nazweten?lees aub even :)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

nazweten?lees aub even :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-03 20:05

vandaag was ik om 6 uur klaar met rijden,en met afzadelen begon mickey beetje te zweten (of was nog zelfde?heb ik eigenlijk niet echt opgelet)
ik zette haar in de stal en gaf haar voer,en ging ik even een ander paard van de wei halen,voeren enz. dus uur later (om 7 uur) ging ik bij mickey kijken en was ze nog aan het zweten,helemaal op haar schouders en op haar nek (best erg) ik haar eruit gehaald,en zei een vrouw daar dat dat niet veel kwaad kon,dat het nazweten was.
mickey voelde wel koel aan,maar was toch ana het zweten Verward
ik dus paar minuutjes haar benen afgekoeld en even kwartiertje gewacht,erna ging ik dus kijken en was ze nog even hard aan het zweten?
helaas moest ik naar huis,en ze zeiden dat het daar geen kwaad kon,die vrouw was nog langer daar en zou het nog even in de gaten houden,en de staleigenaar zou ook een paar gaan gaan kijken.
heeft iemand mischien ene idee waar dit van komt?of is het erg?is er wat tegen te doen?

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 20:40

ik denk dat het op zich niet ernstig is, smmige mensen hebben dat ook. anders zou je voor de zekerheid even de DA moeten bellen als het blijft..

shantihdior

Berichten: 500
Geregistreerd: 18-07-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 21:37

op zich is nazweten niet erg paarden hebben dat vooral in de winter als ze een dikkere vacht krijgen daarom worden de meeste paarden geschoren mijn fjord janneke heeft dat ook .ik weet niet of die van jouw al een beetje vacht heeft maar onze paarden al wel een beetje ik hoop dat het een beetje oplucht

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 22:14

Fab heeft dat ook altijd nogal erg, vooral nu het haar al weer iets dikker wordt.
Wat scheelt is het paard afsponzen, gewoon met koud water, niet te nat, of als je de luxe hebt afspuiten met lauw water.

animal_love
Berichten: 100
Geregistreerd: 22-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 22:18

is ze niet drachig,mijn merrie had dat ook.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-03 22:42

haha moest wel even lachen,nee ze is niet drachtig (wel over paar jaartjes Lachen )
maar nee ze is een volbloedje,en krijgt echt nooit wintervacht,dus nu ook nog helemaal niet.
ja ik schrok er eerst een beetje van Haha! want mickey had dit nog nooit gehad,omdat ik haar helemaal droog had gestapt,en op stal begint ze weer super te zweten.
maar wel al super bedankt voor de antwoorden!
is er ook niets tegen te doen ofzo?van extra vitamine?of alleen echt het nasponzen?
ze zeiden wel dat als ze dat heeft,omdat ze wel koel aanvoelde,ik moest oppassen omdat ze dan snel een kou kunnen krijgen?

animal_love
Berichten: 100
Geregistreerd: 22-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 23:04

je moet inderdaad wel uitkijken dat ze geen kou vat,maar een zweetdeken
help super en oppassen voor tocht.succes

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 09:58

Is het misschien heel warm in de stal? Want ik kan me voorstellen dat ze hard gaat zweten op het moment dat ze in de frisse lucht buiten moet lopen (beetje wind koelt ook al snel af) en dan op stal in de "warmte". Ik heb het wel altijd na het hardlopen, heel erg zweten als ik weer naar binnen ga. Daarom ga ik altijd de laatste 10 min wandelen.

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 12:58

bij ons op stal ging een paard heel erg nazweten van ijzertekort, maar hij werd ook slomer en dat hoor ik niet in je verhaal. dus ik denk niet dat dat het is. Het is nu best wel warm in de meeste stallen in vergelijking met de buitenlucht dus het zou heel goed kunnen dat zij daarom zo ging zweten.[/quote][quote][/quote]

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 18:21

Guus zweet ook wel eens na. Op zich kan dit niet veel kwaad, wel in de winter als je ze onder het dek zet terwijl ze aan het nazweten zijn dan stopt het zweten niet meer, plus dat het dek nat wordt en dan hebben ze daar geen warmte meer aan.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-03 19:33

bedankt allemaal voor de antwoorden,ja op stal is het even warm,maar geen koude wint.
ik heb de zweetdeken opgelaten om de reden wat fsoudan zei,ik dacht dat ze dan alleen maar meer ging zweten.
maar bedankt voor de antwoorden Lachen

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-03 22:04

wint=wind Haha!