stalmatten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-01 18:36

Ozabel moet vanwege de koliekaanvallen van de stalbedekking af......iemand ervaring met stalmatten? Welke zijn goed en welke niet?

Voorzitster AFM


Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 18:38

Kan 'ie niet op zaagsel of iets anders dat ze niet opeten (papier, turf)? Ik vind die matten er altijd zo naar uitzien, vaak schoonhouden anders staan/liggen ze zo in de stront!

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-01 18:46

helaas vreet ze alles, ze stond al niet op stro vanwege de luchtwegproblemen van haar buurman. Ik vind het ook niet aantrekkelijk, maar vijf koliekaanvallen in 1 week is ook niet goed voor een paard(en voor mij...)

Voorzitster AFM

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 18:54

die stalmaten zijn erg fijn maar ......
Je moet regelematig er uit halen omdat er onder die matten urine en zo blijft liggen,daar door krijg je een amoniak uitstoot ( of hoe dat heet) en dat is heeeeeeeeeeeeeeeeeel slecht voor je ezeltje *LOL*


Groetjes, en heeeeeeel veel suc Lara

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 20:47

Ik heb van die hele dikke, met nopen aan de onderkant. Ze waren wel errug duur, maar nu, na 6 jaar zijn ze nog steeds goed.

Urine gaat makkelijk en goed weg, en 1 x in de twee weken schoonspuiten. (wel 2 x per dag mest weg...).

Die bevallen prima! Maar veel van die goedkopere dingen, schijnen een stuk minder goed te zijn...


Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 20:51

Ik heb ook hele zware matten, oorspronkelijk uit een koeienstal. Mijn vader spuit ze om de dag schoon. Goed laten drogen daarna en vaak de mest eruithalen of in ieder geval op een hoopje aan de zijkant van de box schuiven zodat het schoon en droog blijft (wij gebruiken zo'n douche/badkamer schuifding, hoe noem je dat eigenlijk Verward )

Ezel trektochten in de Spaanse pyreneeen! Kom langs bij ons: 'Top of the Pyrenees' https://www.topofthepyrenees.com/Products/details/Spaanse_Pyreneeen/Trekkings/Meerdaagse-wandeltocht-ezeltrekking


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dewii, doekenbas, Iloveiswan, Joanne_, judithM, wodant en 135 bezoekers