westernrijden???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
_Marjon_
Berichten: 10656
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

westernrijden???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-03 15:39

Ik plaats hier even een berichtje met de volgende reden...

De eigenaar van mijn verzorgpony leek het wel leuk om haar pony iets westerns te leren en ook met westernzadel te rijden. Ze heeft al allemaal verschillende zadels geprobeerd en waarschijnlijk gaat ze er dus 1 kopen. Ze wilt ook les gaan volgen, opzich wel leuk maar nu het "probleem"
Ik rij dus gewoon in de les op de "engelse"manier, nu is western toch wel wat anders, en omdat ik hem af en toe ook wel eens rijd zal ik hem ook op zn "westerns"moeten rijden, maar ik zou dan toch ook wel moeten weten HOE ik moet rijden, ik heb wel wat gelezen over westernriding maarja nog nooit in praktijk gebracht.... Het lijk me ook niet erg slim om mij hem zomaar te laten rijden op mijn nog engelse maniertje Tong uitsteken terwijl de eigenaar bezig is met zn lessen.

Wie kan mij helpen en mij een beetje de beginseltjes van het westernrijden leren, en weet ook iemand hoe je het een paard een beetje kan leren vanaf het engels?

oja, hij werd op de engelse manier zo ongeveer al altijd met losse teugeltjes gereden, hij reageerd ook een beetje op stem als hij niet te lui is Clown en gaat opzij bij het tegen de hals leggen van de teugels! De eigenaar rijd met een scharenbit, ik heb gelezen dat "junior westernpaarden"met een snaffle ofzoiets Clown gereden worden, hij heeft een scharenbit! maar dat was meer de reden omdat hij anders gewoon niet luisterd en gewoon doorloopt , het is een fjord Clown

Ik hoop dat iemand me kan helpen!

much love Lovers marjon

[edit SM] Op verzoek van opsteller een slotje

Mama van Gwen 7-2-15 & Abby 14-6-23



_Marjon_
Berichten: 10656
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-03 20:55

hmm wil niemand me dan helpen? Verward

Mama van Gwen 7-2-15 & Abby 14-6-23

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 21:02

Dat zal het wel niet zijn, maar het is natuurlijk wel moeilijk eventjes van alles uit te leggen. Kijk eens rond voor een goed boek, er zijn er ook wel in het Nederlands. Go west vind ik zelf goed te begrijpen.
Kan jij trouwens ook geen les krijgen of in ieder geval naar de lessen gaan kijken?

_Marjon_
Berichten: 10656
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-03 13:25

dat weet ik zelf niet, het is wel in de buurt van de manege waar ik rijd (met met mn verzorgpony), ik zal het wel vragen, ze is nog niet begonnen met lessen. En ik ga ook zeker kijken of ik er wat over kan lezen, bedankt!

marjon

Mama van Gwen 7-2-15 & Abby 14-6-23

LiNcY
Berichten: 1
Geregistreerd: 10-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 17:21

Hey Marjon...
Kun je het niet aan je baas zelf vragen?!! Dat is toch wel het slimste... Als je baas zelf lessen neemt... kan zij dan niet een beetje uitleggen aan Jou hoe je het moet doen? ? Vast Wel!! En het baasje weet vast wel zelf wat het beste is voor jullie 2.., toch?? ik moest het toch ook leren.. iedereen heeft het moeten leren.. Nou ik geef je nog wel veel succes hoor!!
Party!! Doeg XxXjess Lincy Party!!

-- *LOL* ~'-. (L) .-'~ ....{_=-=-=_ !¡! I will alwa¥s love ¥ou !¡! _=-=-=_}.... ~'-. (L) .-'~ *LOL* -- --->PrIaMoS<---

_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 12:51

Ik denk dat het beste is dat je samenwerkt met het baasje van je verzorgfjord.je zegt dat de eigenaar westernles met de fjord heeft?Als zij nou aan jou verteld wat ze gedaan heeft en waar ze aan gewerkt heeft en hoe je dat doet.Probeer allebei hetzelfde toe doen met het paardje,dus dezelfde hulpen voor dezelfde oefeningen,zodat het duidelijk blijft voor het paard,Zo ga je samen met z'n 3-en het snelste vooruit.
succes! OK dan!
Laat je weten hoe het verdergaat?


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot en 2 bezoekers