plekje onder singel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Michelle

Berichten: 1652
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: otterlo

plekje onder singel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-03 12:11

hallo,

ik weet niet of het hier hoort maar ik vond het wel meer in de richting van medisch....

Iso heeft nogal wat beetwonden (door de inburgering in de groep) maar nu heeft hij wat beetwonden net achter het zadel en eronder en bij de singel. Nu heb ik zondag een bosrit gemaakt en zag ik toen ik terug kwam het volgende

de beetwond bij de singel (die wel dicht is) een beetje schoongeschuurd was.... de wond ziet er eigenlijk als volgt uit... Hij bloed niet, er zit ook niet (athans niet op allemaal) een korst op en ook geen haar... dus gewoon een kaal plekje. is het nu verstandig om weer te gaan rijden??? of krijgt hij hier last van??? hoop dat jullie mij kunnen helpen!!!

Michelle


Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 12:17

Het lijkt mij dat dat behoorlijk kan gaan schuren als de singel over zo'n plekje heen komt te liggen. Zeker als het een beetje modderig is en je de kans hebt dat er zand op zijn buik komt en misschien wel tussen de singel gaat zitten. Je kunt een singelbontje gebruiken en het plekje goed insmeren met vette creme, zoals uierzalf. Dit houdt de huid op die plek elastisch.

Michelle

Berichten: 1652
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-03 12:18

maar ik kan er wel gewoon mee rijden???? het is namelijk niet stuk alleen roze vel zeg maar...

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 12:49

ik weet niet met wat voor singel je rijdt maar de ene singel schuurt meer dan een andere singel. Na het aansingelen zou ik zijn voorbenen even naar voren/omhoog trekken zodat de singel goed glad is. een neoprene singel is lekker zacht in zo een geval maar daar gaat hij wel snel onder zweten. Ik zou het gewoon even aankijken en zodra je merkt dat het dikker wordt/open gaat het de tijd geven om het te laten genezen. Als het echt alleen kaal is en geen verdikking kun je gewoon rijden.


SisLeone
Berichten: 2867
Geregistreerd: 17-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 16:29

mijn paard heeft ook zo'n plekje. ik heb een schapenbontje om mijn singel heen en smeer het voor het rijden in met vet spul. langzaam aan groeien er weer haren op. vorige week heb ik drie dagen niet gereden (spierpijn na aanval van een ander paard toen ik mijn eigen paard uit de wei haalde) en het plekje zag er net zo uit als dat ik hem rij en is niets sneller haar op gegroeid. zolang het zo is rij ik gewoon maar hou het wel in de gaten. zodra het opengaat oid dan rij ik niet.

DAG LIEVE MAMA. I love you and I miss you
28 mei 1941 - 21 januari 2009


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DanaxxLester, DenB, Lui_, savieralover, xYaartje en 89 bezoekers