Ervaringen Bright Eye?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Tancreda4

Berichten: 24009
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Ervaringen Bright Eye?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-03 20:59

Wie heeft ervaringe met bright eye?
Genderose heeft namelijk vreselijk vieze ogen. Ik heb het halster een weekje afgehad en was gelijk raak. Nu heeft ze al ruim 1,5 week het halster met vliegennetje weer aan, elke dag de ogen schoonmaken met kamillethee, maar ze blijven geirriteerd. Daarom dacht ik hier aan:

Divoza:
Bij irritatie van de ogen door vuil, droge of koude wind gaan deze tranen. Dit trekt vliegen aan die weer zorgen voor infectie. Daarom is het belangrijk geirriteerde ogen snel te behandelen met Bright Eye. Een must in elke stalapotheek.


Paardendrogist:
Houdt de oogranden soepel, voorkomt vernauwing van de traanpunten, etteren en korstvorming. Zeer geschikt voor de behandeling van ontstoken ogen door extreem koude of droge wind. Aanbrengen rond de ogen, de randen en de ooghoeken. Geeft een helder oog-effect!

Afbeelding

HEeft er iemand hier ervaringen mee? Ik vind het nog best redelijk prijzig, maar als er enkel positieve ervaringen zijn is het natuurlijk altijd de moeite waard om te proberen.
Iemand ervaringen? En denken jullie dat het helpt bij geirriteerde (niet ontstoken, maar veel slaap en prut)? Is het het kopen waard?

Ben benieuwd!


Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 21:10

Ja, werkt super.
ik gebruik het ook voor Bill

Goedgekeurd onderschrift :)

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 21:14

bij latoy werkt het ook

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 21:15

Ik heb het gebruikt bij een oud verzorgpaardje, maar vond het niet echt gigantisch goed werken. Bij het paard, dat traanogen had, bleef het tranen stabiel. Uiteindelijk hebben zijn we ermee gestopt en toen ging het vanzelf over.

Ff een vraagje: wij smeerden het gewoon met onze vingers (wel handen gewassen en goed het zeep eraf gespoeld), maar met vingers smeren lijkt me ook nogal irriterend. Of valt dat wel mee? Hoe doen jullie het er anders op?

Ben ook heel benieuwd naar jullie ervaringen met Bright Eye.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 21:18


Goedgekeurd onderschrift :)

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 21:24

Mijn paard heeft ook snel last van ontstoken ogen en bright eye werkt super!!

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 21:44

mijne krijgen t ook, werkt perfect, erg tevreden over!

staverej
Berichten: 121
Geregistreerd: 27-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 21:45

Ik heb er goede verhalen over gehoord maar er zijn ook andere middeltjes.

Suusjeher
Berichten: 3701
Geregistreerd: 28-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 21:59

Ik gebruik het ook. Het werkt super.
Paar keer smeren en de ogen zijn al niet meer ontstoken

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 22:07

Ik gebruik het ook voor mijn paardjes,vooral voor mijn merrie die nu nog dag en nacht op het land staat met dr veulentje.
Toen het zo heel warm was,zat ze helemaal onder de vliegen....dr ogen kon je haast niet meer herkennen als ogen!!
Ik wou dus de dierenarts al bellen,en toen werd mij Bright Eye aangeraden.
Ik gekocht,en....binnen 3 a 4dagen (1maal daags DUN aanbrengen) had Destiny geen onstoken ogen meer.

Zeker kopen!

De Hemel Op Aarde, Is Op De Rug Van Een Paard

Tancreda4

Berichten: 24009
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-03 22:23

EN hoe aanbrengen? Gewoon op je vinger en dan dun aanbrengen?
Neem ook aan dat er uitleg po staat, maar moet het helemaal op het oog (randen)

Dehtje

Berichten: 395
Geregistreerd: 13-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 22:24

Kristal had met het warme weer ook ontstoken ogen gekregen, ondanks vliegennetje. Ik heb bright eye gebruikt en het werkt prima! Het is nu zo goed als over!

Dag, lieve Kristal...

Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 08:02

Bright eye slaat op een of andere manier niet bij alle paarden aan, wat wel altijd helpt is een zalfje van de dieren arts, dit gebruiken ze voor alle dieren, om de ogen schoon te maken.
Het is volgens mij voor honden, maar heeft bij alle diersoorten die te maken hebben met ontstoken, vieze ogen goed effect.

Because the line between wrong and right, is the width of a thread from a spider's web. The piano keys are black and white, but they sound like a million colors in your mind.

http://www.lucies-paardenadvies.nl De basis in balans.Bewust trainen omg NH en midden Nl.

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 08:03

uitstekend bij Trammelant, maar de tip van Locanda heb ik ook gebruikt en die werkt ook erg goed.

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 08:32

Ik gebruik het ook voor Viking,prima spul,het helpt goed bij hem!

Paardentaxi Zeeland

Sim
Berichten: 31481
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 08:51

Het paard van mijn vriendin heeft door Bright eye een traanbuisverstopping gehad. De DA is er bij geweest en die heeft gewaarschuwd voor dit spul. Als je dit namelijk dagelijks gebruikt, verstoppen de traanbuizen met alle ellende van dien.
Pas dus op met regelmatig gebruik van bright eye!
Ik zou gaan voor het zalfje van de DA.

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 09:26

bij mijn paard werkt Bright eye super, ik breng het gewoon met mijn vingers aan en hij vindt het heerlijk, als ik het vergeet, gaat ie al met zijn oogjes dicht staan en me duwen, zo van: m'n oogzalfje graag!!!!

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 10:43

Ik vind het dus echt troep. Wij hebben het ook gebruikt bij een pony met vreselijk ontstoken ogen en het werd alleen maar erger. Volgens mij werkt het nog gewoon het beste de ogen schoon te maken met gekookt water.
Dat spul is trouwens ook niet onbeperkt houdbaar en het moet volgens mij ook in de koelkast, dat vind ik ook nogal een gedoe eigenlijk...
Ik zou het iig nooit meer gebruiken maar misschien dat het bij andere paarden wel heel goed werkt.

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 11:14

ik gebruik het ook zeker niet dagelijks, alleen als ze een keer ontstoken ogen hebben (is een paar keer per jaar).

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 11:28

Ze gebruikte het ook altijd voor me verzorgpaardjes. En dat hielp altijd heel erg goed. Wij brachten het aan met een watje dus beetje spul op het watje beetje uitsmeren dat het warm werdt en dus iets dunner en dan op het oog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 11:36

Ik heb het voor rydar ook gehad.. die heeft zomers erg last van ontstoken ogen ( nu niet meer dankzei zijn flymask Haha! ) Het spul werkte goed maar t flesje is kundde ! Kon de zalf er niet op een normale manier uit krijgen.. heb toen maar alles opengesneden en het in een tupperware bakje gedaan.. maarja dan is het niet meer "steriel" natuurlijk en komen er bacterien en vuil in..
Met een ander flesje zou t fijn spul zijn!

(of ik moet net een kapot flesje gehad hebben Schijnheilig )
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-09-03 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 11:37

Wij hebben het ook een tijdje gebruikt toen de paarden ontstoken ogen hadden midden in de zomer. Werkt altijd perfect, je ziet erg snel resultaat.
Ik vind alleen het pompje prut, voordat je er wat uit hebt... Scheve mond
En de volgende keer komt er veel te veel uit, niet handig te doseren.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 11:43

werkt bij mijn paard ook goed en je doet er lang mee, klopt pompje raakt gauw verstopt gewoon dop aan de onderkant eraf wippen

desillies
Berichten: 6778
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Castelnaud la Cgapelle ( FR)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 16:31

peppers ogen tranen eeuwig en altijd dus ik ook bright eye erop,werkte prima maar.............. al het haar rondom zijn ogen viel er van uit.
ben er dus snel mee gestopt,heb het nog wel (in een tupperware bakje) wil je het hebben om te proberen?? ik hoef alleen de verzendkosten van je te ontvangen!
groeten lien

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 18:42

inderdaad....ik heb altijd oorlog met het pompje....flesje zit nog half vol, maar ik krijg er niets meer uit Boos! Verder is het wel aardig spul, maar dun smeren hoor, want aan dat plakkerige spul kan ook weer vuil blijven hangen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler en 74 bezoekers