zijn er mensen hier aan het sparen voor een paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
twinkle1986
Berichten: 229
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: harderwijk

zijn er mensen hier aan het sparen voor een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-03 21:00

Ik was daar zo benieuwd naar, zoals vele al weten ik dus wel. En als je bezig bent, wat voor paard, hoelang moet je nog. enz enz. Haha!


Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 21:01

Ik ben druk aan het sparen, maar het gaat niet zo hard Huilen Ik zit nog niet eens op de helft van wat ik ongeveer nodig zal hebben Huilen

It never eats, it never sleeps, it never stops...

Barvrouwke
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 21:03

Hoi,
jah ik ben aan het sparen, en ik moet haar kopen binnen een paar maanden en dan wel voor 7000 euro.. owh hoe kom ik eraan? Allle tips zijn welkom

twinkle1986
Berichten: 229
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-03 21:05

wat doe je al dan voor het geld (baantje enz. ) ik heb nu een folderwijk en ik werk 2 keer in de week ong in een restaurant savonds. Ik ben de laatste tijd dan ook heeeeel zuinig (laat iedereen voor mij betalen Tong uitsteken)

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 21:14

Ik werk 2x in de week achter de kassa en pas wel eens op, meer tijd heb ik niet voor iets erbij Scheve mond

It never eats, it never sleeps, it never stops...

Barvrouwke
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 21:20

Heey,
nog even wat aanvulling, ik ga een folderwijk lopen moet morgen op gesprek, hij zei zo van je verdient tussen de 10 en 25 euro per week (lekker duidelijk) Maar voor extra geld voor de aanschaf heb ik eigenlijk nog heel geen werk of geld, maar weet dan pas ook 3 dagen dat me verzorgpard tekoop staat.
Groetjes Bar

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 21:31

Ik moet van mn ouders 1000 euro bijleggen voor ik een paard krijg,
dus ben al 6 maanden super zuinig en doe veel klusjes thuis en bij vriendinnen.
Zit nu aan 850 euro ofzo, dus het gaat nu niet meer lang duren.... Haha!

I've been searching a long time... For someone exactly like you
Someone like you makes it... All worth while

Urika 14-10-2006

basje01
Berichten: 323
Geregistreerd: 07-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 22:07

Je kunt een krantenwijk lopen, heb ik vroeger ook gedaan.

Een wijk is een uurtje dus als je twee doet, ik was vroeger ook reserve bezorgster dan kreeg je weer wat extra’s, maar oke dan moet je soms wel wat vaker lopen.
Ik moet zeggen dat ik aardig heb verdiend toen, maar je moet er wat voor over hebben.


050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 00:37

Ik heb geen geld om te sparen en heb al 2 prachtige schatten! Iedereen succes met sparen, ik heb het ook gemoeten...!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 07:05

Ik spaar voor een tweede paard. Hoe triest... Nee serieus, ik heb tweede-paard plannen in de verre toekomst (zeg maar een 5-jaren plan) dus ik heb nog een jaar of 5, 6 voor zoiets praktisch gezien gaat lukken. Geld heb ik al wel, maar voorlopig nog geen ruimte en tijd. Even geduld nog.

En oeh, wat klink ik verwend, maar goed - Rowan is van m'n vader, en ik zou er graag een paardje bijwillen dat wat beter uit de voeten kan met Endurance. Misschien komt dat nog.

neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 08:13

Hoi ik heb ook voor mijn paardje zelf moeten sparen!! dat ging erg snel, nadat ik een nieuw baantje had gevonden. Ik werk nu in een verpleeg tehuis opde revalidatie afdeling. De ene week zondag en de week erna zaterdag enz. Het is erg leuk werk: koffie ronddelen, eten uitdelen. En omdat ik op zaterdag zondag omen om werk krijg je extra betaald. En je krijgt extra voor het weekend dat je werkt. Ik werk 6 uurtjes per week van 7.30 tot 2 uur. En heb mn paardje in 5 maanden bij elkaar gespaart! een idee voor anderen misschien?? het is echt leuk en het gaat heel snel!!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 08:36

Ik heb Yorghos ook zelf bij elkaar moeten sparen. Ik was toen 17/18 en liep een krantenwijk en 3 folderwijken om geld te verdienen. Ik ben een jaar gestopt met paardrijden en heb heel zuinig aan gedaan.
Daarna had ik genoeg geld om Yorghos te kopen en nog een spaarpotje achter de hand te houden.

* To Belg, or not to Belg *

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 08:38

Barvrouwke schreef:
Heey,
hij zei zo van je verdient tussen de 10 en 25 euro per week (lekker duidelijk)


Je wordt betaald per folder die je moet rondbrengen. Soms zijn dat er maar 3, andere keren wel 8, ofzo. Ik denk dat daarom die bedragen behoorlijk kunnen verschillen per week.

* To Belg, or not to Belg *

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 10:35

Leuk, sparen voor een paard.
Maar wie betaalt het onderhoud? Verward

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 11:05

Botervlieg schreef:
Leuk, sparen voor een paard.
Maar wie betaalt het onderhoud? Verward


Als ik een dag en avond in de week extra zou werken zou ik het waarschijnlijk kunnen betalen, alleen kan ik dan geen hoge dierenartskosten betalen, dus daarvoor moet ik wat meer sparen dan de precieze aankoopprijs.
Ik zou nu al een paard kunnen kopen, maar ik wil niet de eerste de beste papierloze knol. Ook al is hij nog zo lief ik kijk liever naar de toekomst, ik wil eigenlijk toch graag serieus gaan westernrijden en wil ik dan het liefst een quarter. Ik zou heel erg graag mijn bijrijdpaard kopen omdat het zo lekker gaat met hem, maar tegen de tijd dat ik het geld voor hem bij elkaar heb is hij natuurlijk al verkocht Huilen

It never eats, it never sleeps, it never stops...

Sall

Berichten: 6703
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 12:51

Ik heb mijn pony verkocht, en leg nu elke maand mijn onkosten die ik normaliter zou hebben, opzij..
En ik hoop dat ik rond januari/februari genoeg geld heb voor, het nieuwe paard.
Dus aan de ene kant, nu even relaxen en niet te veel om me heen kijken, maar aan de andere kant, wil ik wel al om me heen kijken (naar een paard)..
En de onkosten, tja daar werk ik voor, dat heb ik de afgelopen 11 jaar ook gedaan (maar dan ben ik wel een stukje ouder dan jullie Knipoog denk ik...)

op zoek naar bijzondere kunst? www.paulinezeij.nl

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 12:53

Botervlieg schreef:
Leuk, sparen voor een paard.
Maar wie betaalt het onderhoud? Verward


Ik snap best dat mensen sparen voor een paard, maar wel het onderhoud gewoon kunnen betalen van hun baan.
De aanschaf is gewoon een grote klap geld vaak, wat je niet zomaar eventjes van een maandsalaris overhoudt. maar het onderhoudt kan je wel weer van je maandsalaris overhouden Lachen

ik ben trouwens ook aan het sparen, maar dan voor m'n e-rijbewijs Haha!
tgaat alleen niet zo hard Verdrietig

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 13:00

Een paard heb ik zelf gekocht samen met een vriendin, twee heb ik er van mijn vriendje gehad en de shetlander heb ik van mijn ouders gehad.
Aangezien ik er nu genoeg heb hoef ik niet te sparen voor nog een.... Haha!

My imaginary friend thinks you have serious problems!

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 13:14

daarom lease ik ook. het onderhoud is geen probleem. dat kan ik van mijn salaris betalen. maar ik kan hem niet kopen, omdat ik niet in een keer zon groot bedrag op kan hoesten. we hebbennog eenander paard, die hebben we ingeruild, dus daar zaten verder ook geen koop kosten aan.
het is vaak zo.. dan hebben ze een bedrag gespaard en leuk, dan kan die pony of dat paard komen.. maar dan vergeten ze ff wa een beesie wel nie kost in de onderhoud... op dit moment heb ik gewoon pech met mijn paard, omdat hij best veel kost nu. maar moet altijs rekening mee gehouden worden dat je paard heel ziek kan worden end e dierenarts toch zeker nie goedkoop is

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

vanity

Berichten: 3259
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Herentals (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 14:20

Kais"]
[quote="Botervlieg schreef:
Leuk, sparen voor een paard.
Maar wie betaalt het onderhoud? Verward


Als ik een dag en avond in de week extra zou werken zou ik het waarschijnlijk kunnen betalen, alleen kan ik dan geen hoge dierenartskosten betalen, dus daarvoor moet ik wat meer sparen dan de precieze aankoopprijs.
Ik zou nu al een paard kunnen kopen, maar ik wil niet de eerste de beste papierloze knol. Ook al is hij nog zo lief ik kijk liever naar de toekomst, ik wil eigenlijk toch graag serieus gaan westernrijden en wil ik dan het liefst een quarter. Ik zou heel erg graag mijn bijrijdpaard kopen omdat het zo lekker gaat met hem, maar tegen de tijd dat ik het geld voor hem bij elkaar heb is hij natuurlijk al verkocht Huilen
[/quote]

wat is er mis met een papierloze 'knol'? Ze zijn niet gezonder en liever met papieren hoor! Haha!

trotse mama van 5 kindjes!!!
If you're talking behind my back, you're in a good position to kiss my ass !!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 14:20

Ik heb ook voor mijn ene pony gespaard, maar zoveel was dat niet want ik heb haar op 8 maanden oude leeftijd gekocht. De andere heb ik gekocht met geld was ik op een rekening had staan, daar was een deel voor een paard bestemd.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 15:30

Ik heb vorig jaar een veulen gekocht, dat heben m'n ouders voorgeschoten en nu heb ik het bijna terugbetaald.
Ik heb het hele jaar gewoon dat wat ik kon missen opzij gezet, en van de zomer veel gewerkt. Nu heb ik het echt bijna bijelkaar!

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 15:43

Nee, niet aan het sparen voor een paard. Heb er al 3 Knipoog
Wel voor een nieuwe dekking van mijn merrie volgend jaar.

krunsjkim
Berichten: 602
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 16:04

Ik ben aan het sparen voor het onderhoud van me paardje. Nu betaald mijn moeder alles nog maar over een tijd zal ik het zelf moeten doen. Ik heb nu al 1250 euro..ben dus aardig op weg maar blijf doorsparen heb liever wat over dan dat ik het net niet red...

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 16:13

Ben getrouwd en heb 2 kids. Die rijden gelukkig (met enige aanmoediging hum) ook. Omdat een gezin veel geld kost en een eigen woning ook en we dus ook geld opzij moeten zetten voor allerlei daagse zaken heb ik het
volgende bedacht:

ik zet maandelijks het te moeten betalen pensiongeld opzij. tenminste wat ik denk te moeten gaan betalen.
Kan ik a. aan het gemiste bedrag voor stalling enz. wennen
b. ontrek ik geen geld aan het gezin.

En kan ik me nog een poosje bedenken of ik het echt wil.

Als volwassene en ouder zijnde is het anders dan als je alleen voor jezelf finan. verantwoordelijk bent.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Blaze1994, boemel, ComscoreBot, Facebook, Hillebill en 93 bezoekers