wel of geen bijrijdster???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

wel of geen bijrijdster???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-03 11:33

ik heb eigenlijk een soort van probleem. ik heb een druk leven al zeg ik het zelf ik ga naar school , ik werk twee avonden en een zaterdag, ik heb een vriend en ik heb ook nog een paard. waar ik dus iedere dag naar toe moet. er zijn dagen dat ik het dus bijna niet red om naar m'n paardje te gaan. ik ga dan wel even snel, laat haar lopen, mest haar stal haal er een borstel overheel en ik ben weer weg.

ik vind het rot dat ik dan weinig tijd heb. Nou heb ik erover zitten te denken om een bijrijdster te nemen. maar mijn paard is niet een van de makkelijkste in omgang en ook niet erg makkelijk onder het zadel. maar ik ben bang dat een bijrijdster dus niet goed met haar om kan gaan en dus in mijn ogen niet goed genoeg is als bijrijdster. ik wil zelf echt het beste voor het paard dus dan zou je zeggen een bijrijdster want dan krijgt ze meer beweging. maar ik ben bang dat ik er op de een of andere manier niet tegen kan ofzo?

zouden jullie dat kunnen, je paard delen? en degene die een bijrijdster hebben, hoe bevalt dat??? en hoe komen jullie aan je bijrijdster??? ik weet dat m'n verhaal een beetje vaag is, maar ik vind het rg moeilijk om er een beslissing over te nemen!!! help!!!!

xxx vanessa

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!


Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 11:41

ik heb datzelfde ook ik werk full time en heb n vriend maar ik wil geen verzorger er bij omdat ik bang ben dat ze hem niet goed voeren of op hem gaan crossen ofzo hij is 31 jaar oud dus ben ik misschien iets te voorzichtig met hem.ik ben gewoon n pietje precies. Jij kunt het beste iemand zoeken die je vertrouwt met je paard en goede afspraken maken met hem/haar en de eerste tijd erbij blijven om als het ware in te werken en kijken of t klikt. je kunt een briefje op een stal/ manege hangen of een gratis advertentie op marktplaats zetten. Ik zou alleen een verzoger erbij nemen als je vind dat je paard anders wat te kort komt of als je wilt dat je paard er vaker uitkomt.

Saar

Berichten: 1225
Geregistreerd: 15-11-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 11:41

graciaxxx schreef:
maar mijn paard is niet een van de makkelijkste in omgang en ook niet erg makkelijk onder het zadel. maar ik ben bang dat een bijrijdster dus niet goed met haar om kan gaan en dus in mijn ogen niet goed genoeg is als bijrijdster.

Misschien wordt je paard juist wel makkelijker in de omgang als je een leuke bijrijdster zoekt. Je paard krijgt dan meer aandacht en beweging.
Je kunt een bijrijdster een tijdje op "proef" nemen om te kijken of het van beide kanten bevalt.

Lijkt me in jouw geval zeker de moeite waard om te proberen Lachen
Laatst bijgewerkt door Saar op 09-09-03 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt

strak óf kittig htg-kersje :? _O-

:# Z1+1 :#

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 11:41

hi ik zou niet anders willen, ik heb een pard en een bijrijdster
echt geweldig het klikt goed want jemoet iemand hebben die je vetrouwt.

ik had dus nooit een paard kunnen kopen zonder haar, want ook ik heb een baan, een eigen huis en en vriend dus doe ik 4 dagen per week mijn paardje en zij de rest werkt perfect hoor!!!

wel hele goede afspraken maken van te voren !

succes ermee


Tetris
Berichten: 5515
Geregistreerd: 04-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 13:23

ik ben zelf bijrijdster, en het bevalt ook heel goed Knipoog
alleen als ik een eigenpaar zou hebben, zou ik het allleen doen als het echt goed klikt tussen jou en je bijrijdster!

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-03 13:35

ja en dat vind ik nou zo moeilijk. ik kom mischien arrogant over maar ik vind eigenlijk niemand goed genoeg om voor m'n paard te zorgen erg he!!!!

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 13:47

ik zou het zeker in overweging nemen, en zoals hier gezegt wordt, blijf er de eerste paar keer bij, er zijn genoeg goede ruiters in Nedderland, en zoals gezegt wordt mss knapt je paard er juist van op! Ik heb een heel eenkennig paard en er ook een bijrijdster bijgenomen, ook vanwege een drukke baan en sociaal leven, en ik zou niet meer zonder kunnen, ik zou doordraaien, ik vertrouw mijn bijrijdster volledig, en mn paard kan ook goed met haar overweg, ik zou een advertentie wagen, ergens op Bokt, of de marktplaats, en wie weet, je hobby zal er niet minder leuk om worden!
Succes!

Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 13:53

Ehh, het is ontzettend moeilijk een bijrijder te vinden die aan je wensen voldoet. Iedereen zoekt een verzorgpaard, maar als je er dan een in de aanbieding hebt, wil er niemand.En als je dan iemand hebt gevonden, staan ze ineens allemaal op de stoep....Ik heb nu ook een paard in de aanbieding, zoek iemand boven de 18 en vraag een kleine bijdrage in de kosten. Op marktplaats mag je dit soort advertenties niet zetten, of je moet 6 euro betalen. Omdat je een dienst aanbiedt..vreemd Scheve mond

Nerootje

Berichten: 2172
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 14:08

Ik zou ook een bijrijdster nemen als ik in jou situatie zat. Zou wel een goed zoeken naar een geschikt persoon en niet zomaar de eerste de beste nemen, dat voorkomt een hoop ellende later! Heel veel suc6 met je beslissing

♥ Nero † 18-2-2012
Diesel ♥ Nog 10 punten verwijderd van het Z :D
Wil jij betaalbare wimperextensions? Check http://perfecteyelashes.simpsite.nl
Voor mooie wimperextensions klik hier!

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 14:21

Tja, dat probleem had ik nou ook. Had ik iemand gevonden, en die heeft een keer gereden. Maar ik kon het niet hebben dat iemand dan MIJN paard met me ging delen. Ik had er zolang voor gewerkt, om een paard te krijgen, en om haar helemaal naar mijn zin te hebben lopen. En dan zou er zomaar iemand anders op gaan rijden.

Gelukkig heb ik een goed rooster zodat ik elke dag kan. Maar dan moet je wel rekenen dat ik geen tijd heb om uren op mijn bed te blijven hangen of om vroeg naar bed te gaan. Het is een druk leven, werk, paard en school.
Maar mijn paard delen.......

Toch is het een ideale oplossing. Voor jou, je paard en de bijrijder. Als je het kan hebben dan.

Mer1980

Berichten: 18810
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 16:42

Ik heb een bijrijdster voor mijn Ro en dat gaat echt prima. Zij vind het leuk om in de bak rondjes te rijden zonder wat aan Ro te vragen en ik heb meer vrije tijd. het gaat super iig. Haha! Maar hierna geen bijrijdster meer voor mij hoor. Ik kom zoeen niet nog eens tegen.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

sassa
Berichten: 177
Geregistreerd: 12-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 18:09

Heb je geen vrienden of vriendinnen die ook paardrijden die je paard bijv een keer in de week kan rijden. Die mensen ken je al en vertrouw je waarschijnlijk ook eerder in de omgang met je paard.
(aan de andere kant is dit misschien niet zo'n goed idee, je krijgt er misschien wel snel ruzie door :S)

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 18:37

Ik heb Miro altijd alleen gedaan maar vanaf 2001 moest ik voor hem wel een bijrijdster nemen wegens gezondheids redenen. Scheve mond Eerst had ik een meisje die ik ken van de manege en die netjes rijdt gevraagd maar Miro vond haar niet zo leuk dus zij kreeg vliegles en durfde niet meer Bloos! Toen kwam er iemand die gereageerd had op mijn vraag op het forum maar die kwam ten eerste al 30 minuten te laat, geen chaps om, rood gelakte nagels en rode lippenstift *LOL* Tong uitsteken Al fout dus...Miro had toen al last van zijn pees en mocht niet teveel doen, opzich was hij hartstikke braaf, dat viel me mee alleen moest ik gaan vertellen dat ze moest lichtrijden op het buitenvoorbeen, toen ging ze doorzitten (iets wat ik heeeeel moeilijk vind op Miro..) en Miro ging in een enorm sukeldrafje door de baan...Ik zeg tegen dat meisje: "Goh laat hem eens draven en als je hem dan nog uit kan zitten vind ik het heel knap, ik kan het niet." Dat werd niks dus, ik moest met een vriendin mee op wedstrijd dus moest weg, ze zou nog een herkansing krijgen maar is nooit op komen dagen...*zucht* En dan nog vertellen dat je heel veel met jonge paarden gewerkt hebt...yeah right... Toen kwam iemand van de manege met het id om mijn huidige bijrijdster te laten komen, Carolien. Ik kende haar omdat ik al een keer met haar had gesproken, zij kwam, ging op Miro zitten, Miro staken en ze gaf hem een enorme trap.....*hit dacht Miro zou ze het menen?? Het klikt heel goed tussen hun 2 en ze rijdt hem 1x per week en als ik een rot periode heb zolang ik "ziek" ben...Ok je ziet altijd dingen die jij anders zou doen dus ik zorg gewoon dat ik niet kom als zij gaat rijden, vinnik toch moeilijk om een ander op mijn paard te zien.. Tong uitsteken Maar tot nu toe gaat het prima, ok ze heeft nog niet veel kunnen genieten door de blessure maar dat komt nu goed. Ik vraag er overigens niets voor want ze heeft nu al 9x de trailer gereden naar Emmeloord/Rijssen en dat kost ook benzine zat dus... Knipoog

-X- Anja

**Look where all this talking got us baby!!**

bobby

Berichten: 934
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 19:32

ik ben ook bijrijdster en het klikt goed tussen de eigenaar en mij we zeggen het gewoon als er een probleem is dan kunnen we het oplossen en tuurlijk is het moeilijk om een ander op je paarc te zien maar je moet er even door heen

en het blijven mesnen dus als ze iest fout doet leg er dan rustig uit hoe het wel moet

ik ben ook echt geen goede ruiter maar ze legt me wel alles netjes uit en ik probeer dat zo goed mogelijk dan te doen

dus ik zou als ik jou was het gewoon proberen

ik hou van prince Lovers

sorry foto's in profiel wordt aan gewerkt

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 19:38

Ik heb ook een bijrijdster, vooral omdat ik door de pfeiffer zelf eigenlijk niet meer kan rijden. Nicole is ook niet een van de makkelijkste, maar je moet er gewoon mee om kunnen gaan en je moet haar gewoon leren kennen. Joyce kan echt heel goed rijden en vindt Nicole ook geweldig! Ik zou niet weten wat ik zonder haar zou moeten!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 19:41

Ben altijd voorstander van bijrijdsters.......... vind het echt een geweldige uitvinding

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-03 11:56

Mnesen bedankt voor jullie mailtjes, maar ik ben er denk ik al uit. ik denk dat een bijrijdster niets voor mij is., ik vind het namelijk nogal moeilijk om mijn paard te delen. zelfs met een van mijn beste vriendinnen die af en toe op haar rijdt. moet je na gaan met een vreemd iemand!!!!!

groetjes Vanessa

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 15:42

rebeltje schreef:
Tja, dat probleem had ik nou ook. Had ik iemand gevonden, en die heeft een keer gereden. Maar ik kon het niet hebben dat iemand dan MIJN paard met me ging delen. Ik had er zolang voor gewerkt, om een paard te krijgen, en om haar helemaal naar mijn zin te hebben lopen. En dan zou er zomaar iemand anders op gaan rijden.

Gelukkig heb ik een goed rooster zodat ik elke dag kan. Maar dan moet je wel rekenen dat ik geen tijd heb om uren op mijn bed te blijven hangen of om vroeg naar bed te gaan. Het is een druk leven, werk, paard en school.
Maar mijn paard delen.......

Toch is het een ideale oplossing. Voor jou, je paard en de bijrijder. Als je het kan hebben dan.


Dit heb ik nou ook.

Ik heb ook altijd zoiets van : Ik koop een paard voor mezelf en niet voor een ander

Ik werk in principe Full-time.
En ik ga daarvan 1 week naar School van 08.00 t/m 17.00 uur
Heb dus huiswerk en examen elk jaar

En mijn schat van een paard. Schijnheilig

Ik slaap alleen zaterdag's uit.

En voor de rest ben ik NIET voor 24.00 uur thuis.
en dan om 07.00 uur gaat de wekker.

Maar in kan best begrijpen dat sommige mensen een bijrijder nemen hoor.

Alleen ik wil het niet .
Zolang ik dit vol kan houden zal ik alles zelf blijven doen.

Maar in jouw geval is het een ideale oplossing. Voor jou, je paard en de bijrijder.

Nu alleen nog maar hopen dat je een leuke en lieve meid en/of jongen kan vinden Ach gut

Brechfa Felicia 02-10-2016 Welsh Partbred / Wilana(15-05-2003) 21-02-2013 Met pensioen (27-06-2015) CarlandxBayard / Zazu R.I.P knappe meid (25-05-2004) (04-02-2010/29-11-2012) CarlandxVoltairexJoost / Noureyev R.I.P. kanjer (12-02-1995)(28-03-2003/12-10-2009) TCN PartoutxSymfonie

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 16:02

gewoon doen!!
jij maakt iemand gelukkig,door haar/hem op je paard te laten rijden,jij gelukkig ,omdat je je niet zo schuldig hoeft te voelen,en je paard helemaal gelukkig ,omdat hij/zij elke dag voldoende aandacht krijgt!!
simpel toch?
ik heb zelf 2 dagen in de week dat ik niet kan,en dan komen er 2 meiden samen lekker kuitelen,en rijden.Mexx geniet van die aandacht!
anders stond ze die 2 dagen stil!

Serieus genomen worden, of serieus genomen worden, that's the question!

Anne_GTI

Berichten: 18197
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 18:19

Heb ook een bijrijdster. Gaat super. Had eerst dezelfde argumenten als jij. Ben er via via aangekomen en heb keiharde afspraken gemaakt. (1 x liegen en je kunt wegwezen) Het is jammer dat de schoolvakanties afgelopen zijn want in een bijrijdster moet je imo ook eerst tijd steken.

ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 12:48

he vanes,weet je het al helemaal zeker?
met t meisje van nu schiet het ook niet echt op.
op marktplaats staat een vrouw van 34 uit gouda met aardig ervarig geloof ik.
misschien is dat iets om te "proberen?"
word het niks...jammer maar het je het geprobeerd,en misschien gaat het juist wel heel goed!

mijn lieve spirit is naar seren verhuisd.

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-03 13:16

ja ebony ik weet het echt niet ik vinbd het niks een vreemde aan mijn paard. en ik ga tegen haar zeggen dat het van mij niet meer hoeft. ze is niet eerlijk over wat ze gedaan heeft met gracia heb ik het idee dus das niks!!!!
xxxxx

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!

ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 15:42

over een half jaartje heb ik meer tijd ,misschien dat ik het eens kan proberen voor je?moet wel even kijken met me rug.maar als het rijden niet gaat kan ik altijd haar longeren of iets voor je.

mijn lieve spirit is naar seren verhuisd.

scoobydoo

Berichten: 2269
Geregistreerd: 09-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 16:21

hoi,
tja moeilijk probleem.
ikzelf zou het niet graag doen maar je moet ook kijken naar je paard natuurlijk.
wees sowieso kieskeurig en neem eventueel een bijrijdster op proef.
in het begin kun je er gewoon bij blijven en kijken hoe ze het doet en aanwijzingen geven.
ik zelf heb geen bijrijdster.
waarom? moeilijke vraag.
ik heb het ook best druk maar ik vind mijn paard wel belangrijk en het is mijn paard.
niet dat ik arrogant ben juist niet.
maar ik wil een sterke band met mijn paard en ik wil dat ik zelf het gevoel heb dat hij goed word verzorgt.
als ik het aan iemand anders zou overlaten dan ben ik bang dat ik dat vertrouwen niet zal hebben.
er mogen van mij wel andere mensen op rijden maar daar ben ik dan bij.
soms laten ze hem ook in de bak los of longeren hem of iets dergelijks.
dat doen dan mensen van de stal en ik weet dat dat vertrouwd is.
maar een vaste verzorster van buiten af vind ik zelf ook vrij moeilijk hoor.
overweeg het heel goed met alle voor en nadelen.

ik zelf heb gewoon van andere meegemaakt dat een verzorgster/bijrijder lang niet altijd ideaal is.
maar soms ook juist wel!
ken je helemaal niemand die dat voor je kan doen?



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider en 91 bezoekers