[VD] Met vrijheidsdressuur begonnen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SaskiaB

Berichten: 3278
Geregistreerd: 28-07-03

[VD] Met vrijheidsdressuur begonnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-03 22:24

Hallo allemaal, ik ben al een tijdje op bokt, maar nieuw in dit gedeelte, want ik ben vandaag pas begonnen met VHD.

Ik heb dus een 6 jarige fjord, rijd normaal zo'n 5 dagen dressuur, 1 dag springen en dan nog een dag iets anders. Maar ik wordt soms niet goed van al dat gedressuur, en Sjors trouwens ook niet.

Dus ik ben vanavond begonnen met VHD, wel makkelijk dingen en heb geen idee of het erbij hoort, maar toch

Als ik wegliep en zei: KOM, dan liep Sjors achter me aan, maar waarschijnlijk was dat omdat ie t eten rook in mijn jas. (tips welkom)

Als ik 1 hand naar voren stak en zei: HO, stopte die soms al wel.

En 2 handen omhoog en het commando: TERUG, dan ging ie een paar passen terug.

Heeft iemand nog tips hoe ik hem ander dingen aan kan leren,

Alles is welkom.

Groetjes Saskia

christiane

Berichten: 524
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 11:30

hoi saskia mijn zus en een vriendin van mij zijn ook laatst begonnen met VHD. maar die hebben allemaal dingen van internet. en je moet met je zweep en dan lopen en als je wilt stoppen zweep voor zijn hoofd. want later is ie los en doe je alles met die zweep. k weet niet of je er iets aan heb ik heb het ook maar van mijn zus Groetjes Christiane

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 13:17

He leuk, jullie zijn net zo ver als Par en ik Haha!
Bij kom komt ze, draf draaft ze, halt stopt ze en back met mijn hand met de palm naar binnen richting haar loopt ze achteruit.
We oefenen al iets langer dus meestal doet ze alles, alleen back heeft ze soms nog wat moeite mee.

Je hoeft dit natuurlijk neit perse met de zweep te doen, handgebaren en stem commando's werken ook.
Alleen als je verder komt met voetje en zo is een zweep in het begin wel makkelijk om hem te "kietelen"

Een meisje bij ons op stal heeft Par ook piroette *of zoiets* geleert, maar daar heeft ze nog niet zo'n handigheid in..meestal draait ze een half rondje en blijft dat sullig staan Haha!

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 20:53

christiane schreef:
hoi saskia mijn zus en een vriendin van mij zijn ook laatst begonnen met VHD. maar die hebben allemaal dingen van internet. en je moet met je zweep en dan lopen en als je wilt stoppen zweep voor zijn hoofd. want later is ie los en doe je alles met die zweep. k weet niet of je er iets aan heb ik heb het ook maar van mijn zus Groetjes Christiane

Je moet niet alles per se direct met de zweep doen
Als hij het al verstaat met je handen, is 't ook goed hoor.
Maar voor spaanse Pas en de echte kunstjes heb je wel een zweep nodig (hoeft niet, is gewoon het makkelijkste)

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 19:40

Ik ben onbewust ook een beetje vrijheidsdressuur aan het doen dan,want als ik wegloop met dest zeg ik altijd :Kom!.
En ze kan zonder dat ik haar aanraak naar achter dan zge ik:TErug!


Vanmiddag zijn esra bezig geweest met buigen enzo bij een shetlander:) hahaha