb ik verder niet, ja... handschoenen aan doen Tong uitsteken

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 18:23

Mijn voeten zijn altijd zo koud... slaap ik met sokken aan Knipoog

LindaVelings

Berichten: 1223
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 18:26

Ik heb daar ook last van.
Ik hoorde van iemand dat dat kwam door een lage bloeddruk
[weet niet of het waar is Verward ]

"Save a horse, ride a cowboy"
Rainy & Rico

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 18:28

daantjuh schreef:
Ik heb ook altijd koude handen. Ik loop in de winter ook ontzettend veel met handschoenen aan. En altijd als ik iemand een hand geef ofzo, krijg ik de opmerking: wat heb jij koude handen!
En ze zijn inderdaad ook supersnel blauw of paars...

Jippie, ik fiets elke dag een uur, rijd bijna elke dag paard, mest stallen uit... dus volgens mij ben je dan toch wel genoeg bezig... of niet? Is niet aanvallend bedoeld hoor, gewoon een vraagje!

Tips heb ik verder niet, ja... handschoenen aan doen Tong uitsteken


Idd, ik fiets naar school (5 min Tong uitsteken ), op de fiets naar Blacky (kwartier) niet iedere dag. 2 keer per week gymen (dus naar de sporthal fietsen).
1 uur streetdance in de week, straks nog 1 uur dansen op school Cool

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

rooslover

Berichten: 2104
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Maasdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 18:39

Ik heb dat ook heel erg snel(sinds vandaag)

http://www.stalmaasdijk.nl
When freedom is just a ride over the hill

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 18:58

jaa daar heb ik ook zo'n last van! echt vreselijk! ik steek altijd mijn armen maar overelkaar en dan mijn handen er lekker tussen...of in mijn mauwen ofzow Haha!

wabisabi

Berichten: 5008
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 19:10

Ik ook. Ik heb het hele jaar door koude voeten en handen. Ik denk dat wisselbaden wel helpt. Ik ga het gelijk doen.

Bij mij werken zelfs termo laarzen niet Verdrietig

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-03 19:35

Ik heb wel een goede conditie, tenminste van degene uit mijn klas de meisjes dan heb ik een van de betere en ik ben ook wel actief vergeleken met mijn vriendinnen enzo.
Maar ik heb het dus heel logisch als ik thuis ben en achter de computer zit enzo. Ik ben net naar mijn verzorpony's geweest (jaja nog niet bekend op bokt, fleury heeft verzorgpony's Tong uitsteken) en nu zit ik hier met lekker warme handjes. Maar direkt moet ik weer aan de huiswerk enzo en dan begint het gelijk al weer. Het is echt heel vervelend maar geen ramp. Het is alleen soms zo erg dat ik wanneer anderen gewoone handen hebben, mijn nagels blauw/paars zijn en mijn handen ook al aardig paarsig worden.
En eeuwig blijven bewegen kan ik ook niet.

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 19:41

heb ik ook!

Dan worden mn handen en nagels paars/blauwig, handen soms met oranje vlekken. Als t echt koud wordt krijg ik ook last van spontane bloedingen Tong uitsteken (whehe, dan krigj ik dus ineens allemaal sneeen en wondjes op mn hand die gaan bloeden). Koude voeten heb ik ook! Thermolaarzen helpen wel, maar pas nadat ik ze 1 uur aanheb word t eindelijk een beetje warm!

'S nie goed Tong uitsteken

En ik heb echt wel een goede conditie

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 19:57

heb ik ook last van, kloven springen erin in de winter en dat doet zeer!!!!

ik slaap ook altijd met sokken aan (behalve van de zomer toen het zo heet was) en ik zag op stal al iemand met handschoenen aan, dus het kan best al hoor!!!!

Ik ben 4 jaar lang groom geweest op de huifkar en daar had ik ALTIJD koude voeten, zomer en winter, niets aan te doen, vreselijk!

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-03 19:59

Zullen we de kachel maar alvast aan doen op bokt voor ons allemaal?

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)


Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 20:03

Jaaaa, graag!

Bij mij begint het ook allemaal weer. Terwijl mijn vriendje en mijn collega's nog vrolijk in T-shirts lopen, zit ik alweer met een fleecevest aan en met paarse vlekken op mijn handen. Hiep hiep hoera, de winter komt er weer aan. Boos!

Ik zag in een foldertje van de Thuiszorg handschoentjes tegen winterhanden, van die dunne Thinsulate gevalletjes, 10 euro per paar. Maar kan alleen het foldertje niet meer vinden, ligt vast al bij het oud papier. Wel een idee, volgens mij verkopen ze ze bij buitensportwinkels ook.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 20:07

Ik heb er ook last van. Ze zeggen dat dit komt door een slechte bloedsomloop, vaak veroorzaakt door roken Verward Ik rook wel als een ketter, maar niet iedereen met koude handen en voeten rookt
Het kan ook komen door te heet douche, als je iets minder heet doucht dan schijnt het minder te worden

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 20:07

Ik heb ook standaard koude handen, helemaal als ik achter de computer zit. Koude voeten is ook een bekend fenomeen. Maarja er valt zo weinig aan te doen. Verder heb ik het ook altijd over mijn hele lichaam koud dus ik loop alvast weer in een winterjas en truien met langen mouwen, terwijl de rest allemaal nog lekker een zomerjas aan heeft.

Wel vreemd trouwens dat het altijd meisjes zijn die dit hebben.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-03 20:26

Als het echt winter is en ik ben bijvoorbeeld op de manege aan het werk, word mijn vinger ook wel eens helemaal wit. Dat is echter alleen maar 1 of 2 vingers dan. Dan kan ik hem ook niet goed bewegen, maar dit is alleen wanneer het echt wel koud is.
En ik rook niet, vind me opzich best gezond en in goede conditie. Na het douchen doe ik meestal mijn onder amren en benen wel met de koude douche even spoelen ik weet niet of dit helpt ofzo maar k t altijd proberen.
Ik ga ook altijd op mijn handen zitten en volgens mij is dat dan nog erger!

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 20:55

ik heb niet echt last van paarse handen enzo maar ik heb het echt super snel koud, mn vader loopt rond in t-shirt en ik zit met fleecetrui aan.
ik slaap met sokken aan, zo'n beetje hele jaar door..
heb nu ook ijskoude voeten en best koude handen Huilen

en idd die handen van steffi zijn echt niet goed, beginnen zomaar te bloeden en zijn echt helemaal paars Scheve mond

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 21:03

Zullen we maar een meeting organiseren bij Huertecilla dan , daar is het altijd warm en regent het maar 5 dagen per jaar (heb ik hem ergens zien schrijven).......
Haha! geen koude handen en voeten dus!!!! OK dan! Clown

Overigens is mijn neus ook altijd koud en hangt er vaak zo'n irritante druppel aan....... Vingers aflikken

thegirl
Berichten: 52
Geregistreerd: 19-07-02
Woonplaats: aalten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 21:16

Dat heb ik dus nou ook altijd, in een hele erge vorm. De benaming hiervoor is ziekte van Rayno (te nauwe bloedvaten). Ik had vooral hele blauwe handen met rode vlekken, ook als het niet zo heel koud was. Ik ben bij een accupuncturist geweest en dat heeft heel goed geholpen!! Al moet ik het wel elk jaar weer opnieuw heen, maar het zijn dan ook maar ong. 7 behandelingen. Misschien een idee??


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 996981, Amazonbot, Antgillya, colinneke, Facebook, marleen_88, Raineri, Stephaniiee_, YandexBot en 232 bezoekers