wk paardrijden gehandicapten

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
duikpaardje

Berichten: 1474
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: lekkerkerk

wk paardrijden gehandicapten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-03 09:22

gisteren zijn we samen met een vriendin die ook wedstrijden rijdt (maar niet in de selekties) wezen kijken bij de wereldkampioenschappen dressuur voor ruiters/amazones met een lichamelijke handicap.
er zijn dan individuele proeven en teamwedstrijden en gisteren was de afsluiting : de kur op muziek.
schitterenend om te zien hoe iedereen zijn best doet en met de beperkingen die ze hebben een supermooie proef neer te zetten.
er wordt gereden in 4 gradaties, afhankelijk van de handicap.
over de gehele wk genomen hadden de nederlanders 2 bronzen medailles, het meeste goud ging naar de britse ploeg (8 van 11)
het was een eind rijden (in belgie tegen de franse grens) maar zeker de moeite waard.
helaas waren we de digi weer eens vergeten Bloos!

Tommy Magnum 22-5-1992 / 18-4-2019 forever in our ♡
Dexter18-4-2007
Fjord, het meest veelzijdige stukje vlees !


Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 09:42

Ik heb eens een artikel gelezen over WK voor gehandicapten. Ik stond er echt van te kijken hoeveel die mensen kunnen met allerlei handicaps. Jammer dat er niet meer aandacht aan deze tak van de paardensport wordt besteed.

* To Belg, or not to Belg *

isioma

Berichten: 1052
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: het diepe zuiden van Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 10:00

ik heb er groot respect voor

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 10:03

Mijn instructrice uit mijn pony-tijd (3 jaar geleden) doet daar ook aan mee! (Sjerstin Vermeulen, grade IV).
Gert Bolmer heb ik tijdens een training wel eens zien rijden, echt heel knap wat die jongen ondanks zijn handicap (spatisch) met zijn paard bereikt.
Ik heb er ook groot respect voor.

Don't dream your life, live your dreams!

duikpaardje

Berichten: 1474
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: lekkerkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-03 11:20

gabyfedde schreef:
Mijn instructrice uit mijn pony-tijd (3 jaar geleden) doet daar ook aan mee! (Sjerstin Vermeulen, grade IV).
Gert Bolmer heb ik tijdens een training wel eens zien rijden, echt heel knap wat die jongen ondanks zijn handicap (spatisch) met zijn paard bereikt.
Ik heb er ook groot respect voor.


we hebben ze allebei zien rijden, sjerstin viel helaas buiten de prijzen, en gert hebben wij zijn bronzen kur zien rijden.

Tommy Magnum 22-5-1992 / 18-4-2019 forever in our ♡
Dexter18-4-2007
Fjord, het meest veelzijdige stukje vlees !

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 11:23

Dat is heel goed van Gert zeg!
En Joop stokkel, hoe heeft hij het gedaan?

Don't dream your life, live your dreams!

duikpaardje

Berichten: 1474
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: lekkerkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-03 20:21

gabyfedde schreef:
Dat is heel goed van Gert zeg!
En Joop stokkel, hoe heeft hij het gedaan?


joop heeft gisteren niet gereden, hij en zijn nieuwe paard zijn druk aan het trainen om volgend jaar naar athene te kunnen.

Tommy Magnum 22-5-1992 / 18-4-2019 forever in our ♡
Dexter18-4-2007
Fjord, het meest veelzijdige stukje vlees !


Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 20:45

Joop Stokkel start ook wel eens bij ons, op gewone wedstrijden dus!

Ed van Dijk, geloof dat hij chef de equipe is, geeft bij ons vaak clinics(toevallig aanstaande zaterdag weer) wel een toffe vent want toen hij jureerde had ik 170 pnt en was ik 1ste Haha! Haha! Knipoog

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 20:49

was in moorsele zeker, wou ook gaan, maar heb de tijd niet, jammergenoeg!

rust zacht Charlie.
if you loose yourself, your courage soon wil follow, so be strong tonight ... I'v got nothing left, just an empty heart.
nieuwe fotos in mn profiel!!!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37226
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 21:33

Ik vind het leuk dat er nu tenminste wat georganiseerd wordt voor gehandicapten en dat terwijl voor de meesten het paardrijden misschien is begonnen als fysiotherapie.

Ik hoop over een paar jaar als mijn paardje wat ouder en wijzer is ook mee te kunnen doen. Niet op hoog niveau maar wel beoordeelt worden op wat je kan ook al kun je je benen niet stilhouden of rijd je met stemcommando's of wat dan ook.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 23:36

MarijkesTommy schreef:
gisteren zijn we samen met een vriendin die ook wedstrijden rijdt (maar niet in de selekties) wezen kijken bij de wereldkampioenschappen dressuur voor ruiters/amazones met een lichamelijke handicap.
er zijn dan individuele proeven en teamwedstrijden en gisteren was de afsluiting : de kur op muziek.
schitterenend om te zien hoe iedereen zijn best doet en met de beperkingen die ze hebben een supermooie proef neer te zetten.
er wordt gereden in 4 gradaties, afhankelijk van de handicap.
over de gehele wk genomen hadden de nederlanders 2 bronzen medailles, het meeste goud ging naar de britse ploeg (8 van 11)
het was een eind rijden (in belgie tegen de franse grens) maar zeker de moeite waard.
helaas waren we de digi weer eens vergeten Bloos!


je bedoelt jolanda van engers zeker? is een toch wel goede vriendin van me.
wij hebben elkaar ook wel eens gezien bij haar op haar verjaardag. ik zou nog steeds een keer naar tommy komen kijken (ik weet schaam me dat ik dat nog steeds niet gedaan heb Bloos! ).
wel leuk dat ik je hier ook weer tegen kom (eerste keer was op yahoo bij het fjordenforum). zo zie je maar kleine wereld he bij de paarden Haha!

enne volgende keer digi mee he Knipoog

groetjes, jolanda

Cemlys

Berichten: 14949
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 12:37

ja het was idd in moorsele maar in ingelmunster was er ook iets die er mee te maken had denk ik. ik ben niet gaan kijken maar het was de moeite naar het schijnt. ik ken wel eeen paard die eraan meedeed.

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, AhrefsBot, elisespunky, Eve_16, fnpetter1990, Heide83, idion, ImLucky, laura_estee, Miriam91, Nele80, NoorW, shadowstar, siloux, Swift, Symke en 132 bezoekers