De bak uit stormen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
monkey

Berichten: 302
Geregistreerd: 02-07-02
Woonplaats: westerlee GN

De bak uit stormen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-03 11:12

ik heb een jaarling van nu anderhalf jaar. BIJ het in de bak zetten is ie heel braaf en loopt ie netjes mee< maar als ik hem uit de bak wil halen gaat ie door de openen een zootje gas geven net zoveel dat ie nog net niet galoppeerd. hij heeft al een aantal tikken van het schriklint gehad en heeft daar zeer veel ontzag voor en die tikken waren met name met het uit de bak halen. ik denk dus dat dat de oorzaak is van het eruit stormen, maar als ik hem tegen houdt blijft ie voor de uitgang staan en hou ik hem tegen dat ie halverwege is gaat ie achteruit. hoe leer ik hem weer normaal naar buiten te lopen dat heeft ie namelijk voorheen wel gedaan.

PROFIEL BIJGEWERKT!!!


radicalM

Berichten: 689
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 11:24

stukje vertrouwen teruggeven lijkt me. Ik weet niet of het mogelijk is, maar haal hem er eens een paar keer met z'n 2en uit, waarbij de een heel duidelijk aangeeft (aan je paard) dat het schrikdraad ver uit zijn buurt is. Het dier heeft nooit begrepen wat nu precies de oorzaak is geweest van die tikken. Ging de wei uit dus concentreerde zich op wat er voor zich gebeurde. Als jaarling is daar nog zoveel te zien !!!!

Old minds are like old horses: you must exercise them if you wish to keep them in working order...
R.I.P. lieve Moon.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 13:25

Inderdaad met zijn 3en proberen een houdt hem vast zodat de ander de hele poort open kan doen. Dan pak je hem samen eventueel tussen jullie tween in ieder een touw en dan stap je rustig eruit laat hem omdraaien en doe het zelfde met de poort weer dicht maken. Hij moet leren wachten op jullie ook al is ie nog zo bng. En als ie braaf is natuurlijk belonen.

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 17:37

En als hij het goed doet belonen met een brokje of een knuffel zodat hij dat gaat assosjeren (hoe schrijf je het) met leuke dingen succes

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

pmarena

Berichten: 47934
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 17:51

Of de simpele manier als dat kan :

Gewoon z'n bakje voer geven IN de poort van de bak ,
dan leert 'ie het meteen en helemaal uit zichzelf , zonder menselijke hulptroepen Lachen


x_ultimate_xJarig
Berichten: 578
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 18:40

gewoon in de opening blijven staan doe ik ook altijd als een van onze pony's aan komt stormen

radicalM

Berichten: 689
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 12:22

haha, sorry moet even lachen, kom maar eens bij onze ingang van het schrikdraad staan, Eponaschatje, vooral tegen etenstijd...
Kijken hoelang je overeind blijft...
Nee hoor, het zijn geen onopgevoede monsters, maar o.a. een stel stoere Palominomeiden. Ze weten wel hoe het "moet" maar zoals jij het (hierboven) beschrijft...zie het helemaal voor me (LOL)

Old minds are like old horses: you must exercise them if you wish to keep them in working order...
R.I.P. lieve Moon.

x_ultimate_xJarig
Berichten: 578
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 14:17

hmmm bij ons werkt t maar goed als jij denkt van niet zijn ze denk ik niet toch niet zo goed opgevoed, want dan weten ze dat ze jou niet omver mogen lopen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 bezoekers