YES!!!! eindelijk een huis!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

hoe lang wachten op een huis?

een paar maanden
7 (36%)
1 jaar
3 (15%)
2 jaar
9 (47%)

Totaal aantal stemmen: 19


kellogs

Berichten: 83
Geregistreerd: 17-01-02
Woonplaats: Maasdijk

YES!!!! eindelijk een huis!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-03 18:38

Beste bokkers,
na twee jaar wachten hebben we eindelijk een eigen huisje.(mijn vriend en ik).Ik was benieuwd of het voor iedereen zo lang heeft geduurd?
Nou in iedergeval ben ik helemaal happy!!!!! Lovers echt een plekje voor ons samen.En we hebben geluk gehad als starters,want het is een 4 kamerwoning.En meestal krijg je dat niet.het was echt verschrikkelijk vies in het huis .maar daar hebben we door heen gekeken.(het vet liep langs de muren).Nu zijn we druk bezig.
Ik wilde gewoon alle bokkers laten weten dat ik helemaal blij ben. Haha!
groetjes kellogs

Nog elke dag aan het genieten van mijn liefde van mijn leven Theersa-bonita. Al 22 jaar bij elkaar en hoop nog heel veel langer!


sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 18:42

Gefeliciteerd Party!! Hoop dat je er wat moois van kan maken en je het er echt naar je zin hebt Lachen

"What we call human nature, is actually human habit.."

Luci
Berichten: 916
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 18:42

Goh jullie hebben er lang op moeten wachten, maar voor nu gefeliciteerd met je huis! Lachen

puntje puntje puntje

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 18:56

Wij hebben een maand of 2/3 intensief gezocht en een aantal woningen gezien, voordat we hét huisje vonden Lachen

Het leven is een gebakje!

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 20:34

Gefeliciteerd.
Wij zijn ook al 2 jaar bezig en toevallig ook in Delft.
Pas wel 10e gestaan maar ja dan moet je echt wel geluk hebben als je het dan krijg.Hoop dat het nou eens een beetje opschiet hier.
In iedergeval succes met jullie eigen stekkie.

http://glitz4kids.webklik.nl/page/homepage Voor wat unieks op uw kinderfeestje.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 10:11

We woonden al samen in een koopflat, maar het hart ging uit naar een woning met een flinke tuin. En dan ook in een startersprijsklasse, en bovendien in de buurt van mijn paard. Heel wat eisen dus. We hielden zelf i-net en de krant goed bij, liepen regelmatig binnen bij de makelaar. Op een gegeven moment waren we het beu, en hebben we ons laten inschrijven bij een makelaar. Dat was in de zomer (juni/juli). Zelf ook nog blijven kijken. In oktober zagen we ons huidige huisje op i-net. Een flinke tuin, in de buurt op een prachtplek en niet te duur. De reden dat de makelaar hem niet had gevonden was dat wij de eis van minimaal 1000 m2 grond hadden gesteld, en hier zit ruim 700 m2 bij. Toch voldoende, naar onze mening. Dus hebben we hem binnen een week gekocht. Het daadwerkelijke zoeken met makelaar heeft dus niet lang geduurd, maar het speurwerk vooraf wel!

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 15:49

Gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!
In de grotere steden duurt het idd wel soms heel erg lang eer je een huisje krijg.

** Als je de beste zitplaats in huis wilt, zul je de kat moeten verplaatsen **
** Pas heeft iemand mij een schattig katje gegeven.... en het katje is van mening dat iemand mij aan hem heeft gegeven **

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 15:50

pff het duurt hier in Leeuwarden erg lang als je ingeschreven staat mijn zus staat nu al een dikke 3 jaar in geschreven maar maakt nog steeds geen kans op een huisje ...

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 15:53

Daarom moet je ook gewoon iets gelijk kopen, scheelt veel irritaties. Mits je in de positie bent natuurlijk

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Ann

Berichten: 13239
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 16:20

Gefeliciteerd met jullie huis, kellogs OK dan!

Het valt tegenwoordig niet mee om een huis te kopen, Prima, je moet of een erg goede baan hebben of tweeverdieners zijn en bovendien genoeg tijd en handigheid hebben om je huis te onderhouden, wij hebben bewust gekozen voor een huurwoning omdat we geen tijd hebben voor een eigen huis Tong uitsteken

Gillian

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 16:41

ik heb bewust nieuwbouw gekozen, omdat ik ook geen tijd heb! Bovendien wil ik geld verdienen en niet weggooien Knipoog Ik zou noooit gaan huren. Als twee verdieners kan iedereen wel wat kopen denk ik?

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 16:48

ik ben het met prima eens.

De hond is de betere mens

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 19:32

je kan er ook niet oneens mee zijn denk ik Lachen
de enige reden die ik kan verzinnen is dat als je relatie nogg of niet meer zo goed is, dat je het dan niet doet.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Ann

Berichten: 13239
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 22:28

Beetje vaag Prima, relatieproblemen hebben we niet Verward
Een nieuwbouwhuis vind ik verschrikkelijk, ik ga meer voor landelijk en sfeervol en aangezien mijn schoonouders zo'n huis hebben gaan wij dat overnemen mettertijd...

Gillian

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 21:52

je moet ergens beginnen, stapje per keer. Ik heb ook het liefst een woonboerderij. Bovendien, je hebt nieuwbouw en je hebt nieuwbouw. Bovendien, kan je het landelijk en sfeervol richten en is het als je een paar jaar verder bent, wel iets meer waard. Zeker handig als je tegen die tijd de hele tent van je (schoon'ouders moet renoveren omdat je dan alweer 15 jaar verder bent. (en dus ook een nieuwe badkamer keuken en vloer er wellicht in wil hebben, wat stalletjes enz) Lachen

In jou geval dus wellicht des te meer reden om juist nu iets te kopen!

Ik suggereerde nergens dat je relatieproblemen hebt? Of wel?

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Ann

Berichten: 13239
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 22:27

Prima schreef:
...de enige reden die ik kan verzinnen is dat als je relatie nogg of niet meer zo goed is, dat je het dan niet doet.


Vind je dit niet suggestief Verward

Wij investeren nu al tijd en geld in het huis van mijn schoonouders, je weet niet hoe de huizenmarkt over, zeg maar, 10 jaar is, waarschijnlijk wel stabiel, maar een heleboel huizen vind ik persoonlijk niet altijd het geld waard waar ze te koop voor staan, als de huizenmarkt instort komen er een heleboel mensen in de problemen...

Door de inflatie vind ik het persoonlijk een te groot risico om nu een huis te kopen, stel dat je door b.v. werkeloosheid inkomensverlies hebt, met een huurhuis kom je dan in aanmerking voor huursubsidie, met een koophuis moet je waarschijnlijk gaan bezuinigen op je uitgaven (lees: paarden) dat is een (koop)huis mij niet waard...

Gillian

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 22:34

Wij zijn denk ik al 2 jaar op zoek naar een huis. We wonen nu wel goed hoor. Eigen éénsgezinswoning met mooie tuin en 4 slaapkamers. Maar ik wil meer. Minimaal 2000 meter grond, dicht bij Woerden, mogelijkheid om in ieder geval 2 paarden te stallen, niet te drukke buurt, niet te oud huis, toch wel wat ruimte in het huis en ga zo maar door.
Helaas vorige week net een mooi huis aan onze neus voorbij gegaan, omdat we nog even financieel zaten te prutsen en toen we later belden was er al een bod gedaan en het huis zo goed als verkocht..boehoehoe en dat was net een huisje wat aan alle eisen voldeed...dus we zoeken gewoon nog even verder.....


Ann

Berichten: 13239
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 22:37

Je hebt tegenwoordig bijna geen tijd om alles financieel op een rijtje te zetten, meestal moet je direct kunnen beslissen, anders vis je achter het net Scheve mond

Gillian

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 22:53

Ann schreef:
Je hebt tegenwoordig bijna geen tijd om alles financieel op een rijtje te zetten, meestal moet je direct kunnen beslissen, anders vis je achter het net Scheve mond

Gelukkig valt dat in de hogere prijsklassen wel mee, die huizen gaan niet zo heel snel.......althans het huis waar wij mee bezig waren stond al 2 maanden te koop...alleen zijn wij nooit zo snel met dingen regelen...eigen schuld, dikke bult


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, Amber_anne, AnoukS_, Blue_flower, DemiSisa, Facebook, Hjartje, IASCrawler, joyce83, Lau07, mariska_emke, meggiemeg, Nanu, Niwla, rollyjogered, Sorriso, SparkYY_8 en 223 bezoekers