Wat zou jij doen?!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Wat zou jij doen?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-03 12:16

Even mijn situatie:

Werk nu bij een buitenreclame-bedrijf, 32 uur, en ik werk nog 8 uur bij een ander bureau, om een full-time werkweek te krijgen. Salaris is iets lager dan bij mijn vorige baan, niveau ook. Werk is wel leuk, maar niet verheffend. Voordelen van deze baan is dat het heel erg gezellig is, super leuke collega's, en het is dichtbij huis, ik kan het fietsen. Nog een voordeel is dat mijn halfjaarcontract aan het einde van de maand overloopt in een vast contract, en dat ik wat meer uurtjes kan gaan maken zodat ik die andere baan van 8 uur per week niet meer nodig heb.

Nu was ik gister bij een hypotheekadviseur, omdat mijn vriend en ik een huis willen kopen, en wordt me, na het advies-gesprek, een geweldige baan aangeboden!! Hogere functie, veel meer verantwoordelijkheid, 38 uur per week, meer salaris (maarliefst 250 euro per maand meer) en een dertiende maand, en een opleiding bij aanvang van de functie.

Als je deze twee banen naast elkaar zet, dan zeg ik "gaan voor de nieuwe baan". Maar, mijn huidige baan is zo ontzettend gezellig, ik weet niet of ik dat ergens anders ook zo kan krijgen. Ik merk dat ik dat toch wel heel belangrijk vind om met lol naar mijn werk te gaan. Tevens krijg ik over een paar weken een vaste aanstelling, en als ik een nieuwe baan neem, ben ik het eerste jaar weer op basis van een bepaalde tijd contract aan het werk. Nog een nadeeltje is dat het niet te fietsen is, het is ong. 20 minuten met de auto (maar niet echt ver).

Ik twijfel een beetje. Wat zouden jullie doen, als je bovenstaande leest?

Het is sowieso heel strelend als je tijdens zo'n gesprek ineens een baan aangeboden krijgt, daar ben ik iig trots op Knipoog !!


lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 12:26

Moeilijk!
Ik zou alles eens goed overwegen
250 euro per maand is natuurlijk best een hoop geld!
Suc6 ermee!
Groetjes Lundi

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 12:32

Ja, moeilijk he? Je weet wat je hebt, maar niet wat je er voor terug krijgt ...
Gewoon een lijstje maken en alle plussen en minnen naast elkaar zetten. Kan je niet een paar dagen meelopen daar om te kijken of het wat is? (En het team leren kennen Haha! )
Je kunt natuurlijk altijd met collega's van je oude werk (je werk van nu) prive afspraken maken.

wabisabi

Berichten: 5008
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 13:14

misschien kun je een keer gaan kijken bij die aangeboden baan. Lachen misschien is het daar ook wel heel erg gezellig en idd je kunt ook afspraken maken met je oude collaga's


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 13:17

Ga idd eens een keer kijken bij de aangeboden baan. Je ziet meestal wel gelijk of je nieuwe collega's je aanstaan of niet. Staan ze je aan, dan zou ik lekker voor die nieuwe baan gaan! Werken onder je niveau komt op een gegeven moment ook je strot uit.

Barb

Berichten: 12075
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 13:29

voor deze keuze heb ik 2 jaar geleden ook eens gestaan, ik heb toen die nieuwe baan aangegrepen. Ik heb daar 1 week en 1 dag gewerkt de sfeer was er vreselijk Scheve mond

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-03 14:14

Barb schreef:
voor deze keuze heb ik 2 jaar geleden ook eens gestaan, ik heb toen die nieuwe baan aangegrepen. Ik heb daar 1 week en 1 dag gewerkt de sfeer was er vreselijk Scheve mond


Daar ben ik dus ook zo bang voor! Maar aan de andere kant, als je nooit een risico neemt, dan kom je nergens....

Ik was dus al op dat kantoor geweest, en het zag er erg gezellig en professioneel uit. De meneer waarmee ik het gesprek had was ook erg aardig, en stelde zelf voor om, voordat eventuele contracten worden getekend, een dagje mee te lopen zodat je kunt zien hoe de sfeer is en hoe de collega's zijn. Dat doe ik sowieso denk ik.

Dank voor jullie reacties!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 14:17

Heb je je eigen onderschrift al gelezen of niet? Knipoog

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 14:21

Ik heb bij een hypotheekadviseur gewerkt en dat is me eigenlijk niet goed bevallen. Het hypotheken en makelaarswereldje moet je echt aanstaan en ik vond het echt een ramp, wat een ongelofelijk stelletje zakken en ballen loopt daar rond, je bent 1 van de weinige vrouwen en vaak (gelukkig niet bij mij) verwachten ze nog wat ná werktijd waar je ook maar zin in moet hebben... Seksistische opmerkingen tot en met kreeg ik naar m'n hoofd en zo is dat hele wereldje 'achter de schermen' (dus ook bij banken, verzekeringsmaatschappijen etc). Het was best uit te houden voor zolang als ik er zat, maar ik ben nu ontzettend dankbaar dat ik niet in dat golfclubmannetjes wereldje zit!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-03 14:43

Tessebes"]
Heb je je eigen onderschrift al gelezen of niet? Knipoog
[/quote]

Ja, haha, daar dacht ik al aan toen ik het bericht plaatste! Eigenlijk staat daar al wat ik moet doen......

[quote="Laui! schreef:
Ik heb bij een hypotheekadviseur gewerkt en dat is me eigenlijk niet goed bevallen. Het hypotheken en makelaarswereldje moet je echt aanstaan en ik vond het echt een ramp, wat een ongelofelijk stelletje zakken en ballen loopt daar rond, je bent 1 van de weinige vrouwen en vaak (gelukkig niet bij mij) verwachten ze nog wat ná werktijd waar je ook maar zin in moet hebben... Seksistische opmerkingen tot en met kreeg ik naar m'n hoofd en zo is dat hele wereldje 'achter de schermen' (dus ook bij banken, verzekeringsmaatschappijen etc). Het was best uit te houden voor zolang als ik er zat, maar ik ben nu ontzettend dankbaar dat ik niet in dat golfclubmannetjes wereldje zit!


Ja, dat heb ik al meer gehoord. Ik weet niet of dat zo is, iedereen ervaart dat anders, denk ik. Ik heb geen idee hoe ik dat ga ervaren. Gelukkig zitten er op dit kantoor evenveel vrouwen als mannen dus dat is wel een fijne verdeling. Het ligt er natuurlijk ook aan hoe je er zelf tegenover staat. Ik kan best tegen een geintje, maar het moet niet te ver gaan. Als je duidelijk laat merken dat je geen bang vogeltje bent en voor jezelf op komt, dan zullen ze wel gauw genoeg door hebben wat voor vlees ze in de kuip hebben...

De sector die jij noemt is nogal groot namelijk. Kan me niet voorstellen dat het er overal zo aan toe gaat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 16:26

en weetje al wat je gaat doen? Heb je die nieuwe collegas dan al gezien? Of is dat nog een verassing? Ik vindt persoonlijk de werksfeer belangrijker dan geld....

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 16:31

Ikzelf zou een hoop waarde hechten aan die opleiding, als dat ook werkelijk wat is. Zo kom je verder in het leven he...

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 18:17

Bedenk je wel dat het lastiger is om een huis te kopen als je geen vaste baan hebt.

Ook bekend als Kim20!

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-03 08:43

Chiqa"]
en weetje al wat je gaat doen? Heb je die nieuwe collegas dan al gezien? Of is dat nog een verassing? Ik vindt persoonlijk de werksfeer belangrijker dan geld....
[/quote]

Dinsdag aanstaande ga ik een paar uurtjes meelopen. Als het klikt, ga ik ervoor. Als er een vervelende sfeer hangt, doe ik het niet.
Ik vind werksfeer ook belangrijk, maar hecht toch ook wel veel waarde aan een goed salaris! Leven wordt daardoor toch makkelijker......

[quote="kim20 schreef:
Bedenk je wel dat het lastiger is om een huis te kopen als je geen vaste baan hebt.

Daar hebben we het al over gehad. Als ik daar een hypotheek afsluit, dan hoeft het geen probleem te zijn. Dichter bij het vuur kan nl. niet.

Ik laat volgende week wel weten hoe het gegaan is!

Bedankt voor jullie reacties.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _kimm, Afanaisa91, Amazonbot, Amyyy, ChanelR, Colien, Fair, Femke_Tweety, flooooo, Froukje, GrapeshotBot, Hhilde, III, Ineke2, Jade91, jadeken, larapurdy, leintje_, Mondy, pretty, Saskiaa_, Sintara, Telpeva, xColorCross, Zebrastreep en 70 bezoekers