En daar lag ik er bijna naast.......

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

En daar lag ik er bijna naast.......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-03 10:36

Bijna elke week begeleiden wij de 2-uurs strandritten op de manege. Zo ook afgelopen zaterdag.

Groep van 4 personen, ingedeeld, op paard geholpen. Zij alvast stappen in de buitenbak Lachen. Vriendlief ging op Kevje naar het strand en ik zou een manegepaard nemen.

Paard in kwestie zet geen stap verkeerd op het strand, maar heeft vooral in de winter wat last van stalmoed. Dit uit zich in: ontsnappen uit zn stal, ontsnappen bij opstappen (en vervolgens zich 10 minuten lang niet laten vangen), snurken, groot maken. De hele reutemeteut Haha! . Hij moet dus ook echt elke dag lopen en het liefst 2 uur per dag anders wordt hij te fris.

Het viel me al op dat het paard stond te bonken en te schrapen in zn boks (toen had er eigenlijk al een kwartje moeten vallen, maar ja, blond he Blond ). Buiten zijn stal zou ik 'even vlot' op het pad opstappen zodat we meteen met de groep weg konden rijden. Tja, hij draaide wel wat, maar dat leek me geen probleem. Om daarvoor nou assistentie te vragen leek me ook wat overdreven Haha! .

Linkervoet in de beugel, rechtervoet omhoog en daar spoot het paard in galop richting buitenbak Boos! . Nog net mn rechterbeen over het paard gewerkt en daar zat ik. Achter het zadel .

Paard in kwestie deed zn hoofd naar beneden en gaf een bok. Goed. Nu zat ik in elk geval in het zadel *LOL*. We sloegen rechtsaf tussen longeerbak en buitenbak door, richting paddocks en daar kon hij niet verder (en had ik mn rechterbeugel gevonden en mn teugels op maat).

Vervolgens veel commentaar 'ik dacht dat je er af zou vallen' 'je bent goed blijven zitten' 'fijne rit nog verder he }>'. Tsja, het is mn eer te na om met eraf te laten vallen terwijl de groep die ik als begeleiding heb mn publiek is (verder nog een volle kantine en een groepje buiten op een bankje). Iets teveel publiek Cool .

Bleek dat paard in kwestie donderdag maar even uit zn stal was geweest, want beetje kreupel. Vrijdag had stilgestaan en dan nu zaterdag met mij mee mocht. Tsja, dan vind ik het niet vreemd dat hij zo zn box uit komt Lachen .

Onder raar gehinnik en gesnurk vervolgens het terrein afgekomen Haha! . Op het strand vervolgens natuurlijk niets meer aan de hand en geen stap verkeerd gezet Haha! . Raar paard.


Relly

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 10:41

Haha, Haha! leuk he paarden? Af en toe snap ik ook echt niets van die beesten. Haha!
Ach je bent gelukkig niet gevallen dat scheelt. Lachen
Maar was zijn kreupelheid dan al zo snel over dat hij gelijk mee mocht op die buitenrit?:?

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-03 10:43

Hij was donderdag wat onregelmatig. Paard in kwestie is vaak ook erg stijf als hij net zn box uitkomt. Idee was dat een lekker stuk rechtuit draven en veel door zeewater stappen hem wel goed zou doen.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 10:50

Ik ben dus echt blij dat ik niet de enige ben die wel eens achter het zadel land.
En inderdaad, paarden, soms snap je er echt geen snars van.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 12:16

Hahaha, stiekem had ik daar erg graag bij geweest *LOL* Maar goed dat je bent blijven zitten hoor Haha!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 12:48

Eigenlijk had je dan nog met een stalen gezicht moeten zeggen toen je je met een uitgestreken gezicht bij de groep voegde: "Nou, zullen we gaan?" Lachen

Haha!
Zag er vast spectaculair uit, ik heb het ook al meerdere malen gehad dat ik achter het zadel terechtkwam en vervolgens nog mijn beugels moest zoeken. Niet fijn *LOL*

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-03 14:06

Haha! .

Zo was het dus bijna wel. De groep roepen en vertrekken Haha! (ze waren wel wat stilletjes Scheve mond , pas nadat we een stuk gegaloppeerd hadden kregen ze weer wat praatjes Haha! ).

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 14:55

gek beest Tong uitsteken
goed dat je bent blijve zitte!

Belker

Berichten: 15254
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 15:02

Oeps en dan hun in de buitenbak laten rijden om te kijken welk niveau ze hebben?
Moest wel erg lachen. Igor zeker blij dat hij vertrouwd op kevje zat?

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-03 21:32

Hehe ja, de groep had net voorgereden Tong uitsteken.

Paard waar ik op zat is het paard waar Igor zo ongeveer op heeft leren rijden Haha!. Ik had hem dus ook al toegesist in het voorbijgaan dat als ik er naast zou liggen we acuut zouden ruilen Haha!.

horseless
Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 13:49

Welk paard was dat Appeltje? Dan weet ik vast voor mijn volgende strandrit waar ik niet op wil Haha!
Wel goed dat je ben blijven zitten

Nog steeds lief verlegen en onschuldig

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 14:12

Apple schreef:
Linkervoet in de beugel, rechtervoet omhoog en daar spoot het paard in galop richting buitenbak Boos! . Nog net mn rechterbeen over het paard gewerkt en daar zat ik. Achter het zadel .

Paard in kwestie deed zn hoofd naar beneden en gaf een bok. Goed. Nu zat ik in elk geval in het zadel *LOL*.


Dit stukje vind ik geweldig om te lezen *LOL*

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!


Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-03 14:50

horseless schreef:
Welk paard was dat Appeltje? Dan weet ik vast voor mijn volgende strandrit waar ik niet op wil Haha!


Dat zeg ik lekker niet Tong uitsteken Schijnheilig


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: KaasSouffle_, Lugea, Mark0919, SemrushBot, Slmt9 en 27 bezoekers