Irvine Welsh of John Irving?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-01 23:00

Ik ontdekte vandaag dat ik nog een boekenbon van 50 piek had liggen, afscheidskadootje bij mijn vorige baan. Nu twijfel ik tussen twee boeken:

* 'De vierde hand' van John Irving
* 'Glue' van Irvine Welsh

Zijn er (literofiele) Bokkers die deze boeken kennen (Zep, Lov, Laura, ...?) en mij kunnen vertellen wat ze er van vonden? Thanx alvast!

BTW: ik vind de cover van Glue wel erg leuk, een gezicht gemaakt van een gebroken ei... *LOL*

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 00:48

Hmmm...John Irving schijnt goed te zijn, heb er al veel mensen over gehoord die het cool vinden. Zelf nog niet gelezen!
Die andere ken ik niet, maar waar gaat het over?

Ik heb zelf vandaag het nieuwste boek van Jostein Gaarder gekregen ('Maya'), lijkt me ook mega.
Maar eigenlijk ben ik nog helemaal verdiept in Maeve Binchy.....béétje addicted inmiddels.....(mijn leven bestaat uit verslavingen geloof ik)

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 08:01

Maya is een prachtig boek, een echte aanrader. De twee andere ken ik niet, maar ik ben wel een enorme fan van John Irving, dus die zou het zijn voor mij.
Ik weet niet of je van thrillers houdt maar alles van Nicci French is ook heel spannend.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-01 08:53

Rieja, John Irving is de schrijver van 'The World According to Garp', een klassieker inmiddels. Gaat er nu een lampje bij je branden?

'De vierde hand' gaat over een man die bij een ongeluk zijn linkerhand kwijt raakt. Dan krijgt hij een aanbod van een vrouw wiens man net is overleden: hij mag zijn linkerhand hebben, maar daar moet dan wel wat tegenover staan...

'Glue' gaat over een aantal vrienden uit Edinburgh, dertigers wiens levens door de jaren heen beschreven worden. Deed me denken aan Trainspotting, dat boek is ook van dezelfde schrijver.

Lielle, Nicci French staat ook hoog op mijn lijstje. Ik stond laatst op de boekenafdeling van de Bijenkorf en was maar vast begonnen, maar om nou zo'n heel boek daar te gaan lezen... *grin* Weet alleen niet meer welk boek het was.

Nog meer tips zijn welkom trouwens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 10:31

Tja, Irving... The cider house rules is toch ook van hem? Ik vind hem na een paar boeken erg vaak over hetzelfde schrijven Gaaaap absurde menselijke relaties en véél seks. Net Zwagerman, dan denk ik ook wel eens, man, ben je gefrustreerd ofzo?

Irvine Welsh ken ik niet zo goed eerlijk gezegd Schijnheilig

Wat vnd je van Ishikuro trouwens? Lachen

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-01 10:44

Citaat:
Wat vnd je van Ishikuro trouwens? Lachen


De eerste vijf bladzijden waren wel leuk. Verder ben ik nog niet gekomen, en ik had me nog zo voorgenomen om afgelopen weekend veel te gaan lezen. Maar ja, druk druk druk... *zucht* Komend weekend dan maar een herkansing...

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 19:46

Oh, ik wet wel wie John Irving is! (literatuurlessen in v6, weetjewel - daar weet ik nog schrikbarend veel van, loop ik door de bieb, zie ik een boek, kan ik zo vijf andere titels opnoemen...... Gaaaap )

Garp heb ik nog steeds niet gelezen, we hebben hem hier in de kast staan maarja......dat moet toch eens zeg, ik mis anders wel een deel van m'n opvoeding of niet?

BTW: heb je al besloten? Met ons kom je ook niet echt verder ofzo hè.....!

_________________
'To fail just means that you haven't succeeded yet'

Orri Bedankt!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Rieja op 2001-09-26 19:47 ]</font>

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 20:28

John Irving, en Maeve Binchy helemaal heerlijk boek.
Verder haal ik veel inspiratie uit Oprah's Bookclub, vooral omdat mijn schoonmoeder mij die toestuurd Lachen in het engels uiteraard,
The Pilots Wife (zo uitgelezen, echt boek dat ik in 1 dag heb gelezen) en de laatste White Oleanders,
wat zwaardere kost en leest vanwege de vele personages en verhoudingen iets langzamer.
Ter 'snelle hap' nuttig ik graag een horror boek van James Herbert ik heb een paar in het nederlands en een paar in het engels.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 22:41

Karin, de beste Nicci French IMO is Killing me softly. Gaat over een bergbeklimmer (Adam) die op straat een vrouw ontmoet ( de ik figuur) en die wederzijds geobsedeerd raken. Patricia Cornwell is ook erg goed, trouwens, over een vrouwelijk patholoog-anatoom. En in een heel ander kader de Regeneration trilogy van Pat Barker. Die speelt in de 1e W.O. en gaat vooral over de 'war poets' als Siegfried Sassoon, Wilfred (?) Owen. Geniaal, voor een ervan heeft ze ook de Booker prize gekregen.
Maeve Binchy is leuk, ik ben ook helemaal weg van Anne Rivers Siddons.

Oh, wat je ook nog kunt doen is van een geliefd boek een mooie uitvoering kopen. Ik kreeg vorig jaar voor Sinterklaas een gebonden geillustreerde versie van de Lord of the Rings, omdat mijn oude exemplaar helemaal stuk gelezen is.

Rieja, Garp is voor mij een must, echt geweldig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 00:20

Ishiguro, en vooral in het engels, moet je ook echt lézen, daar moet je best wakker bij zijn Lachen Ben helemaal weg van "The remains of the day" (ook een -erg goede- film) Die heb ik 3 jaar terug in Jeruzalem gekocht in de bookshop bij het American Colony hotel. Als ik dat boek pak zit ik weer daar in de 1000-en-één-nacht-sfeer binnentuin dat boek te lezen *zucht* Dromen en heb daarna ook nog weer eens een fantastisch stukje literatuur Lachen Dromen Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 00:59

Remains of the day is een geweldige film, ook om vaker te zien, staat dus in de privevideotheek: nooit geweten dat er ook een boek van was.

van Irving heb ik laatst weduwe voor een jaar gelezen, althans, doorgeworsteld, ik vond het dus niet zo heel geweldig.

Momenteel lees ik een Elizabeth George (altijd goed), er ligt een Ninni French en ook nog een Kundera.