Gribaldi

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Gribaldi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-03 13:17

Hallo allemaal
Ik heb een vraagje,wie heeft er allemaal een afstammeling van Gribaldi?
Ik heb sinds mei een Gribaldi ruin van 4 jaar! OK dan!
Hij is ontzettend lief en heeft een zeer goed karakter en wil heel graag leren,toch hoor ik hier en daar hele andere verhalen over Gribaldi!
Wat is jullie ervaring met Gribaldi?
Hoop wat te horen van jullie
Groetjes Lundi Doei, doei


Pippa
Berichten: 88
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 13:46

Ik heb een 2 1/2-jarige merrie van Gribaldi, zelf gefokt uit een keurmerrie van Amsterdam. Het is een ontzettend lieve merrie, je kun en er zo alles meedoen maar ze is wel een schijterd en ontzettend kijkerig. Dat heeft ze dus van moederskant (ingeteeld op Pretendent - kijkerig bloed). Heb van Gribaldi positieve en negatieve verhalen qua karakter gehoord, maar dat hoor je van iedere hengst. Trakehners of paarden met Trakehner bloed zijn laat rijp en daar moet je de tijd voor nemen. Tegenwoordig wil iedereen alles snel snel. Tsja dan moet je geen gribaldi kopen!

pluk de dag

Suzanne F.

Berichten: 49166
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 16:49

O nee, not again..... Knipoog

Als je de zoekfunctie gebruikt vind je ellenlange discussie over Gribje.

Ik persoonlijk vind Gribaldi een superhengst, zowel voor de sport als fokkerij, geeft over het algemeen goede karakters, goed exterieur en fijne bewegingen.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 16:59

Haha!
Deze hengst komt onderhand elke 5 pagina's voorbij *LOL*
Zovaak dat Suzanne F helemaal vergeet te melden dat ze er zelf ook eentje heeft.

En zowat vergeet ik te vertellen dat ik er ook 1 heb staan Bloos , zie mijn usericon en profiel...

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 17:09

We zouden hem vorig jaar gebruiken maar er zijn intussen al te veel Gribaldi's. Daarom kiezen we voor de wat onbekendere hengsten.

Maar als de afstamming aan moeders zijde goed is zijn het meestal geweldige paarden!

Maar ik houd het toch maar bij Jazz...... OK dan! *LOL*

Suzanne F.

Berichten: 49166
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 17:12

Sjuimpje schreef:
:D
Deze hengst komt onderhand elke 5 pagina's voorbij *LOL*
Zovaak dat Suzanne F helemaal vergeet te melden dat ze er zelf ook eentje heeft.

En zowat vergeet ik te vertellen dat ik er ook 1 heb staan Bloos , zie mijn usericon en profiel...


Hihi, o ja, das waar... Haha!

Een jaarling van Gribaldi uit mijn merrie Lotje dus zelf gefokt. Ze heet Votje, ze is een Gribaldi x Balzflug x Pion x Amor. Heel braaf, nuchter paardje. Ik vind het een heel mooi, sjiek dier. Lovers

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Suzanne F.

Berichten: 49166
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 17:13

LuvdaTossa schreef:
We zouden hem vorig jaar gebruiken maar er zijn intussen al te veel Gribaldi's. Daarom kiezen we voor de wat onbekendere hengsten.

Maar als de afstamming aan moeders zijde goed is zijn het meestal geweldige paarden!

Maar ik houd het toch maar bij Jazz...... OK dan! *LOL*


Zijn er niet genoeg Jazzen dan.... Knipoog

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"


LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 17:15

Suzanne F."]
[quote="LuvdaTossa schreef:
We zouden hem vorig jaar gebruiken maar er zijn intussen al te veel Gribaldi's. Daarom kiezen we voor de wat onbekendere hengsten.

Maar als de afstamming aan moeders zijde goed is zijn het meestal geweldige paarden!

Maar ik houd het toch maar bij Jazz...... OK dan! *LOL*


Zijn er niet genoeg Jazzen dan.... Knipoog
[/quote]

Jawel maar hier in het noorden valt het toch best wel mee. En de karakters van Jazz heb ik liever dan die van Gribaldi!

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 17:25

pFFFFFFFFFFFF daar gaan we weer Haha!:D:D:D
Ik zou eerst maar eens in de zoekfunctie kijken want er zijn hierover al meerdere "lange" discussies over gevoerd. Als gribaldifan zijnde ken ik veel gribaldi's en heb ik zelf ook een gribaldi. Mijn ervaring met deze paarden kwa karakter is bijzonder goed maarja je kunt het net zo goed anders treffen. Ik denk dat het belangrijker is om te kijken of zo'n paard bij je past kwa karakter. Het probleem is vaak niet het karakter van het paard maar hoe je daar als ruiter mee omgaat. Ik zou dus maar heel voorzichtig zijn voordat men een hengst als "slecht karakter vererver" bestempeld. De meeste problemen zijn pure karakterbotsingen van paard EN RUITER!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 17:27

Met de karakters van Gribaldi is nixs fout hoor! Alleen ik heb gezegd dat ik de ene liever heb dan de andere!

staverej
Berichten: 121
Geregistreerd: 27-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 20:38

Mooie paarden, groot bewegen maar achter absoluut niet sterk. Blijft me opvallen.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 20:38

Ze vraagt eigenlijk wie er afstammelingen heeft van Gribaldi... dus zo'n welles nietes discussie hoeft het niet te worden Haha!. Wij hebben een veulen en een jaarling van Gribaldi. Als de topicstarter dat wil kan ik wel een fotootje mailen.

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 21:03

Wij hebben er op de manege 5 staan waarvan ik er eentje rijd. Ik vind 'de mijne' echt geweldig kwa karakter, de andere 4 lijken ook goed.
Bij ons heeft Gribaldi duidelijk verbeterd.

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 22:56

Wij hebben een Gribaldi X Krack C hengst die de 20e naar de veiling gaat... Gaaf beest joh! Maar wel n draak!!

She's my lady Lovers

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-03 08:50


Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 10:03

In mijn profiel kun je ook foto's vinden van een kleinkind van Gribaldi.

Syllie

Berichten: 562
Geregistreerd: 12-02-02
Woonplaats: Brouwershaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 10:55

Hey,

Mijn zusje heeft een 6 jarige gribaldiruin, is op zich een heel lief en braaf beest maar met rijden is hij af en toe wel een draak hoor, maar dit wil niet wijten aan de afstamming maar aan degene die hem hiervoor heeft gereden,toevallig kennen we haar ook en ze heeft dat dan echt bar slecht gedaan. Voor de rest hebben we zelf ook een gribaldi gefokt uit een voltaire, een hengst. Inmiddels hebben Unicité verkocht dus.....

xxxies
Syllie

Er zijn veel mensen met paarden maar erg weinig paardenmensen

elmiran

Berichten: 7552
Geregistreerd: 11-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 12:45

Heey,

Ik heb ook een afstammeling van Gribaldi *LOL* . T is een 3jarige merrie. Ik ga d'r zelf inrijden. Het is een super lief paardje, met mooie bewegingen. k heb helaas nog niet zulke duidelijke Cheese! foto's van haar Verward . ik vindt Gribaldi echt een super hengst OK dan! OK dan! .


Afbeelding



Afbeelding

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 13:17

Oud Topic!!

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 13:25

slotje dus Knipoog

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 102 bezoekers