witte haartjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt Belgiƫ

witte haartjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-03 12:40

Mijn pony (een welshje) heeft overal over zijn hele lijf witte haartjes door zijn bruine haren. Gewoon 1 haartje. Het valt alleen op als je hem borstelt. Wat kan dat zijn. Het kan niet van wondjes zijn want dan stond hij helemaal vol met wonden en dat is zeker niet het geval. De DA is vorige week geweest (had er toen niet aan gedacht om het te vragen ) en die zei dat hij er echt goed uitzag. Hij heeft zomereczeem en sinds dit jaar heb ik een deken en die helpt geweldig.
Wat zou dat kunnen zijn.
Hij staat op de wei (door de dag van 10 tot 17) de rest op stal en krijgt biks en biotine (voor stevige hoeven) en mineralen (maar nog niet zo lang) en veel wortelen en hooi. Hij is nu ongeveer 5 We waren al aan het lachen dat het een schimmeltje werd Haha!

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 12:45

ik denk dat hij gewoon stekelharig wordt en zou me geen zorgen maken.

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-03 12:52

en wat bedoel je daarmee stekelharig?? Verward

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 13:05

Stekelharig wil zeggen dat hij/zij door z'n vacht gewoon enkele witte haren heeft. Mijn ponymerrie heeft dit ook, maar van haar zijn het afgestorven haren die nog vast zitten in combinatie met stekelharigheid. Met het ruien komen die witte er bijna helemaal uit. De engelse term voor stekelharig is trouwens ROAN en die kom je echt vaak tegen hoor! Je paardje is dus niet ziek of zo, gewoon "normaal"