[JV] indoorwedstrijden 2 x jury voor 2 x proef

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

[JV] indoorwedstrijden 2 x jury voor 2 x proef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-03 11:09

Volgens de nieuwste regels is het zo dat voor het komende indoorseizoen bij meer dan 6 starts in 1 rubriek, 2 verschillende juryleden de 2 proeven dienen te beoordelen.
Dit zal, vrees ik, zorgen voor meer klachten.

Door deze regel zal het nl. zo worden dat als een rubriek bv. 12 starts heeft, de ene rubriek helemaal uitgereden dient te worden voordat de 2e proef gereden kan worden. Je kunt als organiserende RV ook de startlijst zó indelen dat je bv. in groepjes van 5 rijdt, zodat er niet zoveel tijd zit tussen beide proeven. Nadeel voor de RV is dan dat je vele extra prijzen moet uitreiken (kosten, doorberekenen in startgeld, dus startgeld omhoog) en nadeel voor de jury is dat zij constant moet wachten om te wisselen met de andere jury.

Nóg een bijkomend nadeel is dat er eerder kans is dat je juryleden moet afbellen. Je kunt nl. pas 1 week van tevoren zien hoeveel combinaties er meedoen en dan weet je dus pas zeker hoeveel juryleden je nodig hebt.
Hierbij komt dus kijken dat je als RV meer telefoonkosten kwijt bent, omdat je meer moet bellen, omdat je op voorhand meer juryleden moet boeken.

De KNHS zei dat dit is ingevoerd omdat er veel klachten kwamen van juryleden die 1 combinatie 2 keer moest beoordelen.

Ben benieuwd naar jullie meningen en evt. oplossingen, c.q. tips!

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014



Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 11:13

ik kan me je bezwaren uitstekend voorstellen, anderzijds vind ik het als deelnemer erg vervelend om twee keer dezelfde jury te hebben! Overigens zie ik niet waarom je extra prijzen hebt, waar ik regelmatig start worden er gewoon twee klassementen opgemaakt, per proef een.

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-03 11:16

Lielle schreef:
Overigens zie ik niet waarom je extra prijzen hebt, waar ik regelmatig start worden er gewoon twee klassementen opgemaakt, per proef een.


Oh ja? Volgens mij mag dat namelijk niet?
Mij is verteld dat je dan per 'groepje' ook de prijzen moet uitreiken. Je zou anders ook met die groepjes weinig opschieten: stel je rijdt als 1e en er zijn 3 groepjes van 5, dan moet je nog wachten tot ong. een half uur na de laatste van het 3e groepje voordat de prijsuitreiking plaatsvindt?

Of bedoel je wat anders Haha!

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

Fitzroy

Berichten: 25091
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 11:18

Is dat al helemaal zeker dat het zo ingevoerd wordt? Ik dacht dat het alleen nog maar een voorstel was.
Als het zo is, ben ik als jury echt niet van plan te gaan wachten op groepjes tussendoor. Dan jureer ik wel alleen 's zomers.
Klinkt cru, maar je bent al zoveel tijd kwijt met reistijd erbij dat ik echt niet van plan ben om door een regel van de KNHS nog extra lang te zitten.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 11:20

vraag maar eens na bij beppies, maar bij ons (haar cluppie dus *LOL*) was het dus gewoon zo:

startvolgorde
1e proef
ruiter A
ruiter B
ruiter C

2e proef
ruiter A
ruiter B
ruiter C

1e proef
ruiter D
ruiter E
ruiter F

2e proef
ruiter D
ruiter E
ruiter F

Uitslag
1e proef
ruiter F
ruiter C
ruiter A
ruiter D
ruiter D
ruiter E
ruiter B

1e proef
ruiter B
ruiter A
ruiter C
ruiter E
ruiter D
ruiter F

Zo bedoel ik het dus. Je moet idd wachten op de uitslag, maar je hoeft niet anderhalf uur op je paard te zitten.
ruiter B

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 11:25

Ik zou het wel bezwaarlijk vinden als je 2 proeven kan starten en dan ook nog eens 2 keer dezelfde jury hebt. Vind ik helemaal niet fijn!

Fitzroy

Berichten: 25091
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 11:30

Is bij ons heel normaal. Kan ook een voordeel zijn als de jury je paard erg leuk vindt Knipoog

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-03 11:38

Fitzroy schreef:
Is dat al helemaal zeker dat het zo ingevoerd wordt? Ik dacht dat het alleen nog maar een voorstel was.
Als het zo is, ben ik als jury echt niet van plan te gaan wachten op groepjes tussendoor. Dan jureer ik wel alleen 's zomers.
Klinkt cru, maar je bent al zoveel tijd kwijt met reistijd erbij dat ik echt niet van plan ben om door een regel van de KNHS nog extra lang te zitten.


Ja, het is zeker dat het ingevoerd is. Gisteren kreeg ik een goedgekeurd vraagprogramma terug van de KNHS waarbij dus ook het schrijven van de nieuwe regel zat. Ik heb ze vanochtend meteen gebeld voor meer duidelijkheid, maar helaas is het dus zo. Je mag het ook niet omzeilen door bv. 'smorgens 6 combinaties in bv. de B te laten starten en dan 's middags nog eens 6 bij een ander jurylid.
Ik vrees dat meerdere juryleden dit ook gaan doen, waardoor het als RV nóg lastiger wordt om een jury 'te krijgen'. Echt vervelend en ik zou ook niet weten hoe dit te omzeilen.
De KNHS stelde voor om maar 1 proef uit te schrijven, ja, lekker handig, dan krijg je dus geen starts meer.
Als je 2 binnenrijhallen hebt is het probleem opgelost, maar ja, wij hebben er maar 1 Huilen

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-03 11:42

Fitzroy schreef:
IsAls het zo is, ben ik als jury echt niet van plan te gaan wachten op groepjes tussendoor. Dan jureer ik wel alleen 's zomers.


Oh, jammer, wilde je net gaan vragen of je misschien nog een plekje vrij hebt in je agenda om 18 (pony's) of 19 oktober (paarden) bij ons te komen jureren Knipoog Haha!

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 12:17

Niks Fitzroy vragen om te jureren de 19e... Ik wil niet gejureerd worden door bekenden Haha!

Bel straks ff terug mam, ik sta net de cake af te gieten - Loesje
** M2 +4 **

Fitzroy

Berichten: 25091
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 12:22

En ik wil ook liever geen bekenden jureren Tong uitsteken

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-03 14:44

Pava schreef:
Niks Fitzroy vragen om te jureren de 19e... Ik wil niet gejureerd worden door bekenden Haha!


Je kunt je nog uitschrijven Knipoog Haha!

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 23:27

Hoe kunnen ze dat nou invoeren voor het komend indoorseizoen??? Alle wedstrijden staan al vast, jury's zijn al geregeld, en bij ons zitten de inschrijvingen zelfs zowat al vol. Moeten we nu alles nog gaan omgooien? Onze eerste wedstrijd is volgende week!

Wat een onzin..... Die KNHS zou eens wat meer tijd moeten nemen voor hun beslissingen, en eens wat meer feedback van de verenigingen vragen..

Ehmja??

Fitzroy

Berichten: 25091
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 23:30

Idd Nuv, ik vind het ook een rare beslissing. Voordat ik voortaan ga jureren ga ik eerst vragen hoe lang ik moet zitten (wachten).

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Marije_jiplover

Berichten: 25296
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 09:33

Ik vind het een erg rare beslissing. Nu is het bij ons in de M meestal in de winter niet meer dan 6 en heb ik er verder geen last van, maar in de B wel. Bij ons is het trouwens ook in de zomer rij normaal om bij dezelfde jury twee keer te starten. Ik rijd veel wedstrijden op maneges waar je start in de buitenbak. Via hetzelfde systeem als het vaak bij indoors is. Ik vind het juist wel fijn, als ik dan twee constant gereden proeven he, heb ik tenminste ook ongeveer dezelfde punten.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-03 07:51

We hebben een nieuw soort oplossing bedacht.
We gaan dit voor komende wedstrijd proefdraaien.
Als we inschrijvingen binnenkrijgen, houden we alles heel nauwkeurig bij.
Ik maak staten van B t/m Z2 en iedere keer dat we een inschrijving bij krijgen zetten we een turfje. Bij 5-6 deelnemers is die rubriek gewoon gesloten.
Reken maar uit: 7 rubrieken x max. 6 deelnemers = 42 deelnemers x 2 proefjes = 84.
Er gaan 8 proefjes in 1 uur. Zodoende ben je met bovenstaande berekening al een wedstrijddag van min. 10 uur kwijt!
Dus bovenstaande gaan we voor komend wedstrijdweekend testen.
Of het écht zal werken weet ik niet omdat je immers meer inschrijvingen krijgt van B of L1, L2 dan voor de Z!
Maar goed, 10 uur is wel erg veel, dus houden we een max aan van 6 stuks en als je wat minder starts krijgt in de Z is dat niet zo heel erg.

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

Fitzroy

Berichten: 25091
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 08:49

Ik heb gisteren gewoon ergens zitten jureren waar ik iedereen 2 x in de baan had. Ik vond het wel prima en de andere juryleden wisten ook van niets.
Ben benieuwd of ze nog commentaar krijgen van de KNHS.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 09:17

Het twee proeven rijden op een indoor is in onze buurt nu bijna volledig afgeschaft.
De opgave-aantallen zijn zo gigantisch geworden dat het niet verantwoord is om enkele mensen 2x te laten rijden en honderden(!) op de wachtlijsten te plaatsen.

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 09:38

Ik vind het een beetje ver gezocht...natuurlijk is het weleens irritant als je twee keer dezelfde jury hebt, maar het werkt ook weleens in je voordeel Knipoog

Ik heb er zelf nooit zoveel problemen mee gehad. Vind het wisselen van de juryleden of lang wachten tussendoor veel vervelender!
Maar de KNHS beslist wel meer...Bloos

fitzory schreef:
En ik wil ook liever geen bekenden jureren Tong uitsteken


Dat zal zeker wel een heel georganiseer zijn Verward Haha!


Jullie experiment zou trouwens weleens kunnen werken Randy Het is alleen wel irritant als je een van de tientallen B/L-ruiters bent...Knipoog (ach ik dressuur toch niet meer Haha! )

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-03 09:50

Ik heb vorige week ook nog iemand gesproken die de vergaderingen over dit soort onderwerpen bijwoont. Het laatste woord is hier nog niet over gesproken!!!

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 13:30

Bij ons in de regio is het een uitzondering om indoor twee proeven te kunnen rijden.
Vries en Staphorst doen het,maar ik start dan niet vanwege de lange wachttijden.
Zoals Lielle het beschrijft is het wel een optie,maar dan moet je wel weinig deelnemers hebben....

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

Kabouterdans
Berichten: 5085
Geregistreerd: 19-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 13:43

Ik heb net gebeld om te vragen of er nog inschrijving mogelijk was
voor een wedstrijd op 25 okober.
Heb meteen gevraagd of ze dan de nieuwe regel gingen
toepassen, en het antwoord was JA.
Ze zouden 4 mensen laten starten, vervolgens jury-wissel, en dan
zou de 2e proef verreden worden.
De jury van de 1e proef had dan koffiepauze........

Fitzroy

Berichten: 25091
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 13:50

levi schreef:
Ik heb net gebeld om te vragen of er nog inschrijving mogelijk was
voor een wedstrijd op 25 okober.
Heb meteen gevraagd of ze dan de nieuwe regel gingen
toepassen, en het antwoord was JA.
Ze zouden 4 mensen laten starten, vervolgens jury-wissel, en dan
zou de 2e proef verreden worden.
De jury van de 1e proef had dan koffiepauze........


Daar laat deze jury zich dus niet voor lenen. Wel goed dat je het zegt, ik ga alle afspraken die staan even nabellen. No way, dat ik daar aan mee doe.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Kabouterdans
Berichten: 5085
Geregistreerd: 19-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 14:25

Fitzroy"]
[quote="levi schreef:
Ik heb net gebeld om te vragen of er nog inschrijving mogelijk was
voor een wedstrijd op 25 okober.
Heb meteen gevraagd of ze dan de nieuwe regel gingen
toepassen, en het antwoord was JA.
Ze zouden 4 mensen laten starten, vervolgens jury-wissel, en dan
zou de 2e proef verreden worden.
De jury van de 1e proef had dan koffiepauze........


Daar laat deze jury zich dus niet voor lenen. Wel goed dat je het zegt, ik ga alle afspraken die staan even nabellen. No way, dat ik daar aan mee doe.
[/quote]

Ik ben geen jury, maar kan best begrijpen dat jullie daar niet op zitten te wachten.
Ik wilde graag weten hoe het zat, omdat ik chauffeur ben voor een pony-leerling.
Want volgens mijn kennis die jury is, was er ook over gedacht om
de deelnemers dan 's morgens en 's middags te laten starten.
Nou dat zie ik dus niet zitten, dan ben ik de hele dag van huis met pony en kind.

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 14:38

ik zou 2 proefjes starten in zeewolde op 18 oktober dat hebben ze nu veranderd in 1 proefje... fijn is dat! kvind deze nieuwe regel helemaal niets!!

Mijn lieve Rikje heeft een nieuw baasje...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Floko, Polarize, quni en 45 bezoekers