Ik denk dat ik vanmiddag ga scheren....

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-01 11:09

Ozep begint al aardig in het haar te komen terwijl hij al dik een maand met dekens staat.

Ik vind het wel een beetje zonde, hij is nu mooi rood-achtig voskleur met blonde maantjes.
De kans dat ik een vos met zo'n vale doffe kleur terug krijg is groot... Verdrietig

Maar ja, dan hoef ik minder met wolledekens te stinkmodderren

Zijn er btw al meer mensen die al geschoren hebben?


Ineke2

Berichten: 33055
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 11:11

Ja Samier is alweer geschoren, maar niet omdat ie zoveel op wedstrijd moet (en dus moet trainen) Haha! Hij komt niet goed meer door zijn haar heen, ouwe sok Clown

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 11:12

Wil je nog ff wachten Verward tot na 1 oktober of zo.

Het gaat van het weekend weer warmer worden. Ik denk half oktober een mooie tijd is. Als je zou willen zou jij hem dan tegen die tijd kunnen scheren jij mag zeggen wanneer Party!!.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-01 11:14

Voor Leys spreken we nog wel een keer wat af,

Ozep moet echt deze week gedaan worden, ziet hij er voor de wedstrijden gelijk weer lekker strak uit Cool

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 11:31

Meestal worden paarden toch pas in oktober geschoren? Nou ja ik heb er geen verstand van! Haha!

Jur heeft nog een superdunne vacht en Razinda begint nu een beetje te verharen.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Sandra_oud
Berichten: 379
Geregistreerd: 05-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 11:42

ik ga ook deze week scheren. Hij staat al een maandje met zomerdeken. Heeft al best een vacht en staat gewoon te zweten nu onder ze deken. Lekker die vacht eraf scheren!!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 12:00

Klopt idd in oktober als je het eerder doet heb je de kans dat je 2x moet scheren. Op zich ook niet errug als je een makkelijk paard hebt.

Altijd gaaf een geschoren paard die glimmen dan vaak zo mooi. Ben benieuwd hoe Ozep er onderuit komt.

Leys wordt voor een bruine errug mooi Lovers .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-01 12:02

Hahaha, die is sterk!

Ik scheer zowiezo eigenlijk altijd MINSTENS 3 keer!
Anders krijg je tussen het korte vachtje van die langere haren die er tussendoor steken, dat zie je alleen als je met je neus erbovenop zit, maar ik vind het gewoon lelijk! Tong uitsteken

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 12:03

Oke oke uitzondering bevestigen de regel Haha! .

Suus je bent alweer een uitzondering hiihihihih Schijnheilig .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

apenstaartje

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 12:11

Hoi,

Ik ga Never morgen scheren. Zondag heb ik wedstrijd en dan ziet hij er weer strak uit.

Afgelopen maandag was ik op cursus daarna stond hij nog 1half uur op de trailer nat te zijn. Eenmaal op stal heeft hij nog een half uur onder het solarium gestaan en was hij nog nat. Denk dat hij met een kort vachtje beter af is.

Waarschijnlijk moet ik dan in december wel weer maar hij is zo gemakkelijk. Dit jaar heb ik hem ook voor het eerst in de zomer geschoren dus ik kom nu op 3x per jaar.

Ons andere paard zit nog strak in het velletje en die probeer ik maar 1x te scheren die is niet zo gemakkelijk.

Groetjes Femmy

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 12:14

kunnen jullie paarden nog wel lekker naar buiten dan? want ik heb 1 keer geschoren (Woody) en die had het toen zelfs met zijn dikke groene Rambo nog zooooo koud, dat ik hem van ellende maar binnen heb gehouden! Maar ik wil gewoon koste wat kost dat mijn paarden overdag buiten kunnen lopen!

Daarom heb ik scheren eigenlijk maar afgezworen, maar Ten krijgt al best wel weer een vachtje.....

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-01 12:17

Als het echt koud word gooi ik er 2 à 3 thermodekens op Haha!

Ik heb net weer een nieuwe 400 grams gekocht, ik heb nog een stel 300 grams dekens liggen, en ik heb nog een deken met wol gevoerd met een brede buiklap, die doe ik er dan ook gewoon onder, blijft zijn buikje ook lekker warm!

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 12:20

s
Laatst bijgewerkt door janna op 05-04-22 07:43, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 12:55

wat heb ik een mazzel dan lot staat net 2 weken met een regendek op. van het weekend zou het aardig warm worden en dan gaat daarna pas zijn herfst deken op... tegen de tijd dat ie dan gaat verharten krijgt ie 1 winterdek op en hij staat overdag buiten daarom kan ik 'm niet scheren maar het hoeft niet hij blijft lekker kort in de vacht

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 12:59

Tja kim dat is ook een groninger he Haha! .

Extreme duivel

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS


Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 13:02

tja makkelijke en fijne paarden voor fijne mensen Schijnheilig

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 13:08

hahah mij iets te makkelijk sorry hoor kim moest je gewoon weer ff plagen Schijnheilig .

Volgens mij als je lot gaat scheren krijg je echt een rare kleur Verward .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 13:13

weet ik toch!!!

volgens mij ziet ie er niet uit geschoren dus proberen doen we het maar niet (oja het stukje achter de oren en z'n baartje *LOL* )

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 13:45

Ik had een vos die ik ook 3 a 4 keer moest scheren. Voor of na 1 oktober scheren heb ik nooit verschil gemerkt, de haren groeien toch wel. Eerder of later deken op gooien, meer voeren e.d. heeft ook niet geholpen. Scheren bleef ik. Alleen als hij weer eens ziek of kreupel was hoefde het niet meer...... maar dat is wat anders....
De laatste winter was Luitenant voor zijn doen goed gezond en kwam onder het scheren mooi uit. Niet dof, zelfs bijzonder mooi glimmend. Meerdere mensen vonden dat hij voor een vos goed uit zag. Nou gaf ik hem wel soya olie, misschien dat dat hielp?

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 13:46

Toon en Minka-tuig Haha! zitten nog steeds zeer kort in het haar gelukkig!

Vorig jaar heb ik Toon half november geschoren, verder helemaal niet meer. Hij stond toen gewoon de hele dag buiten hoor, wel met drie dekens op, maar buiten lopen kan best hoor. De benen had ik trouwens niet laten scheren, dat scheelt wel denk ik, krijgen ze het minder snel koud.

Soliste heb ik ook een keer geschoren en die stond ook de hele dag buiten. Koud had ze het niet, dus het is denk ik per paard verschillend.

Wel is het belangrijk dat je wat meer gaat voeren als ze geschoren zijn.

Ik ben benieuwd of het dit jaar nodig is om Toon te scheren, hoop het eigenlijk niet, vind hem dan zo beige..... Boos!

Groetjes Mieke

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 13:52

Ik heb er ook over na zitten denken om Ironique te (laten) scheren deze winter. Ze komt straks toch niet veel meer buiten. En ze verhaart nu al als een gek...
Wat zijn de grootste nadelen van een geschoren paard? Ik ben er namelijk nog niet helemaal over uit...

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 14:00

Ik heb al een paar jaar niet meer geschoren, omdat Jep echt een gevaar op 4 benen is met scheren, en zijn vacht stond het redelijk toe. (Wel lang wachten voor je na het rijden naar huis kan maar ja) Maar ik betwijfel eigenlijk of ik er dit jaar onderuit kom, als ik zie hoeveel vacht hij nu al krijgt. Behalve het gevaar vind ik het ook zo lelijk, het is een hele rooie vos, en dan wordt ie geel, net als alle andere vossen die geschoren londlopen, is hij niet meer apart Huilen

Navragen is beter dan afvragen.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 14:16

Snap ik niet, mijn vos was ook aardig rood, en prachtig was hij geschoren.....Helemaal niet vaal of grauw. Misschien hielp toch die extra olie? verder kreeg hij ook nog Hypower van de Paardendrogist, at kruidenmeusli van Havens en lucerne. Kweet niet of dat wat uit maakt, maar echt, hij zag er haast nog mooier uit zonder dan met vacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 14:29

hoi
ik scheer kawa altijd half oktober helemaal.
En dan half november nog en keer maar dan niet de benen. Ik let altijd op het weer zodat ik niet net op de koudste dag van de week scheer.
In januari ,wanneer het meestal echt koud gaat worden,heeft ie dan over zijn hele lijf weer wat meer haren maar net niet te veel zodat ie nat zou blijven, maar voor mijn gevoel ook weer een beetje een warm nekkie houd.

Ik gooide eerst ook al heel vroeg dekens op maar dat hielp ook nooit wat.
Nu ga ik niet meer klooien met dekens. Kawa heeft er nu dus ook geen op. Pas wanner ie geschoren word krijgt ie zijn dekens op.
Ook hij komt in de winter buiten. Natuurlijk wel met een hele lading dekens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 15:41

Heb ik dan zo'n raar paard? Die van mij komt nooit dik in zijn vacht volgens mij. De 1e drie jaar van zijn leven heeft hij zonder dek gestaan en had hij geen belachelijke wintervacht. Daarna ben ik wel met dekens gaan sjouwen en heb ik hem nooit hoeven te scheren. Ik ben dit jaar van plan om hem zo lang mogelikj zonder deken te houden en er dan een waterdichte Rambo turnout-lite op te leggen. En als het echt heel hard vriest daar misschien nog een dekentje onder. Dit omdat de DA zei dat dat beter was dan met allemaal dekens te sjouwen.
Hij komt nu nog bijna dagelijks op wei (bij droog weer) en in de winter doe ik hem een uurtje de wei op maar dan met de Rambo.
Toch raar die vachten, hier stond vorig jaar een 1/2 arabiertje die echt een teddybeer werd en die van mij blijft zo kort. Het paard van Suus (waarschijnlijk Gelders) krijgt nooit een deken op en die zit ook altijd kort in haar vacht.
Na het rijden doen we wel altijd een zweetdekentje op trouwens. En die gaat pas af als Pablo echt droog is. Ze staan btw in een binnenstal.

_________________
<font color="fuchsia" size="2">Sssst, stil! Ik ben aan het studeren...</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Katrien op 2001-09-26 15:43 ]</font>


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BleikjA, RowanaX, YandexBot en 15 bezoekers