waar op letten bij een wat langere rit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ChestnutArabians
Berichten: 214
Geregistreerd: 08-09-03

waar op letten bij een wat langere rit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-03 22:34

Nou morgen is het zover ik ga voor het eerst met kubje vanaf de manege naar mijn mama rijden een rit van 10 km.

valt wel mee maar er zijn wel wat opstakels
zoals een brug met allemaal gekke jappannerd die foto's schieten.

heel veel stoplichten.
spoorweg overgan, en een fietstunnel.

maar waar moet ik nou opletten, ik weet dat kubje eigenlijk niks engs vind en daarom ga ik het ook doen. maar waar kan ik nou het beste opletten en wat kan ik het beste in geval van nood meenemen.

Nou hoorde ik ook vandaag allemaal enge verhalen over spoor overgangen.
Zo van ze kunnen vast komen te zitten in het spoor!!
en ze kunnen een schok krijgen van de rails.
is dit waar???

alvast bedankt voor de info. en graag veel info want morgen om 9 uur ga ik weg.

heb er zin in lekker de woonbuurt van mijn mams onveilig maken en het gras maaien hihi.

kusjes olga


796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 23:01

10 kilometer een langere rit? Haha!
Maargoed. Over bruggen een beetje in het midden blijven, niet vlak langs de kant. Blijven praten als je een tunnel inrijd, zodat hij merkt dat de geluiden alleen raar klinken, het zijn geen plotselinge tijgers. Bij oversteken van de spoorrails altijd wachten tot de treinen volledig uit zicht zijn, anders kan er inderdaad nog een vonkje statische energie overkomen. (trouwens alleen bij beslagen paarden). Gebeurde Rowan laatst en die is er flink van geschrokken, maar stapt nu wel altijd heel netjes over de rails heen. Vastzitten in het spoor? Alleen bij ieniemienie hoefjes lijkt me. Ik zou anders niet weten hoe. Stoplichten - hij moet netjes stil kunnen staan, dan lukt het verder wel. Zet hem indien nodig op een mini-volte om hem bij je te houden.

Ik zou niet weten wat je mee zou moeten nemen, misschien een halster en touw, maar verder? Gewoon zelf doen of het de normaalste zaak van de wereld is, dan neemt je paardje dat van je over.

ChestnutArabians
Berichten: 214
Geregistreerd: 08-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-03 23:08

jaja 10 km is voor mij een wat langere rit.
ik ben nog niet zo een die hard Knipoog

haha maar we bouwen het langzaam op he

harstikke bedankt

Lianne007

Berichten: 2878
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 23:12

als je de kans krijgt je paardje wat te laten drinken..

pmarena

Berichten: 47962
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 23:41

Hoevenkrabbertje meenemen , heb je altijd net nodig als je hem niet hebt Haha!

Om een vervelend vastgelopen steentje ofzo te verwijderen Lachen

En je GSM voor als er toch iets naars gebeurd.....
Verder kun je gerust een complete EHBO-kit en een halster + touw ,
eten en drinken meenemen , maar voor die 10 km lijkt me dat ietwat TE *LOL*

Veel succes & plezier morgen !! OK dan!

Wiesje

Berichten: 2906
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 10:32

10 km valt bij mij niet echt onder een lange rit, maar je moet ergens beginnen nietwaar?
Gewoon vertrouwen in je paard houden. Als jij niet bang bent neemt hij dat van je over. Verder idd een hoevenkrabber, gsm en een extra beugelriem cq touw, in geval van breken van de teugel of de beugelriem.

Heel veel plezier alvast

EEF www.campingdesleng.nl
Goed dat je roddelt, dan blijf ik op de hoogte van mezelf!


ChestnutArabians
Berichten: 214
Geregistreerd: 08-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-03 12:51

nou ik ben maar niet gegaan eigenlijk, beetje slecht weer komt met bakken uit de hemel vallen.
mischien morgen of vrijdag als het maar iets mooier weer is dan vandaag Boos!

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 12:54

Gewoon lekker ontspannen, zorgen dat je een zadel hebt wat lekker zit Haha! En zien wat er gebeurt, vaak gebeurt er niets en daar ga je nu ook vanuit Een mobieltje voor als er wel iets is Schijnheilig

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 14:02

10 km....tja. Je komt wel langs veel obstakels. bij de stoplichten voorzichtig zijn, neem voor de zekerheid een gsm en een hoevenkrabber mee voor als er iets is. en voor de rest: geniet ervan 10km is een leuk buitenritje!

Sting

Berichten: 12851
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 14:30

10 km is niks!
GEwoon rijden zoals je altijd rijd (en ik ben niet de eerste die dat zegt:)) )
En een GSM mee Haha!

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 15:50

Maar wel je GSM in je zak en niet aan je zadel binden... heeft iemand wel eens gedaan en die lag er naast..... tja.. je kan dan alleen aan je paard vragen of ie wilt bellen. Haha! Haha!

** Als je de beste zitplaats in huis wilt, zul je de kat moeten verplaatsen **
** Pas heeft iemand mij een schattig katje gegeven.... en het katje is van mening dat iemand mij aan hem heeft gegeven **

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 16:53

neem idd de gsm mee en doe voor alle zekerheid een naambordje of iets dergelijks aan je zadel. Mocht je paard/pony schrikken en ertussenuit peren dan kan de vinder hem of haar weer terugbrengen. Voor spoor hoef je niet bang te zijn. Ik rijd er iedere dag over en heb nooit problemen. Rijd iig niet tussen de auto's. Mocht hij toch struikelen dan loop je niet in de weg. En 10 km in een suffe stap duurt ongeveer 2 uur dus dat zal wel uit te zitten zijn Haha!

Niets zo charmant als een paard in her land.

Dizzy

Berichten: 723
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 19:13

Als je een gsm meeneemt, zorg dan wel dat de belangrijkste nummers er in staan (van thuis, de DA, Dierenambulance, Politie, goede vrienden die kunnen komen helpen...)

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 19:42

Natascha schreef:
neem idd de gsm mee en doe voor alle zekerheid een naambordje of iets dergelijks aan je zadel. Mocht je paard/pony schrikken en ertussenuit peren dan kan de vinder hem of haar weer terugbrengen. Voor spoor hoef je niet bang te zijn. Ik rijd er iedere dag over en heb nooit problemen. Rijd iig niet tussen de auto's. Mocht hij toch struikelen dan loop je niet in de weg. En 10 km in een suffe stap duurt ongeveer 2 uur dus dat zal wel uit te zitten zijn Haha!


Ik weet 100% zeker dat als het paard schrikt en de benen neemt terug naar stal gaat En reken maar dat ze de weg weten. Ik heb dit al meerdere malen meegemaakt met mijn vorige paard, die heeft tig malen de benen genomen, en ging linia recta terug naar stal hoever ik ook van stal af was...

Eigenlijk alle keren dat paarden de benen namen keerde ze terug naar stal, of ze stonden 100 meter verderop rustig te grazen als of er niets was gebeurd Haha!

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, GrapeshotBot en 12 bezoekers