woont er iemand in leidsche dam en die op manege hestar zit?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Expensive

Berichten: 599
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-01 22:44

woont er iemand in leidschedam?die op manege hestar zit?ik wil dit graag weten omdat onze pony verkocht is aan hun!en het lijkt me leuk om te weten hoe het met hem gaat!doei helen

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 09:40

Hoi, ik heb 6 jaar op Manege Hestar gestaan. Mijn paard stond daar op de pensionstal.
Het is een hele leuke manege waar ze heel goed met de manegepony's omgaan. Ze worden veel geknuffeld en heel veel gepoetst. Je pony heeft daar een wereld leven!!!!!

flopsy

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-02-01
Woonplaats: voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 11:03

ik heb al iemand voor je gemaild, een vriendin van mij die op hestar rijd. ik kom daar ook regelmatig, en voor de paarden en pony's is het inderdaad erg goed daar hoor, don't worry...

Expensive

Berichten: 599
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-01 13:57

toen ik nog in nl was had ik al een keer gekeken!leuke manege lijkt het me!alleen het was heel raar want iedereen zat om iwanda haar nek te hangen enzo ik zo van ja het is mijn pony!maar dat is het niet meer echt zo raar!!

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 16:06

Ik geloof dat een vriendin van mij daar nog wel eens komt, zal het nog eens vragen Party!!

Expensive

Berichten: 599
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-01 22:07

zit je virdin ook op bokt???

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 22:09

aah gossie wat raar toch he
ik vind het ook erg van iwanda hoor maar als jij naar nl komt dan ga ik lekker over met je mij op stap
en over een paar jaar als je komt op vakkantie naar griekenland jaaahaa!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 17:09

Is dat die manege waar ook de Oruncursus gegeven wordt? Ik heb daar gereden voor die cursus. Er wordt netjes met de paarden omgegaan en op redelijk niveau gereden (voor zover ik die avond gezien heb). Mooie accomodatie ook.

Expensive

Berichten: 599
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-01 22:28

ja toen ik er was waren ze ook helemaal gek van hem en het zag er ook wel netjes uit daar!

manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 20:04

Hoi,
ik wil niet vervelend zijn ofzo en je een vervelend idee geven, maar ik heb 5 jaar op Hestar gereden en ik ben er nu GELUKKIG weg. Het is er echt niet leuk. Ten eerste de sfeer echt super veel kapsones kinderen die echt de hele manege terroriseren, verder wordt er heel slecht les gegeven, geen gediplomeerde instructeurs enzo (ik ving op dat er nu wel een was, maar dat weet ik niet. Ik ben er al 3 jaar weg). Verder hebben ze een hele slechte bak. Wel heel groot, maar ze hebben een aantal jaar geleden een nieuwe neergelegd, maar met een hele slechte ondergrond. Daarom raken alle paarden kreupel, vooral de oudere. Dit gaat vaak niet over en dan worden ze afgemaakt. Van alle pony's die er 3 jaar geleden waren is er nog maar heel weinig over. Bijna allemaal nieuwe. Ik baalde daar echt onwijs van. Ik wil er ook echt niet meer komen en ik ben daarin echt niet de enige ik ken er nog veel meer. Het spijt me dat ik je dit slechte nieuws moet geven, maar het is echt zo, ik ben niet voor niets weg, want ik moet nu een uur met de bus en dat doe ik niet voor de lol, terwijl Hestar bij mij 1 straat verderop is. Sorry

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 20:17

ooh manzona kan je aub aub aub even naar iwanda kijken
ik en helen zouden je erg dankbaar zijn
al is het maar even
ik smeeeeek je

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 20:33

ik ben het er mee eens met mazanno het is daar bar slecht. mijn nichtjes reden daar en ik ging wel eens mee. inderdaad allemaal van die kapsones wijfen en de rest wat ze zegt is ook waar.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 22:19

Hallo zeg, als er 1 goede manege is voor de jeugd dan is het Manege Hestar wel. Ik heb er 6 jaar gestaan met mijn paard in het pension gedeelte. De nieuwe binnenbak heb ik zien bouwen en de bodem is heel goed aangelegd. De mensen die er les geven hebben diploma's. De pony's worden heel goed verzorgt.
Ik heb zelf op maneges gewerkt en Hestar steekt met kop en schouders boven de meeste maneges uit. Dus Manzano, ik weet niet waar je het over heb. Jij heb er gereden in de tijd dat ik daar stond. Dus..............

manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 15:35

PhiaBink, waarom ben je er nu weg dan??? Als alles zo goed is? En vroeger waren er inderdaad mensen met diploma's daar heb je gelijk in, maar die zijn allemaal weg. Tegenwoordig geven er mensen les met eigen paarden van de pension of anderen van buiten af. Ik ken persoonlijk daar iemand die lesgeeft. Zij is kapster en heeft geen diploma's ze is alleen gevraagd omdat ze een eigen paard heeft en goed kan rijden. Dus! En die bak is echt niet goed hoor. We mochten zelfs niet meer springen enzo. En er zijn zoveel kreupele pony's weggegaan; o.a. Arno, Merah, Patrick, Moros etc. Ik hoorde dat er nu alweer veel weg zijn, maar ik weet niet meer precies wie.
Yentl; ik zal wel een keer gaan kijken voor je naar iwanda. Dat doe ik dan echt speciaal voor jou, want ik ben daar al 3 jaar niet meer principieel geweest. Ik hoor dit allemaal van mijn overbuurmeisje die mij op de hoogte houd.
Expensive; Ik ben die vriendin van Westernfreak. Party!!
Doei

manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 17:39

Verder is Gardy er ook niet meer. Ook kreupel en dat was nog een hele jonge pony. Echt super zielig.

manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 20:38

Yentl,
Ik ben voor je gaan kijken hoor. Het was wel raar al die nieuwe pony's. Ik denk dat ik maar de helft kende, misschien nog niet eens. Maar ik heb iwanda gezien hoor. Echt een leuk schimmeltje. Ze staat in een buitenbox dus ze kan lekker veel zien. Ze zag er wel tevreden uit, maar de box was van onder dicht dus goed heb ik haar niet gezien. Ik zal vanavond even mijn overbuurmeisje bellen zodat ze wat info kan geven, dat zet ik er dan morgen ofzo op.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 22:03

ooh dankje wel
kan je wat je gezien heb naar expensive pb'en ze zou er erg blij mee zijn.. ik krijg d'r tranen van in mijn ogen weet je
geef er maar een dikke knuf van mij
Huilen

Expensive

Berichten: 599
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-01 23:16

oh gelukig ik ben aan het huilen yent!!!als ik al die verhalen hoor Huilen ik hoop dat ze hem niet verkopen

Expensive

Berichten: 599
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-01 23:20

ja en hij staat in een buitenbox ja!!echt leuk dat je ben wezen kijken!!bedankt Lachen

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 13:24

Nou, manzano ik ben daar weggegaan omdat ik zelf op een manege ging werken en mijn paard daar kon staan. Het was natuurlijk ook makkelijker dan elke keer heen en weer te rijden.

Inmiddels ben ik 4 jaar geleden verhuisd naar Noord Holland waar ik nu een eigen stal heb.

Op een manege veranderd per jaar de paarden/pony stapel, dit is 1 keer zo en dat blijft zo. In de tijd dat jij daar reed en ik daar stond, waren er heel wat pony's die er al jaren stonden. De meeste waren oud, zoals patrick en Bianca. Als je een manege pony of paard aanschaft dan moet het ook altijd nog blijken of het beestje geschikt is voor dit werk. Er zijn pony's die er niet tegen kunnen en die gaan weg. Als er iets met de pony's was, kwam meteen een dierenarts bij. De pony's lopen daar 2 uur per dag en op zaterdag en woensdag soms 3 uur. Elke pony heet zijn eigen stal van 3 x 3 of van 2 1/2 x 2 1/2.

manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 17:17

Hoi, je hebt gelijk dat Patrick wel oud was. Bianca ook, maar die is niet dood zover ik weet, zij is naar het land gegaan. Maar Gardy, die was een jaar of vijf en die bak was echt niet goed hoor. Dat verzin ik niet zelf. Dat heb ik gehoord van de mensen van de manege zelf, dus. Mevr. van Kralingen is er nu ook weg, ze was het er geloof ik niet meer mee eens. Verder zijn mensen als Frits, Pien, Dieke etc ook allemaal weg. De boxen zijn inderdaad ruim, op die van Brune en Nicky (o nee, die is ook dood) na dan, want die zijn echt klein. Maar ze zijn wel erg vuil vaak, want er wordt maar een keer per week uitgemest. En ik begrijp dat de pony´s steeds veranderen, maar ik vind dit toch wel erg veel. Ik was er dus eergister en ik zag pony´s die voorheen altijd lekker en ruim liepen echt heel kort, en ongeveer kreupel lopen. Ik vind het altijd moeilijk te zien of een paard kreupel loopt, maar nu zag ik het zelfs. Dus....
Mazzel

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 00:32

erg offtopic maar oke
ja helen dat hoop ik ook
en dat ze gezond blijft ook!

Sofionna

Berichten: 7381
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 18:31

Heeeeeel erg sprry dat dit topic oud was maar ik kon er even nietmeertgeen hoe Manzano zo l u lt over Hestar !!
Gardy was niet kreupel.... die was gewoon te druk....
Nicky is helemaal niet dood !! Die staat gewoon bij Saskia
Mevrouw van Kralingen i s weg omdat ze met iemand ruzie had...
En waarom zetten ze Brune in een iets kleinere stal dan andere ? Omdat ze ook kleiner is
Oke.. soprry dus...
Maar Iwanda is verkocht aan hele trouwe mensen dara en is nu gelukkig..
Ik wil niet meer dat er gereageerd word.. want dan krijg ik problemen Schijnheilig

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 16:04

Zover ik weet is Hestar wel een goede manege..

manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 21:42

Ben ik weer!!!! Brune stond in een stal van 1,5x3 ong. En je hebt gelijk het is een kleinere pony, maar echt niet super klein ofzo. Ruim groter dan een shet. Ze is een kruising met een IJslander.
Gardy was echt heel lang kreupel. Net zoals meer pony's. Gelukkig zijn sommige wel gewoon weer beter geworden. Merah, Arno en Moros waren ook echt niet zo oud hoor.
Trouwens het lijkt mij onlogisch dat degene die daar de leiding heeft (mevr. van Kralingen dus) weggaat bij een ruzie. Lijkt me eerder andersom. Al denk ik dat het wel een verbetering is van de manege, want om nou te zeggen dat ze echt vriendelijk was voor kinderen..............niet echt handig op een jeugdmanege Knipoog.

Maar goed, heb geen zin om ruzie te maken. Het is gewoon zoals ik het heb ervaren en ik weet dat ik ZEKER niet de enige ben. Maar er zijn ook mensen die het anders ervaren, want anders had de manege immers niet meer bestaan. Denk dat we het daar maar op moeten houden.