hoe krijg ik me hond dikker??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
luckyzeven
Berichten: 753
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: hoofddorp

hoe krijg ik me hond dikker??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-03 14:19

weet iemand hier misschien een goed middel om je hond dikker te krijgen.het is een grote hond van 7 maanden.loopt veel buiten rent en speelt dus erg veel.krijgt 3x per dag te eten en word nogsteeds goed ontwormt,maar ik vind dat ze wel wat dikker mag.en nog meer eten is geen optie.weet iemand wat?? Verward

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 14:22

Jij vind dat ze dikker mag... wat voor een ras is het?sommige worden gewoon niet dik.

Leg je hand eens op haar buik kun je dan haar ribben pakken?nee?dan is ze niet te dun. Tenminste zo heeft mijn dierenarts het uitgelegd.
Misschien kun je anders een een site van hondenvoer bezoeken en daar een nalezen misschien moet je wel een ander merk voeren.
Als je blijft twijfelen ga je toch even langs de dierenarts?die an je vast en zeker verder helpen.

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 14:24

Met 7 maanden zijn ze natuurlijk ook flink in de groei, en lekker veel beweging, liever iets te mager dan te dik hoor, als hij straks niet meer groeit zal hij ook sneller dikker worden.
Wat is het trouwens? want dat scheelt ook nog wel eens Knipoog

luckyzeven
Berichten: 753
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-03 14:25

dat is het em nou juist.ik voel haar ribben nogal.verder is ze behoorlijk gespierd, het is een pronkrug.en ik vraag het eerst hier voordat ik mijn dierenarts bel.die willen vaak dat ik voor alles langs kom en dat ik dan met een dikke rekening terug kom....

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 14:27

gewoon afwachten totie volgroeid is hoor. een jong dier kan beter wat dunner zijn, omdat de botten nog vol in de groei zijn. als hij te zwaar wordt kan dat gevolgen hebben.
gewoon voer kopen voor honden van die leeftijd. ook voor het soort ras. en hetvoerschema aanhouden. je kan ook iets meer geven. of extra dingen zoals botten. dat wilook nog ens helpen

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 14:32

Hoi hoi! Jij wilt graag weten hoe je je hond dikker krijgt, dan wil ik graag weten wat voor voer ze nu krijgt Haha! Wordt ze ook regelmatig ontwormd?


=^.,.^=

luckyzeven
Berichten: 753
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-03 14:34

ze krijgt pedigree puppy brokken.en ja 1x in de maand ontwormt en dan 3 dagen achter elkaar.dat zei ik net ookal.ik ontworm haar net zo als ik me jack russel ontworm.die is 9 maanden.

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 14:36

Ik weet niet wat je voert? wij voeren hier compleet vers..en dan is het veel makkelijker spelen met voer.

Maar ik heb ook nooit junior of large breed voer willen geven, daar gaan ze veel te hard van groeien met alle gevolgen van dien.
Gewoon standaard voer, voer op het oog, de adviezen zijn richtlijnen, daar moet je je niet strak aan houden.
Vind je hem echt TE mager, geef dan wat meer Knipoog slank/schraal is okej, mager niet.
Dus geef gerust meer voer hoor, gewoon over 3 maaltijden blijven verdelen.
Mocht je er nou toch niet gerust op zijn, ga dan toch ff naar de d.a.


*edit*
Ik lees net dat je Pedigree PUP geeft? heel snel over op een andere brok alsjeblieft of iig naar een voer voor volwassen honden. je hond is 7 maanden, niet echt een puppy meer.
Laatst bijgewerkt door cloris op 10-09-03 14:38, in het totaal 2 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 14:36

In de groei zijn ze meestal moeilijk dikker te krijgen en de een blijft dunner dan de ander.

De ene witte herder met zelfde voer en beweging bleef aan de dikke kant en kreeg dus minder hoog energievoer en wat minder. Die we nu hebben wordt gewoon niet dik wat we er ook induwen. Hij krijgt dus wat meer en wat hogere energie.

maar zolang ze groeien kan het geen kwaad als ze iets te dun zijn, is beter voor botten en zo. EN ga je ze veel harder voeren loop je de kans dat ze sneler groeien met misschien alle problemen van dien (schouder enheup problemen)

Gewoon een telefonisch aan je dierenarts vragen en vertellen hoe zwaar je hond nu is, voor een telefoontje krijg je als het goed is geen rekening.

djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 14:39

maar nu weten we nog steeds niet welk ras het is?????

luckyzeven
Berichten: 753
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-03 14:39

tanx....het rare is dat ze al wel 28 kilo is en dat is een mooi gewicht zei de DA

luckyzeven
Berichten: 753
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-03 14:40

ik zei net al een pronkrug!!! of misschien beter bekent Rhodesian Ridgeback

Lusitano

Berichten: 2895
Geregistreerd: 13-09-02
Woonplaats: Wormerveer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 14:44

Hoi Luckyzeven, ik heb ook een ridgeback van inmiddels 8 maanden oud. Hij is ook heel slank en dat hoort nu eenmaal zo bij de ridgeback! Je kan ze beter te slank dan te dik hebben! (zit ook hazenwind door het ras....)
Ik zou overgaan op puppenbrokken van Royal Canin, speciaal voor grote honden (maxi) dat is optimaal gebalanceerd voer.
Verder kan ze best nog op de puppenbrokken blijven, vooral omdat de ridgeback pas heel laat is uitgegroeid!
Wie weet leuk om onze hondjes een keer te laten spelen? zo lang ze levenslustig is hoef je je niet echt druk te maken!

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 14:47

Het is een Zuid-Afrikaanse Pronkrug (Rhodesian Ridgeback), dat heeft luckyzeven ook geschreven Haha!

Ik heb zelf goede ervaringen met Royal Canin puppy voer voor grote honden. Vergelijk het met een merriebrok: als je dat dier bij wijze van spreken 10 kilo van een onderhoudsbrok moet gaan voeren om haar een beetje ooglijk te houden, kun je beter overstappen op een brok waar in verhouding meer in zit.

Ik denk je ook moet kijken daar de lijnen in het lichaam van je hond. Het is een korthaar dus dat zou goed te doen moeten zijn. Ik bedoel hiermee te zeggen: zie je alleen de ribben of ook magere schouders, ruggegraat, heupen etc.

En over dat schrale voeren, daar kunnen we denk ik wel een aparte discussie over starten. Ik vind dat een dier in de groei die voedingsstoffen moet krijgen die hij nodig heeft. Zijn afmetingen zitten al in zijn genen vastgelegd en dat kun je met voeren niet veranderen zonder het dier tekort te doen. Natuurlijk is overvoeren weer een heel ander verhaal. Haha!

=^.,.^=

luckyzeven
Berichten: 753
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-03 14:47

hoi lusitano, het klinkt misschien raar maar ik heb al zo goed als alle brokken gebrobeert maar die van pedigree daar is ze dol op.en ik gaf haar in het begin eukenoeba (hoe je het ook schrijft) maar dan was ik 30 euro in de week kwijt aan alleen maar brokken voor haar......zo rijk ben ik helaas niet meer.maarre....ik woon in A'dam.je mag best is langs komen met je ridgeback.

luckyzeven
Berichten: 753
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-03 14:50

ja farichta,ze is gespierd maar ik zie haar ribben als ze hard rent en voel ze ook en tussen haar ribben en heupen is ze ook erg tenger voor de rest is ze super gezond!!

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 14:52

farichta schreef:
En over dat schrale voeren, daar kunnen we denk ik wel een aparte discussie over starten. Ik vind dat een dier in de groei die voedingsstoffen moet krijgen die hij nodig heeft. Zijn afmetingen zitten al in zijn genen vastgelegd en dat kun je met voeren niet veranderen zonder het dier tekort te doen. Natuurlijk is overvoeren weer een heel ander verhaal. Haha!

=^.,.^=
\

Ja ze moeten idd alles binnenkrijgen wat ze NODIG hebben, maar ik denk dat er verwezen werd naar het feit dat zo veel "grotere" hondenrassen te snel groeien en daardoor teveel groeipijnen met alle gevolgen van dien hebben. Daarom geven ze steeds vaker het advies om eerder van het puppy voer af te stappen en sneller op het volwassen voer over te gaan.
(geen verzinsel, info van de orthopeed van de kliniek)

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 14:53

luckyzeven schreef:
ja farichta,ze is gespierd maar ik zie haar ribben als ze hard rent en voel ze ook en tussen haar ribben en heupen is ze ook erg tenger voor de rest is ze super gezond!!

Heb je niet eens een foto? ben nu wel super benieuwd, vind R.R. erg mooi

thoroughbred

Berichten: 449
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 14:53

probeer eens smolke(spreek uit als smulke) te voeren.
Ik denk dat je voor je hond t beste de smolke actief kunt pakken. Hier zitten veel voedingswaarden in en geen kleur-geur en smaakstoffen. Ook worden consumptievetten gebruikt en geen afgewerkte vetten. Het is heel 'schoon'voer. De brokken van royal canin zijn trouwens ook niet slecht.
zie ook . http://www.bots-huisdiervoeders.nl/smolke.htm
Ik heb een aantal jaartjes in een dierenspeciaalzaak gewerkt en vindt dit voer nog steeds het beste.

luckyzeven
Berichten: 753
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-03 14:55

tanx voor het advies.en ik heb genoeg foto's....alleen niet op mijn pc.....kabel past niet op dit oude rotding zegt mijn vriend en op onze eigen nieuwe pc zit geen internet.....sorry......iemand misschien in de buurt om foto's van mijn honden en paard met veulen op de pc te zetten???

Lusitano

Berichten: 2895
Geregistreerd: 13-09-02
Woonplaats: Wormerveer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 15:01

Ik woon in Krommenie, niet ver van Amsterdam af dus! Mischien een keer op het strand afspreken met de hondjes?
Qua voer.....ridgebacks zijn vrij lastige eters...Jowy, mijn reu wil af en toe ook niets eten, dan niet! Dan ga ik hem echt niet iets anders voeren. Als hij honger heeft eet hij wel weer. We hebben ooit eens rodi hamburgers geprobeerd maar daar ging hij alleen vreselijk van stinken! (windjes....)
Wij geven hem eigenlijk speciaal Royal Canin omdat hij daar niet te snel van groeit en dus ook niet te zwaar wordt. Juist omdat het een groot ras is moeten ze niet te snel groeien, dat doet botten en pezen geen goed. Maar omdat die van jouw juist zo slank is lijkt dat me geen probleem.
Het is moeilijk om over haar te oordelen zonder haar te zien. Als de dierenarts zegt dat ze prima op gewicht is hoef jij daar niet meer aan te twijvelen lijkt mij.
Zeker als ze gewoon zo actief is!

Afbeelding

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 15:10

Bij mijn pluizenbaal (jaarling hengst) zie ik ook zijn ribjes, maarja, net zoals jouw pup is-ie volop bezig met groeien en dan is er geen energie meer om in het spek te stoppen Haha! Maar hij is niet te mager, hij heeft gewoon een mooie bovenlijn en zijn heupen steken er niet uit.

Ik denk je inderdaad wel beter een ander voer kunt geven in plaats van Pedigree (ben zelf erg kieskeurig met voer, ik eet rustig brood van 50 cent, maar m'n beestjes krijgen geen "supermarkt" merken, die krijgen triple-A rated merken. Iedere gek z'n gebrek nietwaar? Knipoog )

Volgens mij gaat het verder wel goed met je pup hoor. Wissel je ook regelmatig van merk ontwormmiddel?

=^.,.^=

Lusitano

Berichten: 2895
Geregistreerd: 13-09-02
Woonplaats: Wormerveer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 15:15

Bij Jowy zie ik ook zijn ribben als hij rent, hij is ook tenger voor de heupen dat hoort echt zo! Dat is waarschijnlijk de hazewind invloed. Ik denk echt niet dat er iets mis is met jouw hond! Klinkt als een heel normale ridgeback. Je zou evt. contact op kunnen nemen met de rasvereniging?
Ik heb hierboven een fotootje geplaatst van Jowy toen we zijn nieuwe halsband gingen halen! Niet heel representatief, maar toch!
Afbeelding
toen hij 5 maanden oud was!

Afbeelding

lelijk eendje! Het is nu echt een hele knappe vent!

Lusitano

Berichten: 2895
Geregistreerd: 13-09-02
Woonplaats: Wormerveer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 15:18

Afbeelding
hier is hij bijna 7 maanden, je ziet dat hij ook slank is! het is de rechter.

Afbeelding

Afbeelding
ook de rechter

Afbeelding

Afbeelding
en weer de rechter (Jowy is duidelijk rechts georienteerd...)

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 15:27

Die flaporen! Cool Haha!

Jowy is slank, maar zijn heupen steken niet uit. Volgens mij is-ie dan gewoon lekker op gewicht. In mijn ogen ziet het er in ieder geval prima uit! *LOL*

=^.,.^=