als ik op een goede manier rij, is me pony blij?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
8horses
Berichten: 27
Geregistreerd: 30-08-03
Woonplaats: Creil

als ik op een goede manier rij, is me pony blij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-03 19:20

Als ik op een goede manier rij, is me pony blij?

Altijd in de les of na de les begint me pony te proesten(teken dat hij het leuk vind), dat vind ik leuk en dan denk ik bij me zelf ik heb op een leuke,eerlijke manier gereden.
Sommige mensen zijn eerlijk tegen hun pony zonder hoofdstel en zadel maar als ze gaan rijden is het eerlijke eraf.
Want de meeste mensen willen hun paard mooi aan de teugel loopt, dus dat vragen ze maar dat doen ze met kneepje en zagen maar het kan op een andere manier: je geeft eerst weerstand met je handen en met je zit maak je zwaar en moet je binnen been geven en als hij mooi aan de teugel loop(niet achter de ll) dan onspan je handen als hij weer een beetje omhoog gaat doe je het zelfde binnen been, weerstand met je hand , en met je zit.

Je wilt toch eerlijk tegen je paard/pony zijn?

ALS IK OP EEN GOEDE MANIER RIJ, IS ME PONY BLIJ?


joyce B

Berichten: 16375
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 22:17

Ik zie het knijpen hetzelfde als weerstand bieden Knipoog Om weerstand te bieden moet ik namelijk mijn hand sluiten (normaal ga ik mee in de beweging) Verder hangt het geven van been af van wat voor stelling ik heb of wil hebben...

Maar ben het wel met je eens: Als ik op een goede manier rijd, is mijn pony (meestal) blij... Behalve op de momenten dat hij zelf geen zin heeft, en ik toch met hem aan het werk moet Knipoog...

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 22:23

wanneer mijn pony blij is, als ik hoofdstel en zadel weglaat en op die manier lekker ga rijden (ook dressuurmatig), dan loopt hij als een engeltje en voel ik me ook verschikkelijk trots en blij.

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 11:49

mijn pony is het meest blij
als hij los loopt in de wei


maar ik kan me tijdens het rijden wel voorstellen dat een pony die op een normale manier gereden wordt wel blijer is dan een pony die niet op een normale manier gereden wordt

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 12:16

Proesten is niet een teken dat je pony het leuk vindt, wel van ontspanning. Maar dit is niet hetzelfde Lachen

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 12:38

SharirBobby schreef:
mijn pony is het meest blij
als hij los loopt in de wei


maar ik kan me tijdens het rijden wel voorstellen dat een pony die op een normale manier gereden wordt wel blijer is dan een pony die niet op een normale manier gereden wordt


Amen!

8horses
Berichten: 27
Geregistreerd: 30-08-03
Woonplaats: Creil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-03 20:33

Romkabouter schreef:
Proesten is niet een teken dat je pony het leuk vindt, wel van ontspanning. Maar dit is niet hetzelfde Lachen

proesten is ook een teken dat hij het leuk vind en van onspanning??

8horses
Berichten: 27
Geregistreerd: 30-08-03
Woonplaats: Creil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-03 20:36

Lieke schreef:
wanneer mijn pony blij is, als ik hoofdstel en zadel weglaat en op die manier lekker ga rijden (ook dressuurmatig), dan loopt hij als een engeltje en voel ik me ook verschikkelijk trots en blij.

Dat heb ik ook soms heb ik geen zin om met zadel te rijden en dan ga ik gewoon zonder zadel rijden. En dat gaat soms beter dan met zadel!
het voelt gewoon goed(trots) als je pony op een goede manier rijd.
ik ben het helemaal met je eens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 20:39

Citaat:
Want de meeste mensen willen hun paard mooi aan de teugel loopt, dus dat vragen ze maar dat doen ze met kneepje en zagen maar het kan op een andere manier: je geeft eerst weerstand met je handen Nog steeds fout, eerst zit, dan been, dan pas hand en met je zit maak je zwaar en moet je binnen been geven alleen binnebeen en je paard gaat scheef en als hij mooi aan de teugel loop(niet achter de ll) dan onspan je handen Dus doet hij dat niet blijf je trekken? als hij weer een beetje omhoog gaat doe je het zelfde binnen been Nu toevallig wel eerst been, maar weer een scheeflopend paard., weerstand met je hand , en met je zit. zit komt eerder dan hand


Mooie methode Haha!
Wie trekt nu in de krul aqua8horse, want daar wil ik antwoord van want dat is de meester

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 20:43

Werkelijk Aqua8horses..
Doe eens wat aan je PR-mensen! Haha!

זכור

8horses
Berichten: 27
Geregistreerd: 30-08-03
Woonplaats: Creil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-03 20:45

runningkawa schreef:
Citaat:
Want de meeste mensen willen hun paard mooi aan de teugel loopt, dus dat vragen ze maar dat doen ze met kneepje en zagen maar het kan op een andere manier: je geeft eerst weerstand met je handen Nog steeds fout, eerst zit, dan been, dan pas hand en met je zit maak je zwaar en moet je binnen been geven alleen binnebeen en je paard gaat scheef en als hij mooi aan de teugel loop(niet achter de ll) dan onspan je handen Dus doet hij dat niet blijf je trekken? als hij weer een beetje omhoog gaat doe je het zelfde binnen been Nu toevallig wel eerst been, maar weer een scheeflopend paard., weerstand met je hand , en met je zit. zit komt eerder dan hand


Mooie methode Haha!
Wie trekt nu in de krul aqua8horse, want daar wil ik antwoord van want dat is de meester

hey runningkwa,
dat heb ik niet geschreven dus ik kan er ook geen antwoord op gegeven.
ik heb het niet geschreven!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 20:46

wie dan wel?
is echt een quote van jouw bericht met jouw naam Verward

8horses
Berichten: 27
Geregistreerd: 30-08-03
Woonplaats: Creil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-03 20:48

runningkawa schreef:
Citaat:
Want de meeste mensen willen hun paard mooi aan de teugel loopt, dus dat vragen ze maar dat doen ze met kneepje en zagen maar het kan op een andere manier: je geeft eerst weerstand met je handen Nog steeds fout, eerst zit, dan been, dan pas hand en met je zit maak je zwaar en moet je binnen been geven alleen binnebeen en je paard gaat scheef en als hij mooi aan de teugel loop(niet achter de ll) dan onspan je handen Dus doet hij dat niet blijf je trekken? als hij weer een beetje omhoog gaat doe je het zelfde binnen been Nu toevallig wel eerst been, maar weer een scheeflopend paard., weerstand met je hand , en met je zit. zit komt eerder dan hand


Mooie methode Haha!
Wie trekt nu in de krul aqua8horse, want daar wil ik antwoord van want dat is de meester


waar heb je dat gevonden???????????
dan lees ik het even, want dan weet ik waar het over gaat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 20:51

je eerste bericht hier misschien?
Ja dat vet gedrukte is van mij (dacht dat je dat wel snapte), daar wil ik graag opheldering van door aqua8horse

AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 22:06

*zucht...ik word hier een beetje moe van.
Geen directe aanval op jou 8horses. Maar er bestaat echt mensen die hun paard niet in de krul trekken en wel eerlijk rijden...

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 22:31

8horses schreef:
proesten is ook een teken dat hij het leuk vind en van onspanning??

Hoe weet je wat een paard leuk vindt? Vanuit het oogpunt van de mens kan het lijken alsof je paard het leuk vindt, maar is dit ook werkelijk zo? Dat weet alleen het paard zelf Lachen

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 23:25

ik denk dat je wel kan zeggen dat als je je paard/pony op een correcte manier rijdt dat ze zich prettiger/meer ontspannen voelen dan als je ze op een onjuiste manier rijdt.

of jij correct rijdt weet ik niet, ik ken je niet. iets zeggen en iets doen zijn ook nog eens 2 hele verschillende dingen.

Amor Vincit Omnia


CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 08:44

runningkawa schreef:
Citaat:
Want de meeste mensen willen hun paard mooi aan de teugel loopt, dus dat vragen ze maar dat doen ze met kneepje en zagen maar het kan op een andere manier: je geeft eerst weerstand met je handen Nog steeds fout, eerst zit, dan been, dan pas hand en met je zit maak je zwaar en moet je binnen been geven alleen binnebeen en je paard gaat scheef en als hij mooi aan de teugel loop(niet achter de ll) dan onspan je handen Dus doet hij dat niet blijf je trekken? als hij weer een beetje omhoog gaat doe je het zelfde binnen been Nu toevallig wel eerst been, maar weer een scheeflopend paard., weerstand met je hand , en met je zit. zit komt eerder dan hand


Mooie methode Haha!
Wie trekt nu in de krul aqua8horse, want daar wil ik antwoord van want
dat is de meester


Wat jij wil vind ik niet meer interessant, sorry. Ik kan maar een ding zeggen: een goede verstaander heeft maar een half woord nodig!

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 08:48

lis schreef:
Werkelijk Aqua8horses..
Doe eens wat aan je PR-mensen! Haha!


Welke PR mensen....ik weet niet waar je het over hebt, wij hebben namelijk geen PR mensen!!!

Ik begrijp natuurlijk dat je die kinderen bedoeld....maar die zijn uit eigen beweging hier op Bokt en zijn dus ook zelf verantwoordelijk wat ze schrijven.
Bovendien mogen zij toch ook schrijven wat ze vinden? Ik denk niet dat ik de aangewezen persoon ben om ze daarin te mogen belemmeren.
Jullie leggen iedere keer die link met mij, doe dat nou gewoon niet en lees die berichtjes van die meiden zoals zij ze bedoelen! (of lees ze niet als je je er aan ergert)

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 08:50

runningkawa schreef:
je eerste bericht hier misschien?
Ja dat vet gedrukte is van mij (dacht dat je dat wel snapte), daar wil ik graag opheldering van door aqua8horse


Soory, KAWA ik voel me niet geroepen om opheldering te geven over iets wat ik niet zelf geschreven heb.

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 08:53

Romkabouter"]
[quote="8horses schreef:
proesten is ook een teken dat hij het leuk vind en van onspanning??

Hoe weet je wat een paard leuk vindt? Vanuit het oogpunt van de mens kan het lijken alsof je paard het leuk vindt, maar is dit ook werkelijk zo? Dat weet alleen het paard zelf Lachen
[/quote]

Ik denk dat het werkelijk zo is dat een paard kan laten zien of hij of zij iets leuk vindt. Dat is de uitstraling van het paard en de mimiek.

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 09:10

En blij is Lenny zeker......volgens mij zijn jullie allebei blij!

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 09:24

8horses schreef:
Als ik op een goede manier rij, is me pony blij?

Wat is goed en wat is fout? Wat ik goed vind kan een ander fout vinden en andersom. Zolang dat niet op 1 lijn zit blijven dit soort onderwerpen een wellus-nietus verhaal. Zelfde over de vraag, wat is blij?

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 09:45

jeetje zeg gaan we weer.

ieder zijn eigen methode van rijden oke zullen we het daarbij laten.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 10:28

Aqua8horse schreef:
Ik denk dat het werkelijk zo is dat een paard kan laten zien of hij of zij iets leuk vindt. Dat is de uitstraling van het paard en de mimiek.

Dat is de menselijke interpretatie van "leuk". Dit zegt niets over de beleving van het paard zelf imo. Je kan hoogstens concluderen dat je denkt dat je paard het leuk vindt, niet dat hij het leuk vindt. Dit geldt voor alle "emoties" en voor al het gedrag van alle dieren.

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 bezoekers