Iemand een origineel idee?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Iemand een origineel idee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-03 15:53

Vrijdag trouwt een heel goede vriendin van mij, en wij gaan er natuurlijk heen. Ze willen graag geld, dus dat zullen mijn vriend en ik ook cadeau doen. Nu vind ik geld in een envelop met een kaart zo standaard en afgezaagd, ik wil er eigenlijk iets anders/origineels van maken.
Geen plant met geld erin ofzo, dat vind ik niks.

Ze houden erg van koken, dus ik dacht misschien een leuk kookboek te geven, in combinatie met het geld? Of iets leuks voor in de keuken (voorraadpot ofzo) met daarin het geld?

Ik weet het echt niet, en heb hier ook niet zoveel kaas van gegeten. Dit is de eerste vriendin die gaat trouwen, dus ik moet er nog even inkomen Knipoog .

Hoor het wel!!


Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 15:58

Oei, dat is inderdaad erg moeilijk.
Het kookboek idee wat je gaf lijkt eigenlijk wel iets.
Hebben ze niet iets waar ze allebei van houden? Een hobby of zo

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

XxEmmaxX
Berichten: 173
Geregistreerd: 11-01-03
Woonplaats: amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 16:03

ondergoed met geld erin...........Haha!

I Luv MareL

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 16:08

ik deed wel eens een komkommer door de midden en met de punt omhoog in een bloempot met kiezeltjesen dan allemaal knaken erin steken---> kaktus Haha!

of je doet een pakje soep of lasagne saus,netjes openmaken , en dan in een zakje geld doen en daarin doen,en dan weer voorzichtig dichtplakken Haha!, zien ze pas dat het geld is als ze lasagne gaan maken...oeps dan maar geen saus Haha!

voorraad pot vind ik een leuk idee, alleen dan wel moeilijk,want die moet uiteraard bij de keuken passen :S

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 17:14

De cactus kregen wij van een stalgenote, erg leuk.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


ithilien

Berichten: 42
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Limburg België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 17:45

toen mijn zus trouwde heeft ze van collega's een brood gekregen met allemaal kleingeld ingebakken, dat vond ik wel origineel

Faithless is he that says farewell when the road darkens.
J. R. R. Tolkien

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 17:53

Je kan ook een ballon met geld in doen, of een geldtaart ofzo Knipoog.

Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 00:47

Of een mooi gevulde picknick mand en daar nog wat geld bij geven.
Was een hele goede vriendin toch??? Is best kostbaar n.l.

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-03 09:00

Wat een goede ideetjes allemaal zeg! Hier moet ik wel uitkomen.....

Nique, het is zeker een heel goede vriendin, is inderdaad heel wat waard!

Ik laat nog even weten wat het geworden is......

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 09:04

Ik heb ooit eens geld gegeven (jawel Knipoog ), en daarvoor had ik bij de Blokker zo'n belachelijk goedkope plastic spaarvarken gekocht, daar echt heel veel KLEINgeld in gedaan, via de gleuf. Daarna ermee naar de snoepwinkel, en dat varken laten versieren met heel, heel veel van die kleurige linten.
Was een heel feestelijk cadeautje, had veel bekijks

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 09:20

Toen mijn oom en tante gingen trouwen kregen ze een schilderij met allemaal geld gevouwen tot poppetjes, huisjes, boompjes ect.
Ook leuk Lachen

We verwachten niets maar toch..
WoW-addict ^.^

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 09:27

Die piknikmand met inhoud hebben wij ook gekregen toen we trouwden, handig en erg leuk!

:evaw:

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-03 09:41

Missy schreef:
Toen mijn oom en tante gingen trouwen kregen ze een schilderij met allemaal geld gevouwen tot poppetjes, huisjes, boompjes ect.
Ook leuk Lachen


Erg leuk.... maar nu wil het feit dat de persoon achter deze Bokt-naam het creatieve gen niet heeft meegekregen.... zoiets gaat me dus nooooooit lukken!

Spaarvarken van Dees is ook erg grappig, en ook de Picknick-mand vind ik erg leuk. Zou ik zelf ook erg leuk vinden om te krijgen.....

Het wordt steeds moeilijker zelfs! Ik mag wel opschieten...... Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 10:20

Een tijdje terug trouwde een collgea en we wilden niet gewoon geld geven, met onze ME groep hebben we toen lege bierkratten verzameld, zodat hij ze weer kon inleveren voor het statiegeld.
Hij had een aanhanger nodig om ze in te leveren Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 10:21

Wat wij zelf trouwens gehad hebben was een speciebak vol met wit zand, een speelgoedschepje en zeefje.
In het zand zaten allemaal losse guldens die we er uit hebben moeten zeven.
Was een behooorlijke klus maar wel erg leuk

petraaken

Berichten: 44188
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 10:45

of kaarsen smelten, geld erin en wanneer ze hard zijn geven. Ze moeten de kaarsen doen branden zodat ze aan het geld kunnen geraken.

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 13:56

Ofwel als ze zo van koken houdt... Een kookboek kopen en daar allemaal 5 euro briefjes ofzo insteken, tussen de bladzijden van het boek...

Ik heb ook eens geweten dat een koppel een grote kartonnen doos kreeg, die gevuld was met isomo (piepschuim heet dat in het correct Nederlands geloof ik, zo van die kleine witte bolletjes) en daarin briefjesgeld en munten zodat het ook wel eventjes grabbelen en zoeken is eer je al het geld gevonden hebt Haha!

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

Draakje

Berichten: 1727
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 19:38

Bij mijn buurvrouw hadden ze al het geld in een deur gestopt, het geld zat dus letterlijk tussen de deur.Haha!

The Future Belongs To Those Who Believe In The Beauty Of Their Dreams.

Farah_

Berichten: 2510
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 20:37

Een vriendin van mij had bij haar bruiloft een grote bak gekregen (kan met alles wat je wilt, voorraadpot o.i.d) daar hadden ze eerst een laagje water in gedaan, laten bevriezen, laagje muntjes en weer water en laten bevriezen, weer water, laten bevriezen, weer muntjes. Je bent wel een tijdje bezig, maar wel heel leuk! Is trouwens ook leuk met gekleurde siroop, dan krijg je allemaal verschillende laagjes! Tis wel tijdrovend werk, maar het resultaat was heel leuk! En ze moesten alles laten ontdooien hihi Lachen

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 22:48

Toen mijn broer en schoonzusje gingen trouwen, hadden ze hun huishouden al kompleet Knipoog !
Ik heb toen bij een speelgoed winkel van die spulletjes voor in een "winkeltje" gekocht, met een klein (kinder)boodschappen mandje. (die kleine dingen kun je in een kompleet pakje kopen)
Wij hadden nog een hele hoop buitenlandse valuta liggen (zoals Griekse Drachmen, Spaanse peseta´s, Italiaanse lires, Braziliaanse Reals, Amerikaanse dollars enz.) en dat hebben we allemaal in die kleine pakjes melk, cornflakes enz. gefrut! Daarna alles netjes in het mandje gestopt en overhandig met de woorden, dat dit onze bijdrage was, aan hun eerste boodschappen als echtpaar Lachen !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

ghisje
Berichten: 538
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: op de grens van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 08:47

laatst had ik ook een bruiloft, ze hadden al een helepoos beloofd een keertje mee te rijden met een buitenrit vanaf de manege. Nu had ik een mooie gelegenheid en heb een waardebon gegeven voor ieder een buitenrit. Vorig jaar hadden we voor een collega voor het trouwen foute strandlakens en een verrassingsdoor gegeven. Hij wilde strandlakens in foute kleuren, die kreeg hij ook, knal rose en knal oranje, paste wel goed bijelkaar. Het overige geld hebben we briefjes van € 5,- voor gehaald en een aantal keer gekopieerd. Dat verdeeld in een grooooote doos met vulsel. Ze zijn een half uur aan het zoeken geweest omdat de kopien op de orginele leken.

Geniet van de momenten dat het goed gaat,
ze duren vaak te kort

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 12:54

toen wij trouwden,deed de voetbalver. van mijn man,een liedje (melodie:s'nachts na 2-en)maar dan over enveloppen.

wij hadden als kado-tip een enveloppe neergezet op de kaart!!!!!!!!
bij het refrein werden we overladen met zo'n +/- 200 enveloppen ,met in elk envelopje een dubbeltje ofzo???????!!!!!!!!!!!!!

dat was wel lachen!
de volgende dag op het dooie gemakje alle envelopjes maar opengescheurt!!

Serieus genomen worden, of serieus genomen worden, that's the question!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 13:34

Wij hadden ook cadeau tip envelop toen kreeg ik van mijn zwagertje een mega pak enveloppen Haha!

:evaw:

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-03 15:44

Nou, ik houd het bij simpel. Misschien niet het meest origineel, maar toch wel leuk vind ik zelf. Ik heb een kookboek gekocht voor Tapas, erg lekker dus. Daarin heb ik allerlei paarse mini-envelopjes verstopt met daarin munten van twee euro. Er zitten heeeeel wat envelopjes in het boek... wel grappig. Het boek is wel dik geworden, maar goed.

Wel zonde hoor van haar bruiloft ~> wat een slecht weer is het Verdrietig !


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Anke_, ComscoreBot, Duhelo, Eva1975, FransienE, GoogleAdsense, Iris_Casper, JitskeJeldau, Jorex, joyce83, kimberly1995, Niobe, nnicolex, Riviera87, sandra1312, Sorriso, xColorCross, YandexBot en 52 bezoekers