Mn knaagdieren net dood bij hun hok gevonden!!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Mn knaagdieren net dood bij hun hok gevonden!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-03 08:40

Ik ben nog helemaal aan het trillen en zit hier te janken, wat me net gebeurd is had ik niet mee willen maken en wens ik ook niemand toe.

Ik stond boven in de douche mn haar te doen en riep mn moeder door t raam gedag omdat ze naar haar werk ging.
2 seconden later kwam mn moeder terug en riep : SANNE ER IS IETS ERGS GEBEURD!!!
ikke: wat?
ma:Je knagers liggen allemaal dood naast t hok en...

De rest hoorde ik niet, ik ben meteen naar beneden gerend.
Toen ik bij ze aankwam ( mn knagers staan in een stuk gras buiten de schutting) ging ik door het lint.
Het hok stond open, 1 cavia lag in het binnenhok,sanex
De anderen, mr Rabbit en Muffin lagen naast het buitenhok, in het gaas zaten 2 grote gaten.
Rabbit zag er het ergste uit,bloed en 2 afgebeten pootjes!Mn arme oude konijn, met hem had ik het meest!!
Mn konijnen in de voortuin leven nog wel,gelukkig, die gaan straks meteen naar binnen, ik wil niet dat het hun ook overkomt.

Ze waren nog een beetje warm en slap, dus het was nog niet lang geleden gebeurd.

Nu weten we ook waarom half 7 vanmorgen toen we nog op bed lagen de honden zo raar deden, ze waren aldoor aan het blaffen en janken.Toen mn ma beneden kwam en ze naar buiten deed werden ze helemaal hysterisch, blaffen als een gek en janken.
We hebben niet doorgehad dat het daarom was: mn ma zei ik laat ze eerst maar weer binnen want zo vroeg blaffen kan niet.

Ze hebben ons dus geprobeerd te waarschuwen vanmorgen en ik heb het niet doorgehad, ik kan mezelf wel voor mn kop slaan! Ik heb met mn stomme kop alleen maar naar beneden geroepen dat ze hun waffel moesten houden.
Nu zijn mn diertjes dood...arme diertjes, wat zullen ze bang zijn geweest.
Ik heb ze in een doosje gedaan en ga ze straks begraven onder de grote kastanjeboom die achter ons huis staat.

Ik kan me haast niet voorstellen dat hier in de bewoonde wijk een vos voorkomt, niet bij ons achter in het steegje.
Het is een dier geweest, misschien wel een loslopende hond van iemand, ik zal het nooit weten en ik heb er verder ook niks aan, mn beesten krijg ik er niet mee terug.

Oh wat is dit erg,mn ma heeft me ziekgemeld op school, ik was al niet lekker en dit kon ik er niet bij hebben.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 08:45

Jeetje zeg, wat naar, sterkte!

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 08:45

Ohw god wat erg Boos!... Jeetje wat verschrikkelijk!

Heeel veel sterkte. ik weet hoe het is.. mijn honden hebben een tijdje trug m'n konijntje min of meer opgegeten *snik*

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 09:05

Jeetje wat erg! JE hebt idd een hele grote kans dat dit een vos was! Die beesten komen ook veel in de steden. Bij ons in de straat zijn laatst ook kippen uitgemoord!

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 09:08

Lijkt idd wel een vos of een wezel, dat is echt erg....Ik zou mijn hok voor de andere dieren iig onwijs goed nakijken voordat je ze er weer instopt, als ze eenmaal de wegweten komen roofdieren terug.
Echt heel veel sterkte, ik moet er niet aan denken.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-03 09:23

irish_lady schreef:
Jeetje wat erg! JE hebt idd een hele grote kans dat dit een vos was! Die beesten komen ook veel in de steden. Bij ons in de straat zijn laatst ook kippen uitgemoord!


Oh dat had ik toch niet verwacht, op het platteland oké, maar hier in deze wijk? en om half 7 smorgens?
Jeetje....

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 09:25

Jep! Juist in de schemering komen die! En das ws ook de reden dat de honden zo fel aansloegen. Als het een ander dier geweest was zijn ze meestal minder fel!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 09:26

Gatverdamme, wat ontzettend rot voor je!

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-03 09:30

Ja dat vind ik zo erg he, dat ik alleen maar zoiets had van shut up met je geblaf zo vroeg.
Ik weet nu wel dat wanneer ze weer eens zo doen dat er dan dus echt iets aan de hand is, wat stom dat ik dit vanmorgen niet heb bedacht!!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 09:30

Wat erg zeg, het zal je maar overkomen. Arme konijnen. Misschien volgende keer beter naar je honden luisteren, dan kom je er achter wat er bij jullie is geweest.

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 09:35

Jeetje,wat erg joh.Stonden ze nou in de tuin?
Heel veel sterkte.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 09:38

Wat erg voor je!

Alleen denk ik niet dat het een vos is geweest, eerder een nerts of een wezel. Nertsen die ontsnappen gaan vaak meteen op jacht.

Sterkte vanmiddag. Huilen

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 09:45

En toch zou ik het even melden bij de politie misschien zijn er meer van dit soort dingen gebeurt die nacht en kunnen ze ze dader pakken.
Heel veel sterkte!

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-03 09:47

Kimmes schreef:
Jeetje,wat erg joh.Stonden ze nou in de tuin?
Heel veel sterkte.


Citaat:
( mn knagers staan in een stuk gras buiten de schutting)
[/quote]

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-03 09:52

Hier een foto van de gaten
Iemand die deze foto's net ook zag zei dat de gaten te perfectionistisch waren voor een dier, zij dacht dat het mensenwerk was.
Kan opzich wel, bij ons worden katten vergiftigd en katten beschoten, dus misschien hebben ze het nu voorzien op knagers??Ik weet het even allemaal niet meer....

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lady_Promiss

Berichten: 712
Geregistreerd: 01-08-03
Woonplaats: Havelterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 09:53

vossen worden steeds minder bang voor mensen .. ( dus zijn ze sneller te vinden in woonwijken etc.)
dus dikke kans dat het een vos is geweest ..

Veel sterkte nog man !!

Lady_Promiss

Berichten: 712
Geregistreerd: 01-08-03
Woonplaats: Havelterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 09:55

hmm khad de gaten nog niej gezien ( kzit op school , slome comp !! ) maar iid lijkt me te perfect voor een dier !!
grrr als mensen zoiest doen dan zijn ze toch krankzinnig!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 10:10

Heel veel sterkte joh. En maak jezelf niet teveel verwijten, aan zoiets denk je niet... sterkte he!
Grote kans op een wezel of vos, daar hebben wij ook wel eens last van. Maar jij zit in een woonwijk ofzo Verward Dus misschien een wezel, of wat Imker zei, een nerts. Aan de andere kant, die gaten zien er wel heel goed uit, kan zijn, dat ze zo handig waren. Die beesten zijn echt slim.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 10:11

Wahaaat? Verdrietig Dit meen je niet... Heel veel sterkte, geef jezelf niet de schuld dat je niet naar je honden hebt geluisterd, dat is echt menselijk Lachen Ik denk idd ook aan een vos, wezel, nerts, etc, die kunnen best zulke gaten maken! En ook vossen komen in woonwijken voor...

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 10:12

Het kan heel goed zijn dat het een marter is geweest. Een vos hoeft het niet te zijn. Gezien de gaten, lijkt het op een klein dier dat zich daar doorheen heeft gewurmd. (zoals ik het kan inschatten zijn ze te klein voor een vos) Veel sterkte

zalina

Berichten: 205
Geregistreerd: 23-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 10:32

Bah, wat rot voor je...sterkte.

Jupiter
Berichten: 3199
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Sevilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 10:45

heel erg vervelend voor je.. bah wat erg, moet er niet aan denken...
veel sterkte...
liefs nanda

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-03 11:02

Oke ff een update

Ik ben eerst bij alle buren met knaagdieren langs geweest als waarschuwing, bij hun is niets gebeurd maar je weet nooit wat aankomende nacht gebeurd...

Daarna heb ik de DA gebeld, daar ga ik vanmiddag heen met de beestjes , zij gaan kijken of ze misschien aan de dieren kunnen zien of het mensenwerk of beestenwerk is.
Ook raadde de dierenartsassisstente me aan om de politie erbij te halen vanwege de 'nette' gaten in het gaas.Dit ga ik dus ook doen.

Want ik bedacht me ineens dat een paar week terug 1 cavia van mij buiten het hok liep terwijl het hok helemaal dicht was, hij kon nergens doorheen.De waterfles hing aan de binnenkant van het hok terwijl ik m aan de buitenkant had gehangen.Dit kan een dier niet gedaan hebben Verward

Ook hebben we hier in het dorp en omstreken een kattenmepper actief, die katten vergiftigd met antivries en iemand die op katten schiet.

Misschien hebben ze het nu op de knagers voorzien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 12:05

Ik hoop het niet voor je. Ben benieuwd wat de DA en politie zegt.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 12:17

Let vooral op bunzingen en fretten (tamme bunzingen dus) bij ons zijn er vorig jaar 10 cavia;s door deze kleine rovers afgeslacht. Als je ze nog niet begraven hebt, kijk dan even in de nekjes. Als het een bunzing is geweest staan daar 2 gaatjes, ongeveer 1 a 2 cm uit elkaar