* Slang ontsnapt *

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lianne007

Berichten: 2878
Geregistreerd: 03-06-03

* Slang ontsnapt *

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-03 16:54

Ik leer voor dieranartsassistente,dus wij hebben ook dieren op school...
van alles van geit tot hamster...van varkentjes tot slangen..
Juist met dat laatste dier (slang) is dus weer eens iets gebeurd.
De klas is verdeeld in groepen,die over het hele jaar een paar week een diersoort moeten verzorgen..( voor een cijfer,en de diertjes moeten natuurlijk goed verzorgd worden).
Nou ik was dus ingedeeld bij de terarrium dieren voor 2 week..ook de slangen!
1 week is al voor bij en het ging prima..(zelfs de vogelspin (!) )..
Ik was vandaag met mijn groepje aan het voeren en verzorgen,terwijl er een paar jongens uit een andere klas fotos van de dieren aan het maken waren in het terrarium verblijf.
nou alles klaar (en ik weet zeker dat het goed afgesloten is,ik controleer wel 10 x).
Krijg ik vanmiddag van mn zusje te horen op school,dat er een slang ontsnapt is!...en dat ik er met mn groepje verantwoordelijk voor ben!
Wij hebben alles goed afgesloten..en er was verder nog de hele dag les in dat verblijf..pff en wij zijn er verantwoordelijk voor! ik kan toch moeilijk de hele dag in dat verblijf gaan zitten om te kijken of de terrariums goed afgesloten worden? wij controleerden zowiezo alles al tig keer.
nou ik hoop morgen dat ie terug is..anders hebben we wel een probleem geloof ik ... Bloos!


M_99
Berichten: 320
Geregistreerd: 27-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 17:05

ie! een vogelspin yuk,je bent wel de l*l jah maar hij is tog niet giftig ofzow?

Lianne007

Berichten: 2878
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-03 17:26

melvin schreef:
ie! een vogelspin yuk,je bent wel de l*l jah maar hij is tog niet giftig ofzow?


nee gelukkig niet....maar ik hoop wel dat ie gevonden wordt,het is nu nog een baby,maar als ie groter wordt is het een volwassen boa constrictor! Haha!

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 17:40

Hahaha sorry, maar ik hoop voor je dat ie er morgen weer is Haha!

Thats_Me

Berichten: 10926
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 18:21

zelf doe ik dierverzoriging en wij hebben dus ook reptielen enzo opschool. Hoop voor je dat ie terug gevonden is want het zou niet leuk zijn als je daardoor problemen krijgt. Zelf is er bij ons op school ook wel eens het een en ander ontsnapt Scheve mond . En met reptielen werken doe ik ook niet zo graag vandaag moesten we de vogelspinnen voeren Scheve mond echt nix voor mij maar wel mooi gedaan Haha! . Nou hoop dat het allemaal goed komt laat het ff horen

Moonlover

Berichten: 1547
Geregistreerd: 25-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 18:26

Iekss, bij ons op school is dat ook al een paar keer gebeurt.. schijnt dat ze nog een slang kwijt zijn maar die konden ze nergens meer vinden.. Scheve mond

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 18:52

Wij hebben zelf slangen gehad en er is er bij ons ook ooit eentje ontsnapt.........en natuurlijk konden we dat beest nooit meer vinden *slik*

1 dag voordat we op vakantie gingen lag die ineens weer midden in de kamer........hij is in totaal weken weggeweest......maar waar hij heeft gezeten.......we hebben geen idee.

sHaKiEjLaVeR
Berichten: 1432
Geregistreerd: 20-06-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 19:17

iewl........ nou hopen dat die er morgen weer is..........

Lianne007

Berichten: 2878
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-03 21:33

ik kom denk ik niet in de problemen...maar ik vin et wel sneu voor het beestje..ze kunnen in elk geval heeel lang zonder eten...ik zal morgen even goed zoeken met de rest!...ik kan me niet voorstellen dat ik het deurtje open heb laten staan...dat kan gewoon niet....Ik laat morgen wel even horen of ze dr weer is Tong uitsteken

Hammie: ik doe ook dierverzorging,en heb para-veterinair gekozen...waar volg jij deze opleiding?


Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 21:39

Ik begin maandag met dezelfde sudie. Dierenartsassistent. maar dan wel in Geel. Nu mogen ze me met alle dieren afkomen geen probleem. maar als ik voor een vogelspin moet gaan zorgen ai ai ai dat zijn dus de enige dieren in het hele dierenrijk waar ik dus panisch voor ben. Maar in Geel geven ze het nu pas de eerste keer en op de introductie dag heb ik geen dieren gezien. Hoe valt die studie op zich eigenlijk mee? is het erg zwaar?

www.Dyco.webs.com
Love, Language and Leadership

Lianne007

Berichten: 2878
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-03 21:57

Heej..het 1e jaar valt wel mee...na het 2e jaar moet je kiezen of je dierenartsassistent wil worden of gewoon in de dierverzorging (kennel,winkel etc) zorg dat je in het 2e jaar super je best doet hoor! wel zwaar...je moet genoeg studiepunten hebben andrs wordt je niet doorgelaten....Pb me maar anders als je vragen hebt!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 22:09

Ze zitten graag op een warm, donker plekje. Goed bij de verwarmindsleidingen kijken (als de verwarming tenminste aan is geweest) wil nog wel eens succes hebben. Je kan ook je eigen plekje voor de slang maken (een hete kruik in een handdoek wikkelen en een handdoek er los over) en hopen dat 'ie dat uitkiest als slaapplekje.

Lianne007

Berichten: 2878
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-03 22:19

bedankt voor de tip!...dat kunnen wij ook proberen!

dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 06:07

van de week was er bij ons ook een slang ontsnapt (regenboogboa), aangezien ze op een slaapkamer zitten kunnen ze geen kant uit!
Wat blijkt lag ie lekker in z,n bloempot voor het raam, deze bloempot hadden we uit z'n terrarium gehaalt en niet terug gezet. Hij miste waarschijnlijk de pot Haha!

27-11-2015 Welkom home Cruising
13-05-2011 Rust maar zacht lieve Dynamiek, eindelijk kan je nu gaan genieten van de groene weides.

Fiej

Berichten: 2928
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: Deurne (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 06:22

jah ze kunnen echt overal zitten hoor!! vrienden van ons hebben ook slangen! was er ook eentje ontsnapt Bloos! 4 weken later pakte ze een lege kaft uit de kast en daar zat ie dan! *LOL*

How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard
  • Winnie the pooh

Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 07:48

Mijn slang is ook wel eens ontsnapt.

Had na het voeren het klepje open gelaten, en de volgende ochtend was ie pleite.

Na een hele dag zoeken vond ik hem eindelijk. Hij zat achter de verwarming om de buis heen gekrult, (lekker warm).

Ik hoop dat hij snel gevonden wordt.

Thats_Me

Berichten: 10926
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 09:25

Citaat:
Hammie: ik doe ook dierverzorging,en heb para-veterinair gekozen...waar volg jij deze opleiding?


ik volg de opleiding in alkmaar op het clusius

zelf heb ik voor doorstromen gekozen want wil graag naar het HBO Haha!
[/quote]


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, BingBot, Celebi, Mark0919, Myrthe1, nafkedemi en 42 bezoekers