ben ik te lang met mijn verzorgveulentje bezig

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mallaslover

Berichten: 409
Geregistreerd: 14-06-03

ben ik te lang met mijn verzorgveulentje bezig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-03 17:35

heey!!
ik had net ff een topic gelezen over een veulen enz. en daar zag ik dat ze de vuelens dus bij een grope met andere vuelens deden. nou mijn verzorgveulentje is dat dus niet en ik bne heel lang bij mijn verzorgponys. altijd wel 1 1/2 ofzo. en ik had gelezen dat jullie maar een kwartiertje iets met jullie veulens deden ofzo. wat vinden jullie?? ben ik te lang bij mijn verzorgponys?? ik ben natuurlik neit alleen met het vuelentje bezigf maar ook met haa rmoeder.
xx mallas

Whild

Berichten: 3920
Geregistreerd: 26-03-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 17:44

nee hoor, ik geloof zelfs hoe meer hoe beter. oke je moet natuurlijk geen uuuuuren rondhangen bij je verzorgpony's, maar het is wel goed voor het veulen om veel aandacht te krijgen, daar heb je later alleen maar profijt van, denk ik...
je merkt het ook meteen als je het niet doet. We waren de laatste tijd meer met Jansie (merrie) bezig geweest dan met Jelle (veulen), en daarna was hij heel vervelend enzo
succes met je verzorgpony's!

xx Dees

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 17:46

Deesjuh geeft meteen het probleem aan van TEVEEL aandacht bij een veulen...

Zodra ze dan even wat minder aandacht krijgen worden ze vervelend. Het kan geen kwaad, maar doe het met mate. Een veulen moet vooral leren van zn groepsgenoten! Een lekkere knuffel is leuk, maar overdrijf het niet.
Daar heb je later alleen maar last van.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 17:54

Ik ben het helemaal met vanda's eens.
Ik ben over het algemeen niet langer dan een half uur bezig met mijn veulen en dat is dan 1x in de week. Dan doe ik alleen wat basisdingetjes; vast zetten, borstel er over, hoefjes krabben en eventueel een klein stukje lopen aan het halster.
Jonge dieren leren wel snel, maar kunnen ook maar voor een beperkte tijd hun aandacht ergens bij houden.

Quest

Berichten: 764
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: In Duitsland naast mijn paardjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 17:58

Ik zou ook wat mider aandacht aan een veulen besteden, dat komt hartstikke goed!

sassa
Berichten: 177
Geregistreerd: 12-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 19:36

Het is denk ik niet nodig zoveel aandacht aan een veulen te besteden, maar denk niet dat het echt schadelijk is, zolang je er maar niet de halve dag mee bezig bent. Als het veulen het leuk vind dat je dat doet, vooral blijven doen zou ik zeggen, maar overdrijf het niet

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 15:25

Het ligt er natuurlijk ook aan wat je met de veulentje doet. Ben je het dingen aan het leren/oefenen: dan is 1,5 uur inderdaad veel te lang.
Je kan het dan beter wat vaker en korter doen. Tenzij je gewoon lekker bij hem in de wei zit, dan maakt het natuurlijk niks uit.
Laat het veulen verder maar lekker veulen zijn.

mallaslover

Berichten: 409
Geregistreerd: 14-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-03 17:40

ik poets een beetje en oefen voetjes geven, maar dat is een half uurtje ofzo. en voor de rest ben ik met dew merrie bezig en zit ik gewoon lekker in de wei.